Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 00:35

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Реалізація діяльнісного підходу у навчанні молодших школярів з використанням пошуково-проектних методів

Реалізація діяльнісного підходу у навчанні молодших школярів з використанням пошуково-проектних методів

ПІБ вчителя: Романенко І.О., вчитель початкових класів вища категорія, «старший вчитель»

Повна назва школи: Запорізький навчально-виховний комплекс «Вибір» Запорізької міської ради Запорізької області

Директор : Александрова Вікторія Станіславівна

Адреса школи : м. Запоріжжя, вул.Пархоменка, 19

тел.: 67-47-75

e-mail: ztlvybor@rambler.ru

 

 

 

 

Провідна   педагогічна   ідея   досвіду

Використання новітніх освітніх технологій. Проектно-пошуковий метод- один з компонентів системи інтерактивних методів, що відноситься до педагогічних технологій, які успішно інтегруються в навчальний процес, зорієнтований на особистість учня і враховує його індивідуальні особливості та здібності.

Обґрунтування  актуальності та перспективності  досвіду

Зміст освіти та весь навчально-виховний процес має бути підпорядкований кожній дитині особисто, а навчальні предмети зосереджуватися навколо дитини, не руйнуючи її природу. Зміни в освітній політиці відбуваються на основі затвердженою постановою Кабінетів Міністрів Державного стандарту 4- річної початкової школи, що мають на меті: формувати людину, яка хоче і вміє самостійно вчитися: яка вміє сприймати інформацію, працювати з інформацією, сортувати її, осмислювати, аналізувати, творити. 

Суть методу проектів полягає в досягненні дидактичної мети через детальну розробку навчальної проблеми, яка повинна завершитись реальним практичним результатом( розробка уроку за проектною технологією « Вода – чарівниця?»)

Актуальність проблеми зумовлена вимогами нового Держстандарту початкової освіти, а саме – формування суспільно-активної, творчої, компетентної особистості, яка на відміну від людини-виконавця. Самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.. Для успішного майбутнього учням необхідно розвивати здатність долати життєві труднощі, сприяти саморозвитку особистості. Яка зможе контролювати особисте і соціальне життя, братии на себе відповідальність за свої дії. Захищати себе і свої життєві цінності. Піклуватися про інших.. Завдання вчителя – не повчати, а спонукати, не оцінити, а проаналізувати, тобто бути для учня не джерелом інформації, а організатором одержання її, джерелом духовного та інтелектуального імпульсу, що спонукає до дії.

Науково-теоретична база досвіду

В основі методу проектів лежать ідеї Джона Дьюї, який створив концепцію прагматичного навчання. На початку минулого століття метод проектів став одним з найбільш популярних у вітчизняній освіті методом навчання. Під керівництвом С.Т. Шацького в 1905 р. група фахівців використовувала цей метод у викладанні. У 1920р. В.М. Шульгін . З 40-х по 70-ті роки цей метод впроваджували Ю.К. Бабанський, Л.П. Арістова, М.О. Данилов, І.Я. Ленер , Г.О. Цукерман та інші.

У дидактиці  виділено  методи, які спеціально направлені на підсилення розвиваючого впливу навчання проблемно-пошукові методи (М.І.Махмутов, І.Я.Лернер, А.М.Матюшкін. Значно зросла роль і значення методу самостійної навчальної діяльності, який направлений на формулювання навичок раціональної організації навчальної праці (П.І.Підкасистий) .

Стисла  анотація  досвіду

 На своїх уроках я не лише передаю учням суму тих чи інших знань, а навчаю здобувати ці знання самостійно, вміти застосовувати їх для розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань.

 Сприяю учневі у здобутті комунікативних навичок, тобто здатності     працювати у різноманітних групах, виконуючи всілякі соціальні ролі (лідера, виконавця, посередника тощо).

Розширюю коло спілкування дітей, знайомлю з іншими культурами, різними точками зору на одну проблему.

Прищеплюю учням уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирати необхідну інформацію, вміти її аналізувати з різних точок зору, висувати різні гіпотези, уміти робити висновки.

Результативність  впровадження   досвіду

Учні активно проявляють самостійність, творчість та ініціативу. В класі створено інтелектуальний клуб « Чомучки».Під час самостійних та контрольних робіт 70% учнів намагається вирішити завдання з логічним навантаженням та творчі, які вимагають нестандартних підходів.З них 54% справляються з завданням на високому та достатньому рівнях.

Активну участь приймають у міжнародних та українських предметних конкурсах, отримують високі та добрі результати.

Репрезентація    досвіду

Виступи на засіданні ШМО, педраді (Запорізький НВК «Вибір»)., на засіданні районної школі молодого вчителя.

Посилання на матеріал   

https://drive.google.com/folderview?id=0B0DRJu04OIYzdUJISktvOFNfbkE&usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B0DRJu04OIYzU2s5Y3BfVTdScjg/view

https://drive.google.com/file/d/0B0DRJu04OIYzRXlhcUszR1ltSUE/view



Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0B0DRJu04OIYzdUJISktvOFNfbkE&usp=sharing
Категорія: Початкова освіта | Додав: tetyana013 (25.01.2016)
Переглядів: 740 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/24
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024