Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 08:13

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Сформованість каліграфічних навичок письма молодших школярів – основа всебічного розвитку дитини

 

Тема. «Сформованість каліграфічних навичок письма молодших школярів – основа всебічного розвитку дитини»

Беслик Світлана Василівна вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізький навчально-виховний комплекс «Барвінок»

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Лисенко Альбіна Борисівна

Адреса вул. Історична, буд. 67А

тел.:2365620

еmail: barvinok 94 @ ukr. net

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Створення сприятливих умов, за яких в процесі навчання письму формується складний комплекс дій, пов’язаний із уміннями і навичками графічного відтворення мовлення. Це система знаків, які засвоює дитина з метою набуття навичок самостійного використання у навчальній діяльності і повсякденному житті.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

Набуття, збереження, перетворення та передавання інформації тісно пов’язане з розвитком і вдосконаленням письма, яке є складовою частиною людської діяльності в її різноманітних видах.

Навчання письма – це складова частина навчання грамоти, яка передбачає достатній рівень сформованості мовних і немовних функцій: слухової диференціації звуків, правильної їх вимови, звуко-буквеного аналізу й синтезу слів, лексико-граматичної сторони мовлення, зорового аналізу.

Основною проблемою у формуванні поглядів педагогів на навчання каліграфічного письма в сучасних умовах є вибір оптимальних методів навчання каліграфічного письма.

Науково-теоретична база досвіду

Важливість оволодіння письмом як видом мовленнєвої діяльності було і залишається об’єктом наукових інтересів педагогів, психологів, лінгводидактів (М. Вашуленко, І. Кирей, М. Пентилюк, К. Прищепа, О. Прищепа, Н. Скрипченко, О. Хорошковська та ін.). Окремі дослідження присвячено підготовці вчителів до навчання дітей каліграфічного письма (І. Кирей, М. Кучинський, В. Трунова, І. Цепова).

Письмо – це знакова система фіксації мови на площині, передавання інформації за допомогою умовних графічних елементів на віддалі й закріплення в часі, комплексний вид навчальної діяльності, який складається з низки структурних компонентів, багатьох правил і умінь, оволодіння якими – складний, тривалий і нелегкий процес не тільки для шестирічних, а й узагалі для учнів початкових класів.

У сучасній методиці навчання письма виділяються в основному особливості навчання каліграфічного письма і проводиться систематична робота над формуванням почерку учнів.

Стисла анотація досвіду

Даний досвід містить актуальність та розкриття проблеми формування каліграфічних умінь молодших школярів, як засіб розвитку культури усного та писемного мовлення. Оволодіння навичками каліграфічного письма сприяє розвитку просторових уявлень молодших школярів, удосконаленню дрібної моторики, розвитку пам'яті, мислення та уваги.

В роботі представлена система найбільш ефективних прийоми і вправ з формування каліграфічних навичок.

Результативність впровадження досвіду

Вчителем узагальнено теоретичний матеріал (наукові та педагогічні ідеї), методичні розробки з даної теми та впроваджуються у навчальному процесі постійно. Вчителем обрано ті графічні і орфографічні прийоми, що забезпечують стійкий результат у навчальному процесі.

Освітніми результатами цього процесу є повноцінні мовленнєві й графічні уміння і навички, здатність до творчого самовираження, особистісно-цілісного ставлення до праці, уміння виконувати нескладні творчі завдання, коли школяр вміє бачити довколишній світ, його барвистість очима цікавої і естетично багатої особистості.

Репрезентація досвіду

Теоретичний матеріал та методичні розробки з даної теми активно впроваджуються у навчальному процесі вчителем на уроках. Матеріали досвіду представлені на ШМО вчителів початкових класів. Матеріал досвіду може зацікавити вчителів початкових класів, стане у нагоді молодим спеціалістам.

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_99.html

 

Категорія: Початкова освіта | Додав: zavod (25.01.2016)
Переглядів: 785 | Теги: каліграфічні навички, прос, навчання письма, творче самовираження, графічні і орфографічні прийоми, мовленнєві і графічні уміння і нави, Заводський | Рейтинг: 1.0/65
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024