Розвиток основних характеристик уваги та навчальної діяльності у молодших школярів
Ломунова Ірина Юріївна
вчитель початкових класів,вища категорія, старший вчитель
Запорізька загальноосвітня середня школа І-ІІІ ступенів № 94 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Живиця Вікторія Олександрівна
Адреса школи: 69057, м. Запоріжжя, вул. Яценка 3-а, т. (061)239-32-67
e-mail: schoolzp94@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в тому, щоб створити діяльність, яка була б за природою ігровою, але включала в себе органічно й «ненав'язливо» власне навчальні дії і вправи. В результаті такої праці легко і гармонійно розвивається особистість дитини, уміння і навички. Оскільки це загально особистісні структури – вони розповсюджуються на навчальну і виховну діяльність , майбутнє життя.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Досвід спрямований на розвиток здібностей дитини, створення умов для формування і розвитку інформаційно-комунікаційної компетентності. Запропонована методична система містить концептуальну базу креативних вправ і завдань, яку можна реалізувати в будь-якому класі початкової школи. Ідея актуальна, оскільки з її успішною методичною реалізацією передбачається досягнення мети якісної освіти, тобто освіти, спроможної забезпечити кожній людині самостійно досягти тієї чи іншої життєвої цілі, творчо самостверджуватися в різних соціальних сферах.
Науково-теоретична база досвіду
- Барташнікова І.А., Барташніков О.О.Вчись граючись .- Харків: Фоліо,1997.
- Волкова Т.Н.Творчі ігри,завдання і тести для розвитку пам'яті та уваги. – Донецьк ТОВ ВКФ «БАО»,2006.
- Потапова Т. Ігри-криптограми.//Палітра педагога.-2002.-№3.-с.20-21
- Скуба Н.В.Тести,ігри,творчі завдання для розвитку уваги та пам'яті.//Початкове навчання та виховання.-2008.-№14- с.21-24
- Яновский М.Г.Внимание как критерий оценки состояния сознания.//Вопросы психологи.-2008.-№6.-с.91-97
Стисла анотація досвіду
Посібник містить добірку інтелектуальних ігор для тренування уваги та розвитку навичок навчальної діяльності у молодших школярів. Його запропоновано використовувати для вчителів початкових класів, шкільних психологів,батьків та дітей.
Результативність впровадження досвіду
Постійна, систематична робота з розвитку основних характеристик уваги та навчальної діяльності у молодших школярів дає гарні результати у навчанні ; сприяє розвитку наукового стилю мислення учнів; є фундаментом зацікавленості учнів предметами науково-природничого циклу; підвищує якість знань учнів; надає можливість широкого застосування способів і прийомів , набутих учнями , у житті.
Репрезентативність
Відкриті уроки, практикуми, виступи на семінарах, робота у творчих групах, участь у педагогічних виставках та конкурсі «Урок року» у 2014-2015 н. р..
Посилання на матеріал: https://yadi.sk/i/ZmCbZGgPnd2tU
|