Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 08:54

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Впровадження здоров'язберігаючих технологій в початковій школі

          Впровадження здоров'я зберігаючих технологій у початковій школі  

           Тернових Вікторія Олександрівна,

           вчитель початкових класів, вчитель – спеціаліст

           Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 51

           Запорізької міської ради Запорізької області,

           директор Балдук Оксана Григорівна,

           м. Запоріжжя, вул. Воронезька 4, т. 224-92-53,

          e-mail: school51_zap@ukr.net

          адреса сайту: http:// school51zp.ucoz.ua/

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Здоров'язберігаючі технології передбачають: зміну видів діяльності чергування інтелектуальної,емоційної,рухової видів діяльності;групової й парної форм роботи, які сприяють підвищенню рухової активності,вчать вмінню проважати думки інших,висловлювати власні думки, правилам спілкування. Тому головним завданням у діяльності педагогічних колективів навчальних закладів з на сучасному етапі повинно бути збереження і зміцнення здоров'я дітей,формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя учителів,учнів та їх батьків.

Стає очевидною потребою зміни ставлення до здоров'я дитини в системі освіти .Сьогодні урок,як основна форма організації навчально - виховного процесу,вже не вважаеться сучасним,хоча б він і вирізнявся всім різноманіттям найсучашніших засобів та педагогічних прийомів,якщо у дитини під час його проведення погіршується здоров'я.

 Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність теми полягаєне в всіх здоров'язбережувальних освітніх технологій -сформувати в учнів необхідні знання,вміння та навички здорового способу життя,навчити використовувати отримані знання в повсякденному житті.

Впровадження здоров'язбережувальних технологій потребує від учителя,по-перше,не допускати перевантаження учнів, визначаючи оптимальний обсяг навчальної інформації й способи її надавання,враховуючи інтелектуальні,фізіологічні та індивідуальні мовні особливості учнів.Намагатися планувати такі види роботи ,які сприяють зниженню втоми.Здоров'язбережувальні технології передбачають :зміну видів діяльності, чергування інтелектуальної , емоційної, рухової видів діяльності ,групової й парної форм роботи ,які сприяють підвищенню рухової активності,вчать поважати думки інших,висловлювати власні думки,правил спілкування;проведення ігор та ігрових ситуацій,нестандартних та інтегрованих уроків.

Науково-теоретична база досвіду:

  • Положення про загальноосвітній навчальний заклад (затверджений постановою Кабінету Міністрів України);
  • нова програма 2012 року з предмету "Основи здоров'я";
  • Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів зі змінами 1 – 4 класів (2015р.);

Стисла анотація досвіду: Тренінг життєвих навичок передбачає осмислення учнями власних почуттів,думок оточуючих та однолітків,ставлення до проблем учнів і суспільства в цілому аналіз конкретних історій,ситуацій,особистих планів на майбутне тощо.

На заняттях використовуються такі методи,як мозковий штурм,групова дискусія,рольове моделювання,кооперативне навчання.Вправи-енергізатори спрямовуються на подолання спаду енергії короткою фізичною вправою або концекнтрацію уваги після гіперактивної вправи;передбачають активність різних аналізаторів і актуалізують різні здібності дітей.

 Результативність впровадження досвіду: Створення та використання презентацій та відеороликів самими учнями разом з батьками та вчителем дає максимальний ефект. Життєвий досвід дітей ще досі незначний і тому малюнки, фото, аудіо записи, відео, які можна демонструвати, створюють на уроках особливу атмосферу та настій. Організовується практична діяльність учнів, пов’язана з охороною та збереженням природних багатств. Ефективність таких уроків допомагають вирішувати дидактичні завдання:

  • сформулювати мотивацію до навчання взагалі;
  • засвоїти базові знання з предмета;
  • сформувати навички самоконтролю.

Дану технологію можна розглядати як пояснювально – ілюстративний метод навчання, основним призначенням якого є організація засвоєння інформації на основі сполучення навчального матеріалу з його зоровим сприйняттям «Краще один раз побачити, ніж 100 разів почути». Етап мотивації збільшується і несе пізнавальне навантаження. ІКТ полегшує роботу вчителя, а навчання дітей робить цікавішим і ефективним. Це необхідна умова успішного навчання, оскільки без інтересу до здобуття знань, без уяви і емоцій немислима творча діяльність учнів.

Дітьми створені презентації і відеоролики, знайдені відео з Інтернет ресурсу на теми: «Корисні звички!», «Чистота -запорука здоров'я», «Будь чистим та охайним», «Здоровий спосіб життя», «Акробатика для дітей», «Загальнорозвиваючі вправи», «Вправи для очей», «Формування постави», «Спортивні ігри», «Будь спритним, сильним ,витривалим», «Пальчикові ігри.

Репрезентація досвіду:

  • презентація досвіду роботи  в рамках ШМО вчителів початкових класів ЗЗОШ №51.
  • презентація досвіду роботи  в рамках ШМО 1– 4 класи;


Джерело: http://school51zp.ucoz.ua/index/ppd_vikhovatelja_gpd_ternovikh_v_o/0-113
Категорія: Початкова освіта | Додав: ptichechka87 (22.01.2016)
Переглядів: 856 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/29
Всього коментарів: 2
2 Ольга8608  
Дуже актуальна тема. Успіхів Вам!

1 irusyk  
В роботі Вашої натхнення!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024