Формування компетентностей учнів на уроках хімії та біології засобами активного застосування інформаційно – комунікативних технологій
Совпель Ольга Вікторівна,
учитель хімії та біології, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 97 Запорізької міської ради Запорізької області
директор – Цинкуш Павло Володимирович
69118, м. Запоріжжя,
пр.. 40-річчя Перемоги, 27.
Телефон (0612) 18-69-73.
Провідна педагогічна ідея досвіду: створення оптимальних умов для формування предметних компетентностей учнів засобами активного застосування інноваційних технологій. Досвід має практичне значення і рекомендується для впровадження в практику роботи ЗНЗ.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: визначається цілеспрямованим висвітленням проблеми використання інтерактивного середовища, а також пов'язано з сучасними пріоритетами державної політики в галузі освіти (впровадження нового Державного стандарту), україномовного освітнього і культурного простору; з необхідністю зумовлених досвідом перетворень у педагогічному процесі для подальшого підвищення якості освітньої роботи.
Активна робота з комп’ютером формує у учнів високий рівень самоосвітніх навичок і вмінь аналізу та структурування одержаної інформації. Такі засоби навчання дозволяють органічно поєднувати Інформаційно – комунікативні, особистісно орієнтовані технології з методами творчої та пошукової діяльності.
Використовуючи комп’ютерні технології ми вирішуємо головні вимоги сучасної освіти перед дітьми:
- вміння адаптуватися в різних життєвих ситуаціях;
- самостійно здобувати необхідні предметні знання для виконання практичних завдань;
- подолання стереотипів мислення;
- розвитку здібностей до адаптації в мінливому інформаційному середовищі;
- виявлення гнучкості, мобільності, толерантності, творчої ініціативності;
- критичного мислення;
- вміння працювати з інформацією, виявляти комунікабельність у різних соціальних групах;
- самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культури.
Науково-теоретична база досвіду: система викладання предмета ґрунтується на творчому використанні інтерактивного середовища та інформаційно – комунікативних технологій.
Стисла анотація досвіду: для мене як вчителя нові підходи до підготовки до уроку є дуже цікавими і мають низку переваг у порівнянні з традиційними уроками:
- Економне використання навчального часу;
- Розширення творчої діяльності завдяки можливості вибирати план уроку. Підбирати додатковий матеріал;
- Можливість коригувати навчальний процес;
- Можливість ефективно організувати контроль знань, вмінь, навичок учнів;
- Створення умов для індивідуального та диференційного підходу;
- Скорочення видів роботи, що втомлюють учнів.
Інформаційно – комунікативні технології дозволяють мені на уроках проводити більш якісно :
- демонстрацію таблиць, схем, процесів, явищ
- проведення практичних робіт
- створення та показ презентацій
- слайд – шоу
- контроль знань
- розробка ігор
- підготовку до ЗНО, олімпіад
- проектну діяльність
- науково – дослідницьку робота тощо.
Результативність впровадження досвіду: Система роботи дозволяє інтенсифікувати процес навчання, вільно варіювати часом в межах даної теми. З’являється можливість для здійснення індивідуального підходу до дітей, диференційованої роботи, що дає можливість враховувати індивідуальні інтереси та здібності дітей; вчасно усувати прогалини у знаннях.
Репрезентація досвіду: досвід було репрезентовано у Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 97 (виступ на педраді) та засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів хімії, біології та основ здоров'я (під час проведення семінару «Впровадження інноваційних технологій на уроках»).
Посилання на матеріал: http://umni4ka.ucoz.ua/blog
http://kotikzp1019.blogspot.com
http://school97.zp.ua/
|