Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 03:58

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Використання методу навчальних проектів та інформаційних технологій у викладанні біології

Використання методу  навчальних проектів та  інформаційних технологій  у викладанні біології

Плясецька Яна Сергіївна, вчитель біології та хімії ЗЗШ №65, спеціаліст І категорії

 

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65

69068, м. Запоріжжя,  пр. Моторобудівників, 26.

Тел.:(061)278-35-91.

E-mail: school65@ukr.net.

Адреса сайту: http://school65.zp.ua

Директор школи: Чомова Світлана Валеріївна

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

        Основними стратегічними цілями розвитку в України, згідно з Указом Президента України від 20.10.05 р. № 1497/2005 «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», є подальший розвиток країни щодо прискорення впровадження сучасних інформаційно – комунікаційних технологій в усі сфери життєдіяльності суспільства, в т. ч. в освітній процес.

      Розробка Національної стратегії обумовлена тим, що у останні два десятиліття у світі спостерігаються значні системні суспільно-економічні перетворення, застосовані на використанні сучасних інформаційно – комунікаційних технологій, нових методів роботи з інформацією.

       Новизна запропонованих матеріалів полягає у розробці системи дидактичних та методичних засобів реалізації ідей з використанням новітніх технологій, зокрема проектної технології Intel.

      Заслуговує на увагу моя робота по розвитку розумової та творчої діяльності учнів, яка реалізується через систему творчих завдань для команд учнів, які брали участь у проекті.

      Модернізація освітньої діяльності навчальних закладів на основі інтеграції традиційних педагогічних та новітніх мультимедійних навчальних технологій, а також створення нового покоління дидактичних засобів навчання.

      Вдосконалення методики застосування ІКТ при викладанні конкретних навчальних предметів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

      Україна має значний потенціал щодо гармонічного входження складовою частиною до глобального інформаційного суспільства.

      Застосування новітніх інформаційних технологій дасть можливість забезпечити позитивні зміни в освітньому процесі.

      Ось чим була викликана необхідність пошуків в цьому напрямку.

Використання інформаційних технологій може відбуватися різними способами, відповідно до потреб конкретного уроку, рівня володіння різними програмами та наявності сертифікованих програм в навчальному закладі.

      Їх  можна представити у вигляді схеми:

  • Використання інформаційній технологій
  • Використання як у фронтальній, так і в груповій роботі
  • Використання в індивідуальній роботі
  • Використання окремих типів файлів (зображення, відео, аудіо, анімації)
  • Створення власних уроків (інтеграція різних об'єктів в один формат — презентації, веб-сторінки)

Технології проведення мультимедійних уроків передбачає наявність наступних структурних елементів:

1) Мотивації уроку.  Часто мотивація містить проблемне питання.

2) Оголошення теми та очікуваних результатів уроку

3) Основна частина уроку - опанування навчальним матеріалом уроку за допомогою мультимедійних засобів навчанні через різноманітні форми роботи.

Мультимедійні технологіі дозволяють розширити межі уроку, включити практичні завдання, не обмежуючись лише викладанням теоретичних засад.

4) Підбиття підсумків уроку включає - рефлексію почуттів (що сподобалось найбільше на уроці), способів діяльності учнів, відтворення основних понять уроку, оцінювання результатів навчальної діяльності. Відповідні слайди з текстовими фрагментами доцільно знову продемонструвати на дошці

Організовуючи роботу над учнівським проектом, вчитель дотримується наступних етапів роботи:

  • Планування вчителем проекту в межах програми.
  • Висування ідеї учителем на уроці.
  • Обговорення ідеї з учнями, висування ними власних ідей.
  • Формування мікрогруп.
  • Розподіл завдань у мікрогрупах.
  • Практична діяльність учнів у межах проекту.
  • Проміжна перевірка результатів роботи.
  • Обговорення способів оформлення проекту.
  • Мультимедійна презентація результатів.
  • Підсумок роботи над проектом: обговорення результатів, виставлення оцінок, план майбутнього проекту.

Здійснення  проекту буде  ефективним  у  разі,  якщо  задіяти не лише  традиційні,   а   й інші  джерела інформації, наприклад педагогічні програмні засоби (ППЗ)  навчання, Інтернет-ресурс.

