Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:43

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Математика

Різнорівневе навчання – один із способів спонукання учнів до пізнавальної активності на уроках математики

Різнорівневе навчання – один із способів спонукання учнів до пізнавальної активності на уроках математики

                                                 
Вишнякова  Ольга  Миколаївна,

учитель  математики, спеціаліст 1 категорії
Запорізька загальноосвітня  школа  I-III ступеня №73                    
Запорізької  міської  ради
Директор: Ткачова  Л.П.  
Адреса: м.Запоріжжя  вул.Дудикіна  буд.16 а 
тел.(061) 224-77-62
email:znz73@ukr.net
 
Провідна педагогічна ідея досвіду 
 Наданий досвід роботи вчителя висвітлює:забезпечення засвоєння матеріалу кожним учнем в зоні його найближчого розвитку на основі особистостей його суб'єктивного досвіду.


  Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Необхідність диференційованого підходу до викладання, щоб можливо було присвятити більше часу учням, які відстають, не втрачаючи з погляду сильних учнів, створення сприятливих умов для розвитку усіх і кожного. Пріоритетом є оцінка знань, здібностей, навичок,а не зусиль, які затрачує учень на оволодіння знаннями, вміннями, що  веде до стримування процесу  інтелектуального, творчого розвитку учнів.


Науково-теоретична база досвіду 
Уровнева  підготовка дає шанс для кожної дитини, організувати навчання  таким чином, щоб максимізувати свій потенціал.
 Уровневе диференціювання дозволяє вчителю зосередитися на роботі з різними категоріями дітей.
В  структурі уровневої диференціації за  навченістю виділяють, як правило три  рівня: мінімальний (базовий), програмний, ускладнений (продвинутий).Базовий рівень визначає нижню межу якісної освіти з точки зору державних вимог. Таким чином, важливо, що всі учні досягли цього рівня, тому що він є реальною основою для наступних форм професійного та загально культурного навчання. 
Щоб технологія багаторівневого навчання була ефективною, необхідно зосередити увагу на особливості суб'єктивного досвіду школярів: риси особистносто-змiстовної сфери, особливо розумового розвитку (зокрема, пам'яті, мислення, сприйняття, здатність регулювати свою емоційну сферу), рівень викладання в рамках предмета (сформованих у школярів знань, навичок, вмінь).

 
Стисла анотація досвіду 
 Сьогодні суспільний заказ  суспільства до освіти  принципово відрізняється від попереднього. Сучасне життя накладає нові вимог до особи, суспільство потребує людей  творчо налаштованих, допитливих, активних, які  мають можливість приймати нестандартні рішення і взяти на себе відповідальність за їх прийняття, а також знати, як здійснювати вибір. Навчання не повинно заключатися  у  тому, що учень отримує від вчителя деяку інформацію і розвиває її. Сьогодні учень сам будує свої знання. Головне завдання вчителя-створення умов для розвитку пізнавальних здібностей  учнів. Незалежно від того, наскільки добре  було  поставлено  навчання , воно не може забезпечити єдиного темпу переміщення всіх учнів класу. 
 На своїх уроках я впроваджую метод диференційованого підходу до викладання, щоб можливо було присвятити більше часу учням, які відстають, не втрачаючи з погляду сильних учнів, створення сприятливих умов для розвитку усіх і кожного. Пріоритетом є оцінка знань, здібностей, навичок,а не зусиль, які затрачує учень на оволодіння знаннями, вміннями, що  веде до стримування процесу інтелектуального, творчого розвитку учнів. Ефективність засвоєння учнями прийомів  розумової діяльності залежить не тільки від якості, а також від індивідуально-психологічних особливостей дітей, їх здатності до навчання. 
 На допомогу приходить технологія багатоступеневої підготовки, що я використовую на своїх уроках.

Результативність впровадження досвіду 
Мною були, протягом п’яти років  , проведені дослідження, метою яких було вивчення  впливу  застосування  технології  різнорівневого  навчання  на   свідоме і міцне оволодіння учнями системою математичних знань, навичок і вмінь, необхідних для успішного оволодіння іншими навчальними предметами і забезпечення неперервності освіти.
Я дійшла висновку, що Різнорівневе навчання доводить ,що багаторівневе  навчання дає можливість обійти закладену у стандарті усередненiсть i зробити навчання диференційованим за здібностями учнів до окремих предметів, а саме, математики. 
Використання різнорівневих технологій навчання дозволяє кожному учню брати активну участь у пізнавальний активності на уроці, щоб зрозуміти новий матеріал за допомогою своїх товаришів, самостійно застосовувати отримані знання,підвищує якість знань,  інтерес  до навчання.
      Досліджувалися наступні питання :
враховування особистої пізнавальної цінності теоретичного матеріалу для кожного учня;створення такої атмосфери, що спонукає учнів  до процесу навчання;створення умов для інтелектуального розвитку і саморозвитку учнів;забезпечення свідомого і міцного оволодіння учнями системою математичних знань, навичок і вмінь, необхідних для успішного оволодіння іншими навчальними предметами і забезпечення неперервності освіти;допомогти учням адаптуватися до нових умов навчання та допомогти в оволодінні обраною професією.   
 На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що  застосування  різнорівневого  навчання  значно  підвищує  якисть знань  учнів, пидвищує  їх  интерес  до  математики,спонукає  до  розвитку  та  саморозвитку  учнів.


Репрезентація досвіду 
Проблема різнорівневого навчання  як одного із способів спонукання учнів до пізнавальної активності на уроках математики викликає зацікавленість у вчителів математики району, області. В цьому я переконалась на засіданнях методичного об’єднання, обласних  семінарах, присвячених даній темі.

Посилання на матеріали: http://znz73.ucoz.ua/index/vishnjakova_olga_miklajivna/0-41

 

Категорія: Математика | Додав: LeninRMO (22.01.2016)
Переглядів: 783 | Рейтинг: 1.0/14
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020