Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:42

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Історія і правознавство

Активізація пізнавальної діяльності учнів з історії та права на уроках та в позаурочний час

Активізація пізнавальної діяльності учнів з історії та права на уроках та в позаурочний час

Богуславська Світлана В’ячеславівна

вчитель історії та права, спеціаліст І категорії

Запорізька загальноосвітня середня школа І-ІІІ ступенів № 94  Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Живиця Вікторія Олександрівна

Адреса школи: 69057,  м. Запоріжжя,  вул. Яценка 3-а,  т. (061)239-32-67

e-mail: schoolzp94@ukr.net

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Важливою проблемою для педагога залишається питання урізноманітнення навчального процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів. Сучасним учням доступні найрізноманітніші джерела інформації, але часто саме наявність готової інформації сприяє розвитку пасивності. Зникає прагнення до пошуку, пізнання, творчості, тобто діяльності. Навчальний матеріал може здаватися учням "сухим" і нецікавим, тому завдання вчителя – зацікавити їх. За Ф. Діствергом, будь-який метод поганий, якщо привчає учня до пасивності, і гарний, якщо пробуджує в ньому самодіяльність.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: З урахуванням соціокультурних вимог сьогодення освіта повинна мати гуманістичне, особистісно-орієнтоване спрямування, унаслідок чого знання, уміння й навички перетворюються із мети навчання в засоби розвитку пізнавальних і особистісних якостей учнів. Школяр не може засвоїти навчальний матеріал, який не відповідає потребі в його вивченні й не вимагає розумового напруження в навчанні, не вимагає емоційних переживань. Адже кожен учень має лише йому притаманними особливостями пізнавальної діяльності, характеру, поведінки, емоцій, що вимагає диференціації у навчанні. Учитель повинен знати, що таке пізнавальна активність, які особливості і умови її розвитку у школярів, якими прийомами слід активізувати пізнання дітей у процесі навчання, діяльності.
Вчені визначають пізнавальну активність як «якість діяльності учня, яка виявляється у його ставленні до змісту і процесу навчання, у прагненні до ефективного оволодіння знаннями і способами діяльності за оптимальний час, у мобілізації морально-вольових зусиль на досягнення навчально-виховної мети».

Науково – теоретична база досвіду:

  1.  Ачкасов А. Є. Ігрові та дискусійні методи проведення уроків історії / А. Є. Ачкасов // Історія та правознавство. – 2010. – №15. – С. 6-12.
  2. Бойченко Л. Мотивація навчальної діяльності: методичний семінар-тренінг із використанням методів інтерактивного навчання / Л. Бойченко  // Завуч. Сер. Шкільний світ. – 2011. – № 11. – С. 1-8.
  3. Гупан Н. Сучасні підходи до викладання історії України в загальноосвітній школі // Історія в школі.  – 2007. – № 6. – С. 1-3.
  4. Інтерактивне навчання: цільова програма розвитку пізнавальних і творчих здібностей учнів // Завуч. – 2003. – № 19. – С. 7-15..
  5. Карнацевич В. Л. Активізація розумової діяльності та розвиток інтелектуальних навичок учнів на уроках історії за допомогою інтелектуальних ігор / В. Л. Карнацевич // Історія і суспільствознавство в школах України. – 2011. – № 11/12. – С. 29-37.
  6. Мисан В. О. Сучасний урок історії: навчально-методичний посібник / В. О. Мисан. – К. : Шкільний світ, 2010. – 120 с.
  7. Мокрогуз О П. Інноваційні технології на уроках історії: навч.-метод. посіб. – Х.: Основа : Тріада+, 2007. – 191 с.
  8. Пометун О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання / О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: Видавництво А.С.К., 2003. – 192 с.
  9. Баханов К.О. Традиції та інновації в навчанні історії в школі. – Запоріжжя, 2002.
  10. Кравчук Т. Організація перевірки рівня навчальних досягнень учнів з історії //Історія України. – 2006, №3. – С.7-12.
  11. Мочкіна Л.І. Нестандартні уроки з історії України. – Тернопіль, Мальва-ОСО, 2005.
  12. Пометун О., Фрейман Г. Сучасні цілі та завдання шкільної історичної освіти в Україні //Історія України. – 2006 , №19.- С.8-13.
  13. Шашура Л. Нестандартні уроки з правознавства у школі. – Тернопіль, Підручники і посібники, 2007.

Стисла  анотація досвіду: Кожен вчитель, якщо він любить свою професію,  знаходиться в постійному пошуку та мріє, щоб урок проходив цікаво, а учні були активними та творчими. Для цього вчитель користується незмінними помічниками це

  •  інтерактивні методи навчання;
  • творчі завдання;
  • створення проблемно-пошукових ситуацій в процесі навчання;
  • позаурочна та позашкільна діяльність;
  • використання дидактичних ігор в процесі навчання;
  • використання цікавих матеріалів (кросвордів, чайнвордів, історичні чи  правові задачі, т.п.);
  • залучення учнів до участі в різноманітних конкурсах.

 В своїй роботі на уроках та в позаурочних заходах  я впроваджую різноманітні форми та методи для активізації пізнавальної діяльності учнів та хочу  поділитись результатами їх застосування.

Результативність впровадженого досвіду: це участь учнів в олімпіадах, різноманітних  конкурсах, тижнях історії та права.

Репрезентація  досвіду: Запорізька загальноосвітня  середня школа І-ІІІ ступенів № 94 

Посилання: https://yadi.sk/i/oR2EELEdnd6zZ

Категорія: Історія і правознавство | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 861 | Рейтинг: 1.0/39
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020