|
Сапунова Світлана Іванівна,
спеціаліст вищої категорії, «вчитель - методист»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 ім. Т.Г. Шевченка
Директор: Андрієнко Оксана Володимирівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Героїв Сталінграда, 11
Телефон: (0612) 62-40-62
е-mail: znz1_im.shevchenko@ukr.net
Сайт: http: school1.edukit.zp.ua/
|
Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у впровадженні єдиних підходів збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального здоров’я дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах наступності дошкільної та початкової ланок освіти та у формуванні здоров’язбережувальної компетентності у вихованців та учнів, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти та вимог Державного стандарту початкової освіти.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Дошкільний навчальний заклад та початкова школа є ланками єдиної системи освіти в Україні, тому в урядових документах, у виступах науковців і практиків цілком правомірно проблема наступності розглядається як основна умова неперервності освіти. Базовий компонент, в якому визначено державні стандарти дошкільної освіти, орієнтує педагогів на певну роботу з цього питання. У зв’язку з цим постає питання наступності, щоб забезпечити подальший фізичний, психічний, соціальний розвиток дитини в школі.
Актуальність досвіду обумовлена необхідністю впровадження здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які б не тільки сприяли максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят і учнів, а й розвиткові їхньої психіки, формуванню духовності, навичок комунікативності.
Необхідність роботи в даному напрямку виникла з ряду причин:
- недостатня рухова активність дітей впродовж дня (особливо в холодний період року);
- велике завантаження статичними заняттями;
- взаємозв’язок держстандартів дошкільної та початкової ланки освіти;
- бажання батьків бачити дитину фізично досконалою: розвиненою, здоровою, активною;
- корекція здоров'я і фізичного розвитку шляхом застосування оздоровчих технологій, що сприяють підвищенню функціональних можливостей, зміцнюють опорно-руховий апарат, серцево-судинну і дихальну системи, розвивають і відновлюють зір і зорово-рухове орієнтування.
Науково-теоретична база досвіду
Визначається державними документами: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Національною Доктриною розвитку освіти, Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, обґрунтовується провідними науковцями і методистами Е.С.Вільчковським, О.Л.Кононко, Н.Ф.Денисенко, Н.В.Маковецькою й іншими.
Стисла анотація досвіду
За інноваційним потенціалом: комбінаторний.
Новизна досвіду полягає у використанні моделі оздоровчих технологій в навчально-виховному процесі суміжних ланок освіти, які б не тільки сприяли максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят і учнів, а й розвиткові їхньої психіки, формуванню духовності, навичок комунікативності.
В досвіді представлено:
- етапи впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітньо-виховний процес дошкільного закладу та школи;
- модель використання оздоровчих технологій в освітньо-виховному процесі дошкільної та початкової ланки освіти;
- результативність показників стану фізичного, соціального, психічного здоров’я дітей та учнів;
- практичні матеріали (опис та методика технологій: теоретичний та практичний аспект)
Результативність впровадження досвіду
Використання в роботі дошкільного закладу та школи моделі здоров’язберігаючого освітнього простору підвищує результативність навчально – виховного процесу, рівень готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі, формує у дитини стійку мотивацію на здоровий спосіб життя, повноцінний різнобічний розвиток,забезпечує наступність між дошкільною освітою і початковою школою, полегшує адаптаційний період.
Експериментальна діяльність з впровадження оздоровчих технологій в навчально-виховний процес навчальних закладів привела до позитивної динаміки як в показниках рівня рухової активності, стану фізичного, соціального, психічного здоров'я дітей, так і в формуванні навичок здорового способу життя, апробована модель оздоровчих технологій може бути використана в дошкільних закладах, школах різних типів із певною корекцією або модифікацією. Вона також буде мати практичну цінність у роботі методичних об’єднань району (міста) для вчителів та вихователів.
Репрезентація досвіду
Практичні матеріали з досвіду роботи представлені на районному педагогічному аукціоні «Здоров′язбережувальний освітній простір» у 2014 році та визнані як перспективні до узагальнення та впровадження в навчально – виховний процес дошкільної та початкової ланок освіти. Матеріали досвіду розглянуто на спільній педагогічній раді № 2 від 17.12.2015.
Посилання на матеріал http://school1.edukit.zp.ua/pedagogichnij_kolektiv/shmo_vchiteliv_pochatkovih_klasiv/