Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:16

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Організація самостійної роботи учнів під час вивчення німецької мови

Організація самостійної роботи учнів під час вивчення німецької мови

Болотська Ганна Вікторівна, вчитель німецької мови, кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду: Самостійна робота учнів є невід’ємним складником усього процесу навчання німецької мови. В умовах нових освітніх Державних стандартів метою навчання іноземних мов стає формування комунікативної компетенції. До складу якої входять мовна, мовленнєва, соціокультурна та загальноосвітня компетенції. Безумовно, успішна реалізація такої складної мети можлива тільки за умови умілого поєднання класної та позакласної роботи.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Створення сучасних педагогічних технологій, формування умінь та навичок учнів вимагає нових підходів до методів, форм, прийомів та засобів навчання, що є особливо актуальним для забезпечення належного рівня підготовки учнів в умовах особистісно-зорієнтованого навчання. Самостійно робота учнів – складне, багатоякісне явище, яке має великі можливості при навчанні, вихованні та управлінні навчальним процесом. Ефективне використання цих можливостей забезпечить досягнення освітньої, навчальної та виховної мети самостійної роботи учнів. Враховуючи те, що самостійна робота сьогодні вийшла за межі класних занять, вона дозволяє залучити учнів до неформального вивчення німецької мови, та поглибити соціокультурні знання учнів. Самостійна робота – це форма самовираження особистості, прояв її індивідуальних можливостей, і один з найважливіших факторів розвитку творчого потенціалу учня.

Науково-теоретична база досвіду: Дослідження багатьох педагогів та психологів (В.І. Андрєєва, Д.Б. Богоявленської, Л.І. Божовича, Л.С. Виготського, А.В. Петровського, С.Л. Рубінштейна та інших) дають підстави стверджувати, що найважливішими характерними ознаками творчої особистості є її прагнення до самореалізації, впевненість у своїх силах, гнучкість мислення, критичність і високий ступінь рефлексії, надзвичайна напруженість уваги, висока вразливість, інтуїція, фантазія, передбачення.

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним, тому що пов’язаний з удосконаленням та раціоналізацією відомих ідей та методик. Максимальну активність кожного, хто навчається, за своєю сутністю припускає самостійна робота, яка проявляється в організації роботи, використанні цілеспрямованого сприйняття, переробці, закріпленні, застосуванні знань, і звісно ж, у свідомому прагненні перетворити засвоєні знання в особисті переконання та неухильно керуватися ними у своїй повсякденній діяльності.

Традиційно самостійна робота з іноземної мови проводиться у трьох формах: індивідуальній, фронтальні і колективні, кожна з яких має свої особливості залежно від вікових характеристик учнів.

Всі види самостійної роботи за дидактичною метою можна розділити на п’ять груп:

  1. Отримання нових знань, оволодіння вмінням самостійно отримувати знання;
  2. Закріплення та уточнення знань;
  3. Відпрацювання уміння застосовувати знання під час вирішення учбових та практичних задач;
  4. Формування вмінь та навичок практичного характеру;
  5. Формування творчого характеру, вміння використовувати знання в ускладненній ситуації.
  6. Учні, які не можуть з різних причин реалізувати себе на уроці, мають можливість розкрити свої приховані здібності під час позакласної роботи, адже саме тоді створюється спеціальна атмосфера взаєморозуміння, довіри, взаємодопомоги.

Особлива роль відводиться також використанню інтерактивних форм та методів, як засіб для досягнення такої атмосфери в класі, яка найкраще сприяє співробітництву, порозумінню й доброзичливості, дає можливість дійсно реалізувати особистісно орієнтоване навчання.

Програма профільних класів містить питання, які не повністю розкриваються у підручниках, а кількість додаткової літератури, на жаль, в більшості випадків, недостатня. Саме в таких випадках найбільш ефективно можна використовувати інформаційні ресурси Internet. Це дасть учню можливість реалізувати свій творчий потенціал і зацікавить.

Самостійна робота надихає учнів до пошуку даних для заповнення інформаційних прогалин, поглиблення набутих знань, розвитку мовної та мовленнєвої компетенції.

Результативність впровадження: 

  • Створення власної пізнавальної діяльності школярів;
  • Застосування отриманих знань;
  • Володіння вміннями та навичками;
  • Формує позитивне ставлення до процесу навчання;
  • Підвищує ефективність засвоєння навчального матеріалу;
  • Створює сприятливі умови для формування пізнавального інтересу;
  • Учні постійно приймають активну участь:
  • у проекті Ґёте-Інституту "Міжнародні сертифікати з німецької мови для школярів";
  • у семінарах та зустрічах з носіями мови, що пропонує Ґёте-Інститут;
  • у Всеукраїнському конкурсі з німецької мови "Орлятко" (2014-2015 н.р. 2 срібних призери);
  • у ВУО (2015-2016 н.р. районий етап І місце – Васильєва К. 8 кл., ІІ місце – Пестов О. 8 кл.);
  • у діяльності Малої академії наук (2015-2016 н.р. – Бережна А.)

Репрезентація досвіду:

  • Організація та проведення семінарів та відкритих уроків для вчителів Комунарського району та для членів обласної творчої групи вчителів німецької мови;
  • Вчитель є членом обласної творчої групи вчителів німецької мови. Тема: «Розвиток іншомовних здібностей учнів як основа індивідуалізації навчання іноземної мови»;
  • Активно співпрацює з Ґёте-Інститутом;
  • Член Асоціації германістів України
  • Член комісії району та області з проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад;
  • Організація та проведення двостороннього обміну учнями шкіл  між містами-побратимами Запоріжжя та Оберхаузен (Німеччина);

Посилання на матеріал     http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka

Категорія: Іноземні мови | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 1210 | Теги: соціокультурні знання, Самостійна робота, пізнавальна діяльність, комунікативна компетенція, самореалізація, творчий, класна робота, позакласна робота | Рейтинг: 1.0/266
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020