Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 18:36

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Нетрадиційні форми роботи як засіб формування комунікативної компетентності учнів початкової школи через апробацію програми
Нетрадиційні форми роботи як засіб формування комунікативної компетентності учнів початкової школи  через апробацію програми «Україна - предок – Я» 

Демидова Олена Євгеніївна, 
вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель – методист

Запорізький навчально-виховний комплекс № 68 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Рябенко Лариса Іванівна
Адреса: 69014, м. Запоріжжя, вул. Харчова, 35
Телефон: (0612) 68-79-68, факс (0612) 68-81-07
E-mail: znvk68@i.ua
Адреса сайту: http://znvk68.ucoz.ua 

Провідна педагогічна ідея досвіду. 
     Реалізація  змісту  програми «Україна – Предок – Я» на рівні конкретного навчального матеріалу, встановлення  зв’язку між історією своєї місцевості та історією України, взаємодію минулого, сучасного, майбутнього.    Актуалізація набутих знань досягається за рахунок систематизації навчального матеріалу навколо життєво важливих для дитини знань, які зумовлять розвиток її мовленнєвої культури, соціального  досвіду.   
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.  
     На сьогоднішній день в навчально-виховному процесі важливо в інтерпретації фактів забезпечити особистісне ставлення дитини до глибокої давнини, відобразити досвід минулого в потребах, інтересах, цінностях сьогодення, в сфері життєвих компетенцій учня. Це сприятиме розвитку комунікативної самореалізації учня, розумінню дитиною сучасних етнічних процесів, виходу у широкий багатонаціональний і полікультурний світ.
    Уроки на основі програми «Україна – предок – Я» визначають необхідність учбового спілкування з акцентом на формування мовленнєвих, а саме комунікативних вмінь дітей, успішно поєднують національне з загальнолюдськими цінностями, є пропедевтичним курсом вивчення історії України, історії рідного краю, народознавства.
   Суттєві переваги таких уроків у сучасності та  актуальності навчального матеріалу, наявності додаткового і супутнього матеріалу, в естетичності та наочності, забезпеченні етнізації поколінь, формуванні національної гідності.
     Моя мета, як апробатора програми -  інтегрувати  питання національного виховання, родинного виховання та формування комунікативної самореалізації учнів, визначати  новий, перспективний напрямок роботи, який дозволить новими шляхами досягати мети – навчання, розвитку та виховання учня школи 1 ступеня.          
     Важливо створювати передумови для розвитку в дітей активного ставлення до історичного пізнання, залучення їх до різної практичної діяльності, пов’язаної з пошуком та переробкою інформації. Тому інноваційна діяльність нерозривно пов’язана з науково - методичною діяльністю педагога і навчально–дослідницькою діяльністю вихованців.

Науково-теоретична база досвіду.
     Практичний досвід базується на наукові, прикладні й методичні розробки К.Ушинського, І.Огієнка,  Г.Ващенка,  В. Сухомлинського, О.Вишневського, Л. Гавриленко. В основі досвіду лежать ідеї проектної діяльності, яку розробляли та досліджували на початку ХХ століття  Крупська Н.К, Е.Н. Янжул. досліджували  вчені Б.М. Бім-Бад, В.В. Краєвский, Н.Д. Нікандров, Ф.А.Фрадкін.                  Питання комунікативної компетентності учнів початкової школи комплексно розглядаються в сучасній українській та російській науковій літературі. Дослідження Л.Варзацької, М.Вашуленка, В.Скуратівського, О.Хорошковської та ін. вчених пропонують різні погляди, аспекти цього питання.
     
Стисла анотація досвіду. 
     Нетрадиційний підхід  у викладанні може застосовуватись у вивченні будь -  якої шкільної дисципліни й особливо ефективний на уроках, що мають за мету встановлення міжпредметних  зв’язків, забезпечує наступність у використанні технологій навчання, інтеграцію декількох технологій.
     Власні розробки уроків з використанням мультимедійних технологій (презентації Microsoft Office PowerPoint учнів, презентації Microsoft Office, PowerPoint вчителя, створення веб-сторінок, публікацій, кросвордів), з використанням  інтерактивних методів (колективно – групового навчання), зорієнтованих на розвиток пізнавальних можливостей та творчості школярів.

Результативність впровадження досвіду: 
     Практика впровадження програми «Україна – предок – Я» дозволяє зробити наступні висновки – проведення уроків за нетрадиційними методиками у поєднанні з інноваційними технологіями має такі переваги в порівнянні з традиційним навчанням:
      1.Навчання через ігрову або практичну діяльність з використанням мультимедійних технологій та міжпредметних зв’язків.
     2.Підвищення інтересу учнів до навчання засобами інтеграції положень програми з предметами УКРАЇНСЬКА МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА, ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НАВКОЛИШНІМ, ПРИРОДОЗНАВСТВО, ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я, курс «ЕКОЛОГІЯ», курс «ІСТОРІЯ РІДНОГО КРАЮ».
     3.Формування в дітей активного ставлення до історичного пізнання через формування елементів пошукової, дослідницької діяльності.
     В цілому, організація нетрадиційних форм роботи для формування комунікативної компетентності учня через апробацію програми «Україна – предок – я» сприяє підвищенню якості знань і умінь учнів.

Репрезентація досвіду.   
     Досвід репрезентовано на Шостому Міжнародному форумі-презентації «Інноватика в сучасній освіті». Отримано сертифікат.
     Досвід схвалено на засіданні обласної творчої групи «ДЖЕРЕЛО» при КЗ «ЗОІППО»  ЗОР», представлено на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів ЗНВК № 68, на педагогічній раді закладу, на засіданні методичної ради.

Посилання на  матеріал:
https://bonel32.wordpress.com/

Категорія: Початкова освіта | Додав: shevchenko (21.01.2016)
Переглядів: 1396 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/161
Всього коментарів: 6
6 irinagrivcova  
Дуже цікава робота. Велика подяка вчителю.

5 stepanukelena1  
Велика подяка вчителю! Дуже цікава та корисна методика. Такий метод роботи дійсно сприяє підвищенню якості знань і умінь учнів. Рекомендую всім ознайомитись!

4 alexandr_zp  
Гарний зміст, дуже цікава робота.

3 bambino4ka2015  
Надзвичайно цiкава методика.Успixiв вам у роботi та творчого натхнення.

2 reginackaya  
Дуже цікава та грунтовна робота. Вчитель влучно розкрив тему та надав широку доказову базу своїм напрацюванням!!! Гарний зміст, форма та пояснення. Сміливо, креативно, інноваційно та цікаво!!! Всім рекомендую до ознайомлення!!! Дякую!!!

1 bonel  
Велика подяка за інтеграцію народознавчого аспекту у навчально-виховну діяльність. Натхнення та успіхів у роботі!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024