Використання методів проблемного навчання та формування основних груп компетентностей учнів в адаптивному освітньому просторі на уроках природознавства в початковій школі
Лобода Надія Дмитрівна
вчитель початкових класів, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів "ОСНОВА" Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Любімова Алла Володимирівна
Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Якова Новицького,9
Телефони: (061)223-14-77, (061)234-01-04
E-mail: schoolosnova15@ukr.net
Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідна педагогічна ідея досвіду: Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в будуванні своїх уроків на основі потреб кожного учня, максимального забезпечення проявів активності, самостійності, розвитку ситуації успіху, творчості молодшого школяра шляхом впровадження методів проблемного навчання.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Створення умов для розвитку творчої особистості дитини, сприяння позитивної мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потреби в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні, забезпечення особистісно-орієнтованої моделі навчання.
Науково-теоретична база досвіду: Досвід ґрунтується на творчому використанні публікацій науковців і педагогів-практиків (Я.А. Коменський, І.Г. Песталоцці, К.Д. Ушинський, М.А. Данилов, М.І. Махмутов).
Стисла анотація досвіду: Тема досвіду має достатнє наукове підґрунтя, актуальна, робота створена з урахуванням сучасних підходів у здійсненні освітнього процесу, в якому одне з провідних місць належить виробленню стійкої позитивної мотивації до навчання, формуванню творчої особистості, самостійної, самодостатньої, здатної до саморозвитку й самовдосконалення, добре адаптованою до реалій соціуму.
На своїх уроках я впроваджую завдання, вправи, ігри за сучасними педагогічними технологіями, які дозволяють на компетентнісному рівні послідовно, цікаво й ефективно будувати роботу на уроках природознавства з використанням методів проблемного навчання, спрямованих на формування основних груп компетентностей учнів. Створювати адаптивний освітній простір в умовах загальноосвітньої школи. Забезпечуючи сталу якість навчання, виконання Державного стандарту в галузі природничої освіти (її основ) в початковій ланці.
Матеріали досвіду дозволяють послідовно і системно розв'язувати питання з навчання початкам природничих наук (дисциплін), формування основних груп загальних та спеціальних компетентностей з урахуванням індивідуальних особливостей учнів як особистостей, що перебувають у постійному розвитку. Дидактично продумане застосування системи проблемних розвивальних питань, завдань, вправ дозволяє послідовно й успішно розв'язувати навчальні задачі в рамках традиційної урочної системи у роботі з учнями в адаптивному полі звичайної загальноосвітньої школи, розвивати мислення та уяву учнів молодших класів, підтримувати стійкий мотиваційний інтерес до здобуття знань, розвивати самостійність і творчість школярів, організовувати ефективну пізнавальну діяльність в рамках уроку та в позаурочний час.
Результативність впровадження досвіду: система роботи з означеної теми суттєво впливає на результати навчання учнів, дозволяє досягти навчальних результатів достатнього і високого рівнів, забезпечує подальше успішне навчання дітей у середній ланці, виявляє й розкриває на компетентнісному рівні в адаптивному режимі нахили та здібності школярів.
Репрезентація досвіду: районне методичне об'єднання вчителів початкових класів, березень, 2014
Тегі: проблемне навчання, методи досліджень, інтерактивні вправи та технології, компетентнісна освіта, розвиток особистості, творчість учнів, фенологічні спостереження, адаптивний простір, мислення, пошукова діяльність.
Посилання на матеріал http://abetka29.jimdo.com/шмо-початкових-класів/методична-робота-вчителів/
|