Тема «Використання квест-ігор, як спосіб мотивації учнів молодших класів»
Дубова Світлана Володимирівна вчитель початкових класів, вища кваліфікаційна категорія
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №33
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Булат Лариса Леонідівна
Адреса: 69067, м.Запоріжжя, вул.Ніжинська, 40
тел./факс: (061) 236-62-18, 236-56-08
E-mail: 33school@ukr.net;
Провідна педагогічна ідея досвіду - використання ігор і ігрових технологій на уроках в початковій школі. Квест, як різновид ігор, які сприяють використанню знань у новій ситуації, таким чином засвоюваний учнями матеріал проходить через своєрідну практику, вносить різноманітність і інтерес у навчальний процес
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду - високий ефект ігрових методів при засвоєнні матеріалу, досягає істотне наближення навчального матеріалу до конкретної практичної чи професійної діяльності. При цьому значно посилюються мотивація і активність навчання.
Науково–теоретична база досвіду – Н. А. Короткова, Н. Я. Михайленко, А. І. Сорокіна, Н. Р. Ейгес, Ф. К.Блехер, С.В. Арутюнян, О.С. Газманов, В.М. Григор'єв, О.А. Дьячкова, Ф. І. Фрадкіна, Г.П. Щедровицький.
Стисла анотація досвіду
На своїх уроках я впроваджую квест-ігри, як спосіб мотивації учнів початкових класів. Квест – це пригодницька гра, в якій необхідно розв’язати задачі, для просування по сюжету. Задачі можуть бути різними: активними, творчими, нтелектуальними. Квест – це нова форма як навчаючих так і розважальних програм, які дозволяють учням зануритися в подію. «Живий» квест побудован на взаємовідношеннях між учасниками. Протягом гри використовуються засвоєні знання, навчальні вміння та навички, а також способи діяльності в житті для вирішення практичних і теоретичних завдань. Формуються необхідні компетенції, що сприяють використання сучасних освітніх технологій: технології проблемного навчання, технології інтегрованого навчання, технології різнорівневого навчання, технології діалогової взаємодії (групова робота, педагогічні майстерні), а також ігрових технологій, інформаційних технологій. Життя показує, що сучасні діти легше засвоюють знання в процесі самостійного опанування нової інформації. Використання квестів – виховання і розвиток якостей особистості. Ця технологія користується у дітей 4 класу популярністю, дозволяє активно застосувати на практиці свої знання та вміння, а також мотивує дітей до навчання. Мені здається, що за цією технологією майбутнє.
Результативність впровадження досвіду - виконуючи квест, школяр вчиться критично мислити, вирішувати складні проблеми на основі аналізу обставин і відповідної інформації, зважувати альтернативні думки, самостійно приймати продумані рішення. У процесі виконання завдань за квестом учень реально бачить, що по кожній дії, завданню і т. д. може існувати не його одна, а кілька точок зору, кілька варіантів вирішення і зовсім не обов'язково, що його точка зору, його варіант рішення будуть правильними і кращими.
Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_99.html http://33school.tk/?q=node/44
|