Використання дослідницької діяльності як метод формування екологічної культури школярів
Плаксина Зінаїда Василівна,
вчитель початкових класів, вища категорія
Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 14 Запорізької міської ради Запорізької області,
вул. Калініна, 90, м. Запоріжжя, 65040
тел.(061)769-80-28, (061)769-80-30
Директор школи: Чумак Тарас Олександрович
Провідна педагогічна ідея досвіду – Формувати пізнавальний потенціал екологічних знань учнів для подальшої бази вивчення природничо – математичного циклу,виховувати особистість,яка усвідомлює місце людини в довкіллі,через ознайомлення з рослинним і тваринним світом,вивчення та дослідження куточків рідного краю. Стимулювати учнів до постійного поповнення знань про навколишнє середовище,створення умов для розвитку творчого мислення,розвитку досліджувальних умінь,навичок,.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду – Актуальність екологічної свідомості школярів початкових класів розглядається у чинних програмах навчання і виховання школярів, визначається Державним стандартом. Основна мета – сприяти формуванню природознавчої компетентності учнів шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про живу і неживу природу, основ екологічних знань,опанування способами навчально-пізнавальної і природоохоронної діяльності. Цьому мають сприяти нові технології навчання.
Науково – теоретична база досвіду – Досвід грунтується на творчому використанні передових освітніх технологій, які розробляються і реалізуються кращими науковими колективами України, та публікації педагогів практиків,які друкуються у фахових журналах, рекомендованих методичних розробках.
Стисла анотація досвіду – На своїх уроках я впроваджую нові освітні технології особистісно - орієнтованого навчання спрямовані на екологічну підготовку школярів,їх цілісний і гармонійний розвиток. Я застосовую уроки спілкування з природою, подорожі природничого змісту, проектні технології, використовую дослідницьку діяльність, ігрові форми,різні види практично-природоохоронної діяльності. Особливу увагу приділяю використанню краєзнавчого матеріалу,наповненню екологічного виховання молодших школярів національним змістом. Для розвитку природопізнавальних інтересів використовую такі методичні прийоми: різноманітні спостереження, екскурсії, конкурси, вікторини, екологічні свята. За умови використання різноманітних завдань формування екологічної культури учнів буде більш раціональним і продуктивним.
Результативність впровадження досвіду – Високий рівень сформованості екологічної культури: системне знання екологічних проблем, недопустимість порушення правил поведінки в навколишньому середовищі,здоровий спосіб життя,участь в екологічній діяльності.
Репрезентація досвіду – Виступ на засіданні методичного об єднання вчителів початкових класів,виступ на педагогічній раді, використання матеріалів досвіду на уроках учителями школи, публікації в журналі.
Посилання на матеріал http\\:metodichka14.blogspot.com
|