Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:56

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Використання інтерактивних методів навчання на уроках математики

Використання інтерактивних методів навчання на уроках математики

Юрчак Ірина Борисівна

вчитель математики, спеціаліст вищої категорії, старший учитель

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Баєва Ірина Володимирівна

Адреса школи: вул. Кронштадтська,17-А, м. Запоріжжя, 69001     

тел.(0612) 32-60-02, факс 32-60-02       

E-mail: shkola37zp@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:

вчити учнів  взаємодіяти між собою; навчання є інтерактивним,  якщо воно    побудоване на взаємодії   всіх,  хто навчається, включаючи педагога. «Інтерактивний –  означає здатність   взаємодіяти чи знаходитись в режимі бесіди, діалогу з чим-небудь  (наприклад,  комп’ютером) або ким-небудь  (людиною).Отже, інтерактивне навчання – це перш за все діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя та учня. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Розвиток освіти в Україні передбачає поступове впровадження нового Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти, а також нових навчальних програм з математики. Цей процес послідовно продовжується. У зв'язку з цим на сучасному етапі одним із найбільш прийнятних методів, характерних для організації інтерактивного навчання є групова (бригадна) робота.

Науково-теоретична база досвіду:

 Учитель базує свою діяльність на провідних  принципах дидактики: науковості, доступності, послідовності, наочності, а також на принципі свободи вибору, принципі діяльності, принципі зворотного зв'язку. Вивчення  різних форм і прийомів послідовного застосування різновидів інтерактивного навчання з метою реалізації у педагогічній діяльності провідної мети предмету «Математика» та його освітніх, розвивальних і виховних цілей.

Групова форма навчання повинна одночасно розв’язувати три основні задачі:

  • конкретно – пізнавальну, що пов’язана безпосередньо з навчанням;
  • комунікативно – розвивальну,  яка сприяє формуванню основних навичок спілкування всередині  та за межами даної групи;
  • соціально –  зорієнтовану,  що виховує громадянські якості, необхідні для адекватної соціалізації індивіда у соціумі.

Сенс цього методу полягає у тому,  що учні всієї групи об’єднані спільною метою і знають, що успіх роботи залежить від праці кожного –тільки тоді можна досягти особистої мети,  коли товариші по групі також досягнуть успіху.

Організація інтерактивного навчання може здійснюватись на будь-якому етапі вивчення теми, найчастіше при вивченні нового матеріалу для формування теоретичних знань використовують  проблемно-пошукові методи,  оскільки для організації роботи необхідні базові знання з теми. 

На етапі формування знань,  вмінь і навичок репродуктивні методи поступово  змінюються на частково пошукові,  оскільки необхідно під час формування вмінь учнів використовувати отримані знання в нестандартній, зміненій ситуації.

Використання форм групової роботи залежать від обраного типу уроку.

«Набір»  цих форм також визначається змістом навчального матеріалу,  рівнем підготовки класу, наявністю часу.

Групи можна формувати за бажанням самих учнів або за бажанням вчителя,  в залежності від того,  чого очікує вчитель від групової роботи. Найпоширенішими є розбиття учнів по парах, по 3 – 5 осіб у кожній групі.

Групи працюють за такою схемою:

  • одержують від учителя чітку інструкцію щодо виконання певного завдання;
  • виконують своє завдання доти,  поки всі учні групи не готові дати відповідь на поставлене запитання;
  • обмінюються інформацією з членами іншої групи, створюючи нові групи з представниками,  що мали інше завдання,  тобто вчаться, навчаючи один одного;
  • об’єднуються в коло однодумців з метою перевірки виконання завдань, поставлених учителем.

Під час перевірки виконання завдань окремих груп відбувається як індивідуальна, так і групова звітність,  коли учні делегують представника для захисту своїх результатів і за виступом оцінюється робота групи або коли вчитель вибирає сам учня, який буде знайомити усіх присутніх з роботою своєї групи.

Сприяє оптимізації мислення і індивідуально-семінарська форма роботи. Особливість цієї роботи полягає в підборі індивідуальних завдань для рефе­ратів і системи вправ до них.

Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом –  раціоналізаторський.

Методичні матеріали з навчання  математики шляхом  організації групової (бригадної) та індивідуально-семінарської форм роботи розроблені вчителем на базисному підґрунті технології інтерактивного навчання тощо.

Учні працюють із завданнями як  у обмеженому часі, так і у вільному режимі. Мають змогу звертатися  за консультацією до педагога і  «керівника групи», виконуючи записи у зошитах тощо. Методичні матеріали, розроблені вчителем, дозволяють  підвищити об'єктивність, точність оцінювання навчальних досягнень учнів на етапах навчання. Ефективною є групова робота під час виконання  завдань (відкривається можливість працювати з учнями, які мають утруднення у засвоєнні матеріалу). У той же час, здібні та обдаровані учні мають змогу отримувати завдання  вищого рівня складності, на випередження, таким чином  ефективно використовується час уроку, час домашньої роботи з учнями –майбутніми учасниками конкурсів та олімпіад (підготовка реферативних повідомлень, виконання блоку спеціальних завдань). Завдання  слугують формуванню загальних, спеціальних компетенцій, а також компетенцій самостійності, творчості у розв'язанні певних навчальних завдань.

Результативність впровадження досвіду

Запровадження цих методичних матеріалів  дозволило  досягти  підвищення результатів навчальної діяльності учнів та зацікавленості учнів предметом (систематична результативна  участь учнів у інтелектуальних іграх-конкурсах «Кенгуру», «Олімпус»,  предметній олімпіаді з математики тощо), а також слугує досягненню об'єктивності оцінювання результатів засвоєння  навчальної програми учнями.

Репрезентація досвіду

Напрацювання вчителя можуть бути використані  колом викладачів школи району, міста (області): можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду, розширення до масового. Матеріал створювався протягом 3-х років, перевірений в роботі з учнями.

Тегі: «інтерактивні форми і методи на урці  математики», «групові завдання з математики, 8,9,10,11 класи»; «Уроки-семінари з алгебри в 11 класі», «завдання на  формування культури мислення і математичного мовлення», «виховання інтересу до математичних досліджень».

Матеріали розміщені на сайті школи № 37: https://yadi.sk/d/3WZpQfFgn6fCY

Категорія: Математика | Додав: jenya2016 (25.01.2016)
Переглядів: 926 | Рейтинг: 1.0/152
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020