Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 22:34

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Розвиток комунікативної компетенції на уроках англійської мови

Розвиток комунікативної компетенції на уроках англійської мови

Калина Олександра Вікторівна,

вчитель англійської мови, вчитель вищої категорії;

 

 

 

 

Бондаренко Наталія Борисівна,

вчитель англійської мови, вчитель першої категорії

 
 
 
 
 
 
 
Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7 Запорізької міської ради Запорізької області
директор – Білоус Костянтин Андрійович, 
вул. Північнокільцева, 21, тел.769-80-37,  

Провідна педагогічна ідея досвіду: У епоху змін, світового розвитку та глобалізації, знання іноземної мови стає не просто важливим фактором, а  навіть життєвою необхідністю. Завдання середньої школи полягає не лише у наданні знань, а й у  формуванні учня як освіченої, конкурентоспроможної та впевненої особистості. Основною ідеєю є  те, що рівень сформованості комунікативної компетентності  учнів має ряд характерних особливостей, які ефективно впливають на процес навчання за новими стандартами. Оптимізація таких характеристик як позитивна комунікативна установка; актуалізована потреба у спілкуванні сприяє домінуванню продуктивних мотивів навчання у структурі   підготовки учнів до ЗНО і набуття мовленнєвого досвіду у майбутній професії. Такий підхід сприяє розвитку мислення, розумових творчих здібностей учнів. Дитина психологічно краще готується до сприйняття невідомого, нового для неї, і це зумовлює не тільки кращі результати в навчанні, а й сприяє формуванню її як особистості та багатьох моральних якостей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Поступове перетворення України в більш відкрите суспільство стало стимулювати широкий розвиток міжнародного співробітництва. Це суттєво  посилило визнання необхідності оволодіння іноземними мовами  що, у свою чергу, вплинуло на соціальний статус іноземної мови як навчального предмета.  Інноваційні технології дають змогу забезпечувати умови для розвитку творчої особистості дитини;сприяють виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти;сприяють позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні; дозволяють  гарантувати досягнення певного стандарту освіти; забезпечують особистісно-орієнтовану модель навчання;роблять можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку англійської мови.

Науково-теоретична база досвіду: Пасов Е.І. «Концепція комунікативного навчання іншомовній культурі».

Стисла анотація досвіду: Основною метою вивчення іноземної мови є формування і розвиток комунікативної культури школярів, навчання практичному опануванню іноземної мови. Завдання вчителя полягає в тому, щоб створити умови практичного опанування мови для кожного учня, вибрати такі методи навчання, які б дозволили кожному учневі проявити свою активність, свою творчість. Завдання вчителя - активізувати пізнавальну діяльність учня в процесі вивчення іноземної мови.

При комунікативному навчанні молодь вчиться техніці спілкування, опановує мовний етикет, стратегію і тактику  діалогічного і групового спілкування, вчиться вирішувати різні комунікативні задачі, бути мовними партнерами. Навчання будується не на проходженні учбових тем, вивчених готових текстів, а на обговоренні актуальних життєвих проблем. При цьому учні мають  можливість обговорювати свої власні справи і вчинки. Спілкуванню слід навчати тільки через спілкування. На базі матеріалів для виставки можна зробити висновок, що  спілкування використовується також як канал виховання, пізнання і розвитку.

Результативність впровадження досвіду: Підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилася кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах, змаганнях  та в міжнародному конкурсі FLEX. Щорічно займаємо призові місця в районних етапах олімпіад з англійської мови. Активно приймаємо участь в українській сесії Європейського молодіжного парламенту. Поступово намічається тенденція зростання навчальних досягнень учнів.

Репрезентація досвіду:  Досвід роботи був представлений  на конкурсі «Вчитель року», виступ на шкільній педраді, участь та репрезентація досвіду на районній творчій групі «Використання інноваційних технологій навчання як засіб забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів  на уроках англійської мови на старшому етапі», виступ  з темою «Впровадження методу комунікативного навчання у школі» перед вчителями області у ЗОІППО. Є друкована стаття у збірнику «Тези відповідей учасників ХVІІ Міжнародної наукової конференції студентів і молодих вчених».

Посилання на матеріали: http://alexkalina3.blogspot.com

http://bondarenkonb.blogspot.com
Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 1015 | Рейтинг: 1.0/87
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024