Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 14:19

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Проектно дослідницька технологія як засіб формування природознавчої компетентності молодших школярів

Проектно дослідницька технологія як засіб формування природознавчої компетентності молодших школярів

Лопатченко Анжела Вікторівна, вчитель початкових класів, вища категорія

Запорізька гімназія № 93

Директор: Іванова Т.І.

Адреса школи: м.Запоріжжя, Полякова, 9

674415

school93-60@ukr.net

www.gymnasium93.zp.ua/

 

Провідна  педагогічна ідея  досвіду.

Провідною  педагогічною ідеєю  досвіду  являється  використання  проектно – дослідницької технології, що приводить до формування  основних  груп  компетентностей.

А  природнича  компетентність – це  одна  із  ключових  загальнопредметних   компетенцій.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.

Актуальність формування  природознавчої  компетентності  шляхом використання  проектно-дослідницької  технології  зростає  в  умовах  переходу  сучасної  системи освіти  до  компетентнісної  особистості, здатної  діяти  осмислено, орієнтуватися  у  мінливому  навколишньому  світі, із сформованими цінностями.

Використовуючи  проектно – дослідницьку  технологію  у  навчально – виховному  процесі, учні  мають  можливість  міркувати,  враховувати різні  точки  зору, формувати  та  аргументувати  власну  позицію, спираючись на  знання  фактів, законів, закономірностей, сформульованих у наукових  монографіях,  власних  спостереженнях, досвіді, умінні  проектувати  і  реалізовувати  власні  навчальні  проекти, творчо  і  нестандартно  вирішувати  навчальні  проблеми,  бути  толерантними  до  точки  зору  інших  людей.

Науково-теоритична база досвіду.

Теоретичною базою досвіду є : теоретичні положення американського філософа Джона Д’юі  та  його учня  В.Кілпатрика.

Ідеї проектного навчання  в  Росії  розробила  група вчених  під керівництвом  С. Шацького.

Стисла анотація досвіду.

Нова Програма та Державний стандарт вимагають змін у традиційній системі освіти. Постає проблема не тільки озброїти учнів загально навчальними вміннями і навичками, а школярі повинні набути достатнього рівня особистісного досвіду, культури спілкування та співпраці в різних видах діяльності, само виражене у творчих видах завдань.

            З метою реалізації проблеми і вибрана тема « Проектно-дослідницька технологія як засіб  формування природознавчої компетентності молодших  школярів».

На що в своїй діяльності я звертаю увагу?

  • Виявлення  готовності  учнів  до  пошукової  діяльності (чи можуть школярі розв’язати ту чи іншу задачу, виконати завдання на певному етапі).
  • Формування  мотивації  (викликати  інтерес, допитливість, бажання  самостійного  пошуку).
  • Розвиток  здібностей  дитини, залучення  її  до  проектної, творчої  діяльності.

З метою виявлення результативності  діяльності   учнів з цієї теми мною було  проведено декілька  діагностичних  досліджень з таких  тем:

  • мотивація до навчальної діяльності; 
  • навчально-пізнавальна діяльність;
  • аналіз результатів учнівської діяльності на уроках природознавства;
  • самостійність  учнів  у здобутті знань, робота в команді  під час дослідницької діяльності  в проектах  з природознавства;
  • відповідальність за  результат  спільної  роботи   під час дослідницької діяльності учнів в проектах  з природознавства

Таким чином, здійснюючи  проектну   діяльність, я переконалася, що дана інноваційна  технологія  сприяє  формуванню  ключових  компетентностей, в  тому  числі  і  природознавчої. Ця  технологія передбачає тісний  зв'язок  навчання  і  виховання  з  життям,  активізує  розвиток  самостійності, активності,  вміння  спілкуватись, працювати в команді.

Результативність впровадження досвіду.

З метою виявлення результативності  діяльності   учнів з цієї теми мною було  проведено декілька  діагностичних  досліджень з таких  тем:

  • мотивація до навчальної діяльності; 
  • навчально-пізнавальна діяльність;
  • аналіз результатів учнівської діяльності на уроках природознавства;
  • самостійність  учнів  у здобутті знань, робота в команді  під час дослідницької діяльності  в проектах  з природознавства;
  • відповідальність за  результат  спільної  роботи   під час дослідницької діяльності учнів в проектах  з природознавства (додатки  додаються).

Виходячи з результатів діагностики можна послідкувати, як змінились діти на кінець 1 чверті  4-го класу. Помітно  зросла  мотивація учнів до навчальної діяльності. Учні  вміють  працювати в парах і групах, допомагати один  одному.

Зростає навчально-пізнавальна активність.  Учні  уміють аналізувати свою діяльність і роботу  однокласників. Грамотно для свого віку роблять висновки.

Репрезентація досвіду.

  • участь у конкурсі «Вчитель року», 2012 рік
  • відкритий урок для директорів міста 2013 рік
  • відкритий урок для курсантів ЗОІППО 2014 рік

Проектно – дослідницька робота  приносить мені  і  моїм  учням  не  лише  нові  знання  та  вміння, а й  величезне  задоволення, радість пізнання, спілкування, відчуття  перемоги  і  впевненості  в  собі.

Посилання: http://momalushu.blogspot.com/p/blog-page_35.html



Джерело: http://momalushu.blogspot.com/p/blog-page_35.html
Категорія: Початкова освіта | Додав: tetyana013 (25.01.2016)
Переглядів: 936 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/47
Всього коментарів: 6
6 apokal18  
Дякую, дуже актуально і змістовно!

5 mezhenina_1  
Дуже змістовна та актуальна тема!!!

4 innapashenko2009  
Творчо, актуально, змістовно!

3 ivchizh82  
Дуже цікавий матеріал. Дякую.

2 nastyalogvin  
Тема актуальна, дякую за вашу розробку.

1 kristinakorotkova11  
Дякую, цікаво і змістовно!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024