Розвиток творчої компетенції логічного мислення на уроках математики у молодших школярів
Мовчан Вікторія Іванівна вчитель початкових класів, ІІ категорія.
Освітній заклад: Запорізька загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів №77 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Колотова Тєтяна Євгенівна
Адреса: м.Запоріжжя, вул. .Памирська ,91,
Телефон: 68-80-39,68-80-41
Email: znvk@bigmir net
http: http://znvk77ucoz.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду :
Робота присвячена одній із актуальніших і водночас складних проблем у модернізованій школі – розвитку творчої компетенції логічного мислення на уроках математики в початковій школі, формуванню сучасної творчо розвиненої особистості.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Важливим напрямом у розвитку компетенції логічного мислення дітей є цілеспрямоване формування в учнів загально навчальних умінь. Використовуючи різні прийоми, форми і методи роботи треба пам’ятати, що все повинно бути в міру і підлягати головній і найвищій ідеї – пробудженню і розвитку у кожного, опановую чого знаннями, наукою і уміннями мислити, вихованню твердого характеру і почуття відповідальності за своє навчання і щоденну поведінку.
Пробуджуючи інтерес до знань пам’ятаємо і про триєдині завдання навчання – навчати, розвивати, надихати на щоденну працю, систему особистої самоосвіти, творче проведення дозвілля.
Ефективність навчально-виховного процесу на уроках математики залежить від напруженої роботи уяви , логічного мислення, вміння порівнювати, узагальнювати та систематизувати. Творчі компетенції , пізнавальні можливості особистості розвиваються впродовж всього життя, а особливо інтенсивно це відбувається у шкільні роки, вчитель постійно дбає про максимальний розвиток творчих компетентностей учнів.
Науково - теоретична база досвіду.
- В.В.Давидов. Психологічні можливості молодших школярів.
- В.В.Заньковський. Психологія дитинства.
- М.Д.Касьяненко. Підвищення ефективності навчання математики.
- П.М. Ерднієв. Математика.
- Ю.Д.Руденко. Пошукова діяльність учнів у розв’язанні проблемних завдань.
- О. Гусь. Розвиток творчого мислення дітей молодшого шкільного віку. Математика в школі
- Журнали «Початкова школа», «Навчальна школа».
Стисла анатація досвіду:
Пріоритетом педагогічної діяльності - сформувати компетентну особистість молодшого школяра на основі розвитку творчої компетенції логичного мислення , пізновального інтересу, навчити самостійно виконувати творчі завдання.
Пріоритетними напрямами в роботі над проблемою вважаю:
- використання індивідуальних особливостей дітей під час навчання;
- заохочення творчої індивідуальності;
- створення умов для всебічного розвитку особистості і формування інтересів;
- розвиток активної пізнавальної діяльності на уроках математики;
- використання різних видів творчих завдань;
- привчити дітей мислити.
Результативність впровадження досвіду
В процесі навчання, проведення різних форм роботи, стимулюючих розвиток інтересів учнів, розвивається:
- самостійна діяльність;
- розкриваються їх творчі потенціальні можливості;
- розвиток креативного мислення;
- набуття умінь учнями практично засвоювати свої знання.
Звичайно, що проблемні завдання не можуть виконати усі учні класу, але пропонувати їх потрібно, бо це розвиває логічне мислення учнів.
Репрезентація досвіду
- використання на уроці проблемних ситуацій;
- проведення нестандартних уроків.
Посилання на матеріали: http://nachalochka11.blogspot.com/
|