Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 15:31

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Розвиток мовлення молодших школярів як одна із складових формування комунікативної компетентності

Розвиток мовлення молодших школярів як одна із складових формування комунікативної компетентності

Тимченко Надія Вікторівна

вчитель початкових класів, вища категорія, вчитель – методист

Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 72 з поглибленим вивченням хімії та білогії Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова 21, тел.: 233-41-10
Директор: Усова Тетяна Миколаївна 

email:  school72@ukr.net          Сайт: http://72zp.ucoz.ru/

 
 
 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Мова і мовлення  є продуктом культури, її невід’ємною складовою. Саме мова сформувала людину як особистість і творця культурних цінностей. Із розвитком мовлення тісно і органічно пов’язане насамперед питання інтелектуального розвитку особистості. Володіння мовою, запасом слів і граматичними формами створює умови для розвитку мислення.

Обґрунтування актуальності і перспективності досвіду: Щоб удосконалити мовленнєву діяльність учнів, ми повинні, насамперед, вмотивувати її і спонукати дітей до неї. Мовлення може бути успішним, якщо воно спрямоване на досягнення визначених цілей. Розвиток мовлення, формування комунікативної компетенції необхідні для вміння контролювати правильність і доцільність своїх висловлювань, а також для вільного володіння мовою. А це в свою чергу допомагає особистісному розвитку учня.                                                                                           

Науково – теоретична база досвіду: Сучасна шкільна методика навчання учнів мовлення виходить з теорії мовленнєвої діяльності, концептуальні положення якої розроблені видатними вченими Л. С. Виготським, О. М. Леонтьєвим, О. Р. Лурією, М. І. Жинкиним. Ці ідеї практично були реалізовані в працях Т.А. Ладиженської, М.Р. Львова, В.І. Капінос, Н.А. Іпполітової.                       

Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я формую правильну вимову звуків не лише ізольовано, а й у мовленні; вчу умінню говорити, використовуючи всі види виразності; розвиваю навички вимовляння слів у різному темпі і з різною силою голосу; вчу культурі спілкування; намагаюсь перевести якомога більше слів з пасивного словника в активний.                                        

Результативність впровадження досвіду: В третьому класі діти дають повні, докладні, обґрунтовані відповіді на питання вчителя, правильно вживають граматичні форми слова, орієнтуються в мовленнєвій ситуації; в творчих завданнях використовують вислови з творів, вивчених на літературному читанні.

Репрезентація досвіду: Досвід був представлений  на засіданні методичного об’єднання школи, розглянутий і погоджений на кафедрі «Початкова освіта» в ЗОІППО, розглянутий на семінарі керівників шкільних методичних об’єднань району.

Посилання на матеріал:

http://72zp.ucoz.ru/index/quot_poznajomtes_z_uchasnikami_miskoji_vistavki_pedagogichnikh_tekhnologij_2016_quot/0-115                                                                                          

Категорія: Початкова освіта | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 1029 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/57
Всього коментарів: 1
1 sherbina1955  
Досвід може бути цікавим також для вчителів іноземної мови. Підтримую і бажаю успіхів.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024