Науково-теоретична база досвіду

Мій досвід сприяє тому, що в учнів виробляються конкретні практичні уміння і навички самостійного здобування навчальної інформації, її аналізу й синтезу з виходом на  узагальнення й висновки, продукування й реалізацію власних ідей, втілених у навчальних проектах, що насамкінець  сприяє розвитку розумових здібностей учнів.
Поштовхом для створення цього досвіду стала програма «INTEL. Навчання для майбутнього», створена фахівцями Інституту комп'ютерних технологій США, оволодіння якою дозволяє ефективно інтегрувати сучасні комп'ютерні технології у процес викладання.

Унікальність програми «INTEL. Навчання для майбутнього», до якої залучено понад 1,75 мільйона вчителів з 35 країн світу, полягає насамперед у тому, що вона :

  • Підходить для викладання будь-якого предмета,
  • Адаптується до навчальних стандартів і програм;
  • Постійно вдосконалюється, збагачуючись досвідом вчителів;
  • Сприяє засвоєнню важливих для роботи навичок та вмінь

Міністр освіти і науки України Вакарчук Іван Олександрович стверджує: «Ми підтримуємо благодійне сприяння ІNТЕL активному залученню освітніх закладів України до світового Інформаційного простору.

Навички, які  дає програми «INTEL. Навчання для майбутнього», - це справді навички для і заради майбутнього,»

Метод проектів не є принципово новим у світовій педагогіці. Він виник у 20-ті роки минулого століття у США (його називали також методом проблем).

Цей метод пов'язують з ідеями гуманістичного напряму в філософії  н   освіті,   висунутими   американським   філософом   і   педагогом  Дж   Дьюї,   а  також   його  учнем В.Х.Кілпатріком.

Стисла анотація досвіду

На своїх уроках я впроваджую використання методу  навчальних проектів та  інформаційних технологій  у викладанні біології.

     Актуальність досвіду полягає в тому, що нові умови життя вимагають від випускника добре орієнтуватися в інформаційних потоках, приймати самостійні рішення при виборі тих чи інших варіантів поведінки та діяльності.

     Отже, такі якості особистості учня школи, як начитаність та орієнтованість, самостійність, різноманітна творча діяльність, у тому числі й пізнавальна, творчий і самостійний підхід до прийняття рішення при виборі, відповідальність за прийняте рішення стають найціннішим капіталом не тільки кожної окремої особи, але й суспільства в цілому.

Результативність впровадження досвіду

     Своїми дослідженнями автор  показав, що ці задачі можна успішно розв’язати через використання комп’ютерних технологій в навчально-виховному процесі.

     Новизна запропонованих матеріалів полягає у розробці системи дидактичних та методичних засобів реалізації ідей з використанням новітніх технологій, зокрема проектної технології Intel.

      Практичний матеріал, що ілюструє досвід роботи, повністю відповідає обраній проблемі, всебічно охоплюючи її та розкриваючи шляхи вирішення.

      Використання даного досвіду в межах нашої школи показало свою високу результативність значним підвищенням інтересу учнів до біології.

      Результати   творчого пошуку автора   можуть бути впроваджені в практику роботи інших вчителів  загальноосвітніх шкіл.         

Репрезентація досвіду

       Використання даного досвіду в межах нашої школи показало свою високу результативність значним підвищенням інтересу учнів до біології.

       Результати  творчого пошуку  автора можуть бути впроваджені в практику роботи інших вчителів  загальноосвітніх шкіл та були розміщені на сайті школи в методичній скарбниці, на сторінці кафедри природничих наук.    

Урочна та позаурочна діяльність.

       Обмін досвідом та пропагування через різноманітні форми методичної роботи: доповіді та демонстрація наробок на педрадах, методичних об'єднаннях, семінарах-практикумах; консультативна діяльність тощо

 Е-mail mailto:1977m2@rambler.ru

Web-site http://dnevnikreflekciyplysetskaya.blogspot.com

Посілання на матеріал   https://drive.google.com/file/d/0Byo32vlvCFaNdzFpZnBxeldhQW8/view



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0Byo32vlvCFaNdzFpZnBxeldhQW8/view
Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: tetyana013 (22.01.2016)
Переглядів: 1581 | Коментарі: 3 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/144
Всього коментарів: 3
3 meetingwithlarissa  
Яно Сергіївно! Ваш досвід щодо використанняі нформаційних технологій у викладанні біології дійсно сприяє значному підвищенню інтересу до вашого предмету. Бажаю Вам успіху у подальшому самовдосконаленні у вашій праці!

2 kotiy_natasha  
Очень интересная и содержательная работа! hands

1 katryn_14m  
Яна Сергіївна, дуже перспективна робота, створює стійкий інтерес до уроків біології yes

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024