Розвиток мовленнєвої діяльності молодших школярів з російськомовного середовища в україномовних школах
Руденко Наталя Григорівна
вчитель початкових класів, І категорія
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів "ОСНОВА" Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Любімова Алла Володимирівна
Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Якова Новицького,9
Телефони: (061)223-14-77, (061)234-01-04
E-mail: schoolosnova15@ukr.net
Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідна педагогічна ідея досвіду: Рідна мова є формою вияву національної та особистісної самосвідомості, засобом самопізнання, самовираження і саморозвитку людини . У зв’язку з цим нагальна необхідність піднесення рівня грамотності усного і писемного мовлення громадян України як державотворчого фактора потребує докладання чимало зусиль і уваги передусім в галузі мовної освіти початкової та середньої школи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: До наших шкіл приходять діти з російськомовного середовища. Особливо проблема розвитку мовленнєвої діяльності молодших школярів постає в регіонах, де спілкування відбувається російською мовою. Діти, що починають навчання в україномовних школах, відчувають деякі труднощі, які вчитель початкових класів повинен їм допомогти здолати. Успіх у подоланні мовних проблем залежить від професійності наставника.
Науково-теоретична база досвіду: Розвиток сучасної методики розвитку мовлення неможливий на сьогодні без поєднання з останніми науковими даними психолінгвістики, без опори на дослідження відомих вчених, методистів. У працях методистів Д. І. Тихомирова, М. А. Корфа, В. П. Вахтєрова, Т. Лубнець, Б. Грінченка, П. Чепіка висловлюється стурбованість розвитком мовлення в Україні.
Стисла анотація досвіду
Для досягнення успіхів у розвитку усного та писемного мовлення молодших школярів, я
розширюю і поглиблюю знання учнів про слова-назви, слова-ознаки, слова-дії викликаю інтерес до роботи над словом, почуття гордості за рідну мову;
поступово ввожу дітей у світ краси мови;
формую ініціативу і самостійність, здатність оперувати словом у мовленнєвій діяльності;
розвиваю дитячу уяву, фантазію;
формую навички точного вживання слів у спілкуванні з ровесниками;
удосконалюю вміння переносити знання, здобуті на уроці, в нові умови;
застосовую на уроці знання, набуті дітьми самостійно .
Результативність впровадження досвіду:
Працюючи послідовно і системно над даною проблемою, можна досягти високих результатів в розвитку мовленнєвої діяльності школяра.
За результатами ДПА в 4 класі 80% учнів показують достатньо-високий рівень при виконанні творчого завдання.
Репрезентація досвіду
- Рівень навчального закладу:
Тегі : розвиток мовлення, зміна мовленнєвих звичок, оволодіння рідною мовою, мовленнєва діяльність школяра,система вправ для розвитку мовлення, діти з російськомовного середовища в україномовній школі.
Посилання на матеріал: https://cloud.mail.ru/public/Gpfq/ZG7HsSWtc/%D0%90%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%83.doc
|