Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 16:01

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування здоров’язбережувальної компетентності у вихованців та учнів в умовах наступності дошкільної та початкової ланок освіти

Формування здоров’язбережувальної компетентності у вихованців та учнів в умовах наступності дошкільної та початкової ланок освіти


Сапунова Світлана Іванівна,
спеціаліст вищої категорії, «вчитель - методист»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 ім. Т.Г. Шевченка
Директор: Андрієнко Оксана Володимирівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Героїв Сталінграда, 11
Телефон: (0612) 62-40-62   
е-mail: znz1_im.shevchenko@ukr.net
Сайт:  
http: school1.edukit.zp.ua/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає  у  впровадженні єдиних підходів збереження та зміцнення фізичного, психічного, соціального здоров’я дітей старшого дошкільного  та молодшого шкільного віку в умовах наступності дошкільної та початкової ланок освіти та у формуванні здоров’язбережувальної компетентності у вихованців та учнів, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти та  вимог Державного  стандарту початкової освіти. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду  
Дошкільний навчальний заклад та початкова школа є ланками єдиної системи освіти в Україні, тому в урядових документах, у виступах науковців і практиків цілком правомірно проблема наступності розглядається як основна умова неперервності освіти. Базовий компонент, в якому визначено державні стандарти дошкільної освіти, орієнтує педагогів на певну роботу з цього питання. У зв’язку з цим постає питання наступності, щоб забезпечити подальший фізичний, психічний, соціальний розвиток дитини в школі.      
Актуальність досвіду обумовлена необхідністю впровадження здоров’язбережувальних та здоров’яформувальних технологій, які б не тільки сприяли максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят і учнів, а й розвиткові їхньої психіки, формуванню духовності, навичок комунікативності. 
Необхідність роботи в даному напрямку виникла з ряду причин:

  • недостатня рухова активність дітей впродовж дня (особливо в холодний період року);
  • велике завантаження статичними заняттями;
  • взаємозв’язок держстандартів дошкільної та початкової ланки освіти;
  • бажання батьків бачити дитину фізично досконалою: розвиненою, здоровою, активною; 
  • корекція здоров'я і фізичного розвитку шляхом застосування оздоровчих технологій, що сприяють підвищенню функціональних можливостей, зміцнюють опорно-руховий апарат, серцево-судинну і дихальну системи, розвивають і відновлюють зір і зорово-рухове орієнтування.

Науково-теоретична база досвіду
Визначається державними документами: Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Національною Доктриною розвитку освіти, Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні, обґрунтовується провідними науковцями і методистами Е.С.Вільчковським, О.Л.Кононко, Н.Ф.Денисенко, Н.В.Маковецькою й іншими.

Стисла анотація досвіду  
За інноваційним потенціалом: комбінаторний. 
Новизна досвіду полягає  у використанні моделі оздоровчих  технологій в навчально-виховному процесі суміжних ланок освіти, які б не тільки сприяли максимальному розвитку фізичного тіла дошкільнят і учнів, а й розвиткові їхньої психіки, формуванню духовності,  навичок комунікативності.
В  досвіді  представлено:
-    етапи впровадження здоров’язберігаючих технологій в освітньо-виховний процес дошкільного закладу та школи;
-    модель використання оздоровчих технологій  в освітньо-виховному  процесі дошкільної та початкової ланки освіти;
-    результативність показників стану фізичного, соціального, психічного здоров’я дітей та учнів;
-    практичні матеріали (опис та методика технологій: теоретичний та практичний аспект)

Результативність впровадження досвіду 
Використання в роботі дошкільного закладу  та школи моделі здоров’язберігаючого освітнього простору підвищує результативність навчально – виховного процесу, рівень готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі, формує у дитини стійку мотивацію на здоровий спосіб життя, повноцінний різнобічний розвиток,забезпечує наступність між дошкільною освітою і початковою школою, полегшує адаптаційний період.
Експериментальна діяльність з    впровадження оздоровчих технологій в навчально-виховний процес  навчальних закладів привела до позитивної динаміки  як  в  показниках     рівня рухової активності,  стану  фізичного,  соціального, психічного здоров'я дітей, так і в формуванні навичок здорового способу життя, апробована модель оздоровчих технологій може бути використана в дошкільних закладах, школах різних типів із певною корекцією або модифікацією. Вона також буде мати практичну цінність у роботі методичних об’єднань району (міста) для вчителів та вихователів.

Репрезентація досвіду
Практичні матеріали з  досвіду роботи представлені на районному педагогічному аукціоні «Здоров′язбережувальний освітній простір» у 2014 році та визнані як перспективні  до  узагальнення та впровадження в навчально – виховний процес дошкільної та початкової ланок освіти. Матеріали  досвіду розглянуто на спільній педагогічній раді  № 2  від 17.12.2015.

Посилання на матеріал  http://school1.edukit.zp.ua/pedagogichnij_kolektiv/shmo_vchiteliv_pochatkovih_klasiv/



Джерело: http://school1.edukit.zp.ua/pedagogichnij_kolektiv/shmo_vchiteliv_pochatkovih_klasiv/
Категорія: Початкова освіта | Додав: Zhovt2 (24.01.2016) | Автор: Сапунова Світлана Іванівна E W
Переглядів: 1151 | Коментарі: 9 | Теги: початкова освіта, Жовтневий, здоров’язбережувальна компетентност, дошкільна освіта | Рейтинг: 1.0/60
Всього коментарів: 9
9 bandikkata  
Робота актуальна, ефективна для роботи здоров'язбережувальної компетентності дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Бажаємо успіхів, Світлана Іванівна!!!

8 tuta_nuta  
Ця работа буде мати практичну цінність у роботі методичних об’єднань району  для вчителів та вихователів.Дякую.Бажаю успіху)))

7 dashazabolotn  
Педагогічний досвід вчителя є змістовним та виваженим, адже в ньому прекрасно продемонстровано наступність шкільної ланки начання в співвідношенні до дошкільної освіти.  Видно, що вчитель глибоко занурився у проблему використання здоров'язбережувальних технологій при роботі з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку, залучення батьків до розв'язання цієї проблеми. Робота педагога заслуговує на найвищу! З радістю ознайомлюся і з іншими роботами  цього вчителя!

6 dnz182zp  
Досвід актуальний, демонструє сучасне бачення вирішення проблеми наступності. Впевнена, що досвід співпраці дошкільної та початкової ланок освіти стане у нагоді вихователям та вчителям.  Успіхів!!!

5 viktoriykinebas  
Заслуговує на увагу робота вчителя,яка обрала дуже актуальну тему.Особливо важливі результати роботи з учнями початковоі ланки. Я за здоров'я націі! Успіхів, Світлана Іванівна!

4 janna161161  
Робота заслуговує увагу завдяки практичності і теоретичному обгрунтуванню. Запропоновані моделі результативні, тому заслуговують розповсюдження

3 irusichka  
Тема роботи актуальна для вихователів ДНЗ та вчителів початкової школи. В роботі висвітлено проблему переходу від дошкільної до початкової освіти, а також послідовне використання збережувальних технологій в даних ланках освіти. Робота цінна тим, що направлена на всебічний розвиток дітей. Автори роботи МОЛОДЦІ!

2 marinabut07  
Досвід  змістовний, актуальний та практичний. Молодці вчителі ЗНЗ№1 та вихователі ДНЗ №182.

1 alakostenko  
Робота актуальна, цікава, а  найголовніше  розкриває шляхи формування у дітей стійкої мотивації на здоровий спосіб життя. Висвітлює питання наступності між дошкільною та початковою освітою. Молодець, Світлано Іванівна! -

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024