Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:50

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Створення системи роботи з формування громадянина України на уроках історії та у позаурочний час

Створення системи роботи з формування громадянина України на уроках історії та у позаурочний час  (з досвіду роботи вчителя історії ЗНВК № 19)

 

Старова Ірина Вікторівна, заступник директора з НВР, 
вчитель історії, спеціаліст вищої категорії,«старший вчитель»
 
Запорізький навчально-виховний комплекс № 19 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Тандура Ганна Олександрівна
Адреса школи:  69013, м. Запоріжжя, вул. Військбуд, 13 
Телефон: (061)227-05-53, 227-05-54
е-mail: zp
s19@yandex.ru
Сайт: http://www.school19.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: 

створення системи роботи з формування громадянина України на уроках історії та у позаурочний час, виявлення найбільш доцільних методів та прийомів у роботі вчителя історії з даної проблеми.

  

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
   Сьогодні національно-патріотичне виховання має наскрізь пронизувати весь навчально-виховний процес, органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне, естетичне, правове, екологічне, фізичне, трудове виховання. Але базуватися воно повинно, насамперед, на національній історії, знанні та відстоюванні своїх прав, виконанні конституційних і громадянських обов’язків, відповідальності за власне майбутнє, добробут та долю країни. Сьогодні національна пам'ять повинна відігравати важливу роль у вихованні не просто громадянина абстрактної держави, а громадянина саме Української держави, представника українського народу. У цьому процесі важливе значення має опора юних громадян на історичний досвід народу, його фундаментальні історичні цінності, які становлять національну пам'ять. Важливу роль у просвітницькій діяльності посідає відновлення історичної пам'яті про тривалі державницькі традиції України. Зрозуміло, що насамперед це потрібно робити на уроках історії, історії рідного краю.

 

Науково-теоретична база  досвіду 
Проблемам виховання громадянина-патріота велику увагу приділяли К. Ушинський, Г. Ващенко, С. Русова та інші педагоги. Особливу увагу громадянському вихованню дітей приділяв Василь Сухомлинський. Визначення засобів формування патріотичної свідомості особистості розглядається українськими дослідниками І.Д. Бех, К.О. Журбою, В.А. Киричок, В. Гонським, М. Гнатюком. Вихідними положеннями дослідження слугували також вітчизняні дослідження Лисенко М.М., Кандиби Л., Ковальчука О., Довбищенка В., Шалди Т., Урбатіса С., Кловака Г., Гуменюка Г., Кобзаря Б., присвячені формуванню національної свідомості. Методологічними та теоретичними засадами дослідження стали основні державні документи про школу, програма з історії України, Указ Президента України № 580 від 2015р «Про Стратегіюнаціонально-патріотичноговихованнядітей та молоді на 2016 — 2020 роки», Концепція національно-патріотичного виховання молоді (наказ МОН від 16.06.2015р. № 641). 

 

Стисла анотація досвіду 
   Робота присвячена створенню системи роботи з формування громадянина України на уроках історії та у позаурочний час. Вже багато років я працюю над вирішенням наступних завдань:

  • створенням чіткої системи роботи, спрямованої на формування національної самосвідомості;
  • стимулюванням учнів до самостійної науково-дослідницької діяльності з проблем історії, культури, духовності рідного народу;
  • систематизації та інтеграції набутих на уроках історії  знань, виявленню їхніхзв'язків з національною ідеєю;
  • вихованням  активної самостійної особистості, свідомого громадянина України;
  • формуванням національної свідомості учнів, виховання почуття господаря рідного краю, творця власного життя, активного учасника доленосних подій історії рідного народу.

   У своїй роботі з учнями керуюся, насамперед, Навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України. Всесвітня історія -5–9 класи», нормативною базою з національно-патріотичного виховання, науковими розробками попередників.
   Визначаю наступні  пріоритетні напрямки роботи для системного вивчення на уроках історії:вивчення процесу формування органів державної влади на різних етапах становлення України як держави; подвигу борців за незалежність України;історії формування військової традиції та української армії, історії українського політичного руху та внеску у становлення України діячів культурного руху.
   Національне-патріотичне виховання на уроках історії здійснюю, насамперед, через реалізацію виховної мети уроку любого типу. У традиційних уроках визначаю «ключові» для роботи теми в усіх вікових категоріях. Але найбільші можливості для вчителя, як показала практика, мають все ж таки нетрадиційні форми уроків, під час яких реалізовую національно-патріотичне виховання учнів: урок-дослідження, урок-гра, інтегрований урок, урок-екскурсія, урок з використанням ІКТ та ін.
      Свою роботу на уроках організовую у формі творчих завдань для учнів з високим та достатнім рівнями навченості:

  • написання творчих робітіз зазначеної проблематики;
  • підготовка учнями тематичних доповідей, повідомлень, статей з використанням матеріалів історичних документів;
  • створення комп’ютерних презентацій;
  • написання усних журналів;
  • підготовка виступів під час проведеннякласнихвиховних годин;
  • збирання матеріалів для кабінету історії.

   У позаурочній роботі з предмету мої зусилля, як вчителя історії та заступника директора,що відповідає за виховну роботу, спрямовані на створення виховного осередку, яке  забезпечує становлення громадянина-патріота України. Систематично організовую проведення предметних декад з історії та історії рідного краю. Організовую заходи до  ювілеїв видатних особистостей та подій української історії. Проводжу виховні заходи до державних свят та дат національної пам’яті, відтворюю традиції козацького виховання. Разом із учнями працюю над творчими проектами з історії України та Запорізького краю. Керую роботою гуртка для учнів 9 класу «Ми - громадяни України». Залучаю до роботи з національно-патріотичного виховання громадські організації, батьків, творчі колективи. Координую роботу медіа-проекту «Вісник Мрії - новий формат», який дозволяє інформувати учнів, батьків, інтернет - спільноту про проведення роботи з виховання громадянина України. Організовую подорожі до музеїв та по містах України. Ініціюю в усіх ланках школи-комплексу створення тематичних куточків української символіки та українознавства.

 

 

Результативність впровадження досвіду

   Вважаю результативністю роботи створення у ЗНВК № 19 системи роботи  щодо формування громадянина України, сформованість у учнів поваги до українських традицій, відчуття своєї належності до України, усвідомлення спільності власної долі з долею Батьківщини, що відстежується завдяки участі дітей у заходах національно-патріотичного напрямку, волонтерських проектах.

Репрезентація досвіду: ​

   Запорізький навчально-виховний комплекс № 19:

  • шкільний семінар «Національно-патріотичне виховання учнів ЗНВК № 19» (жовтень 2015р.);
  • педагогічна рада «Сучасні інноваційні технології національно-патріотичного виховання. Впровадження концепції національно-патріотичного виховання на основі проектної діяльності, яка є запорукою формування духовно-морального і творчого учня в режимі «Школи повного дня» (січень 2016р.)

 

 



Джерело: http://school19.zp.ua/metod-rabota/innovac-deyatelnost-school/8-o-komplekse/909.html
Категорія: Історія і правознавство | Додав: ShPP (26.01.2016)
Переглядів: 662 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/14
Всього коментарів: 1
1 temp   [Матеріал]
Просмотрела. Прослеживается системный подход к решению проблемы.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020