Впровадження ІКТ на уроках в початковій школі
Венгілевська Тетяна Сергіївна, вчитель початкових класів, молодший спеціаліст
Освітній заклад - Запорізька загальноосвітня школа №77 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор – Колотова Тетяна Євгенівна
Адреса - м.Запоріжжя, вул.Памірська, 91, 69081
Телефон - (0612) 68-60-39; 68-80-41
E-mail: znvk77@bigmir.net
http: http://znvk77.ucoz.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду
«Людина, що не знає нічого, може вчитися;справа
тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися.»
Д. Дідро
Розробка та впровадження ІКТ на уроках у початковій школі. Наш час – це епоха постійних змін у технологіях, зокрема освітніх, а використання персонального комп’ютера є стрижнем інформаційних технологій навчання.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
З приходом дитини до школи змінюється її соціальний статус. Головним обов’язком стає навчання, а ігрова діяльність відходить на другий план. На жаль, інтерес до навчання поступово знижується. Відзначається й низька мотивація та самодисципліна.
Вчитель повинен організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити. Допомогти у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп’ютерних.
Науково – теоретична база досвіду
Теоретичну основу дослідження склали роботи з питань сучасних педагогічних технологій (О. Пометун, Л. Пироженко, Л. Масол, Л. Аристова). Дослідження вчених і педагогів-практиків (Л. Масол, І. Красильникова, І. Гудчина, Р. Петеліна, С. Полозова, В. Едігей, В. Скворцова) переконливо свідчать про те, що використання ІКТ під час навчально-виховного процесу має такі основні переваги: здійснюється диференціація навчального процесу; розширюється контроль за навчальною діяльністю учнів і забезпечується на цій основі зворотний зв'язок; створюються умови для підвищення рівня зацікавленості учнів у навчальній діяльності завдяки внесенню елементів новизни.
Стисла анотація досвіду
Інноваційні форми і методи дають можливість створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою необхідність, зможе розкрити свої здібності й продемонструвати знання, відчути впевненість в собі.
У досвіді викладено одну із найактуальніших і водночас складних проблем у сучасній школі – виявити буттєвий потенціал особистості учня, створити сприятливі умови для його розгортання в школі та подальшому самостійному житті.
Роботу з впровадження ІКТ реалізую через: використання ІКТ в якості дидактичного засобу навчання або проведення уроку з використанням ІКТ.
У своїй роботі я впроваджую ІКТ на окремих етапах уроку, використовую для закріплення та контролю знань, організації групової та індивідуальної роботи, позакласної роботи і роботи з батьками.
На уроках я використовую:
· дидактичні матеріали (таблиці, пам’ятки, схеми),
· презентації на окрему тему за навчальним матеріалом,
· готові програмні продукти,
· логічні ігри,
· електронні енциклопедії, підручники,
· аудіо- та відеоматеріали.
Результативність впровадження досвіду
Використання ІКТ на уроках у початковій школі дає змогу підвищити якість навчання, формувати необхідні ключові та предметні компетентності, навички практичного застосування набутих знань, створює умови для ефективної взаємодії педагогів з учнями та батьками, розвиває творчі здібності, що є необхідною умовою подальшої максимальної реалізації особистості в сучасному житті.
Репрезентація досвіду
Досвід роботи представлено на Обласній педагогічній виставці «Освіта Запорізького краю – 2016 », поширено серед педагогів загальноосвітньої школи на засіданні методичного об’єднання.
Посилання на матеріал: http://tatimarina.blogspot.com/
Джерело: http://tatimarina.blogspot.com/ |