Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 16:08

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Основні підходи до вивчення рівнянь в курсі математики початкових класів
Основні підходи до вивчення рівнянь в курсі математики початкових класів

Орлова Марія Миколаївна
вчитель початкових класів , категорія « спеціаліст другої категорії»

 

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Швець Людмила Володимирівна
Адреса школи: місто Запоріжжя вулиця Бочарова 10б
тел.:  67-33-88;
e-mail: zosh101@meta.ua
 https://sites.google.com/site/zaporizkaschool101/ 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
     Математика займає одне з центральних місць у будь-якій сучасній системі освіти. Ця наука дозволяє сформувати певні форми мислення, необхідні для вивчення оточуючого нас світу.
     Провідною ідеєю досвіду є висвітлення основних підходів до вивчення рівнянь в курсі математики та системи роботи вчителів початкових класів на різних етапах роботи. В досвіді проаналізовано систему роботи над темою з урахуванням авторських методик, здійснено порівняння методик та окреслені різні підходи для ознайомлення учнів з рівняннями, починаючи з підготовчої роботи в 1-2 класах та вивчення теми в 3-4 класах.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
      Важливий вплив має курс математики на формування різних форм мислення: логічного, просторово-геометричного, алгоритмічного. Тому математичні знання повинні бути обов’язковим елементом навчання та виховання дитини.
       Рівняння - один із засобів моделювання досліджуваних фрагментів реальності, знайомство з ними є суттєвою частиною математичної освіти. Вивчення найпростіших рівнянь і способів їх вирішення міцно увійшло в систему початкової математичної підготовки. 
        Актуальність теми даної роботи полягає в тому, що вивчення рівнянь молодшими школярами готує їх до більш успішного освоєння алгебраїчного матеріалу в основній школі. Проблема наступності між ступенями освіти є особливо актуальною на сучасному етапі. ЇЇ складність полягає у відсутності єдиних підходів в роботі вчителів початкової та середньої школи. 
Науково-теоретична база досвіду
      Теоретичними засадами досвіду виступає аналіз досліджень та методик викладання курсу математика С.О.Скворцової, М.В. Богдановича, Л.Г.Петерсон. В основу роботи покладені результати досліджень видатних педагогів та в структурі роботи чітко відображаються різні підходи до методики та вивчення рівнянь в курсі математики початкових класів.
Стисла анотація досвіду 
        Під час своїх уроків я використовую елементи різних методик роботи С.О.Скворцової, М.В. Богдановича, Л.Г. Петерсон. Велике значення має впровадження диференційного підходу, мотиваційних прийомів та самоконтролю.
      За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. В основу досвіду покладено впровадження компетентнісно орієнтованого підходу до навчання математики в початкових класах, розвиток пізнавальної активності, диференційований підхід.
       Об’єкт дослідження – аналіз різних авторських методик до вивчення рівнянь в курсі математики початкових класів.
       Предмет дослідження – прийоми роботи вчителя початкових класів до вивчення рівнянь в курсі математика.
      Мета дослідження – визначити основні прийоми роботи вчителя початкових класів над темою «Рівняння» та вирішення проблеми наступності між початковою ланкою та середньою ланкою.
      В роботі проаналізовані різні методики роботи як до вивчення рівнянь, починаючи з підготовчої роботи в 1-2 класах, так і основні прийоми роботи в 3-4 класах. Висвітлені основні мотиваційні прийоми, прийоми самоконтролю. В роботі наведені методичні рекомендації з організації діяльності молодших школярів, запропоновано пам’ятки, структури ознайомлення учнів з поетапним рішенням рівнянь, практичні завдання, алгоритми роботи над рівняннями, які допоможуть вчителю 
       Успішне засвоєння учнями теми «Рівняння» відбувається завдяки впровадженню методів, прийомів та технологій, які спонукають учнів думати, зіставляти різні методи; сприяють розвитку мислення (творчого, критичного) і застосуванню різних способів вираження думки; розвивають інтуїціїю – здатності передбачати результат і знаходити шлях до розв?язання; спонукатимуть знаходити практичне застосування отриманим знанням.    
        Навчання математики має бути спрямоване на забезпечення в учнів розвитку процедур узагальнення, порівняння, конкретизації, абстрагування, аналізу та синтезу.
Результативність впровадження досвіду 
     Практична значущість роботи полягає у  вирішені проблеми наступності між ступенями освіти та є особливо актуальною на сучасному етапі. Також вчитель може обрати елементи різних авторських методик для вивчення рівнянь в курсі математики початкових класів. Практичні матеріали можуть бути використані повністю або частково в практику роботи вчителів початкових класів.
Репрезентація досвіду 
     Досвід репрезентований на методичному об’єднанні вчителів початкових класів, методичній та педагогічній раді в Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 101 Запорізької міської ради Запорізької області.  
     Практичні матеріали репрезентовані на засіданні творчої групи вчителів початкових класів Шевченківського району « Наступність у викладанні математики та української мови між початкової та середньою ланкою». Досвід представлено на міському семінарі вчителів початкових класів « Наступність в організації розумової діяльності учнів на уроках математики у початковій школі та середній ланці».
Посилання на матеріал  
https://docs.google.com/document/d/1_1FoCP73nYYx2B5zAujBuRer6ZUrwaGks2iR3LTDPfo/edit?pref=2&pli=1
Категорія: Початкова освіта | Додав: shevchenko (21.01.2016)
Переглядів: 1343 | Коментарі: 7 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/38
Всього коментарів: 7
7 Tasha  
Рівняння - один із засобів моделювання досліджуваних фрагментів реальності, знайомство з ними є суттєвою частиною математичної освіти. Знайомство з рівняннями - це вже підготовка до сприйняття тем в 5, 6 класах

6 SVBerezhok  
Доцільний матеріал, дякую!!!

5 Svetlana  
Актуальна робота, чудовий вчитель, досвід заслуговує на увагу!

4 elizaveta_anisimova  
Досвід актуальний, заслуговує на увагу!Бажаю успіху!

3 svetlanakirienko2010  
Чудовий та практичний матеріал.

2 alena0352  
Сучасна, актуальна тема! Цікаві практичні матеріали!

1 kristina_efimenk  
Очень содержательный и актуальный материал!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024