Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 21:08

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування у молодших школярів компетентностей самоосвіти та саморозвитку засобами інноваційних технологій

Формування у молодших школярів компетентностей самоосвіти та саморозвитку засобами інноваційних технологій

Русінова Світлана Вікторівна

учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 78 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи: Череповська Ольга Василівна

Адреса: 69005, м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 12-А, тел. (0612)34-35-33 

E-mail: Schoolzp78@ukr.net

 

Провідна педагогічна ідея досвіду:  Метою роботи є розкриття шляхів  практичного впровадження інноваційних технологій, методів навчання,  за яких дитина буде мислити, самостійно здобувати знання,  матиме бажання творчо підходити до розв’язання різних завдань, які перед нею ставить школа, а потім життя.

У роботі представлені матеріали досвіду роботи,  пов'язані  з посиленням практичної спрямованості навчання, залученням особистого досвіду школярів, оволодінням уміннями  самостійно здобувати знання,  застосовувати знання в нових ситуаціях. Учитель розкриває компетентність як складне особистісне утворення , що інтегрує,  відповідно до вимог певної діяльності,  знання, уміння, навички, особистий досвід її виконання. Русінова С.В.  розкриває шляхи  формування компетенцій  саморозвитку та самоосвіти, які  пов’язані з потребою і готовністю учнів постійно навчатися, виконувати творчі завдання.

Обґрунтування актуальності  та перспективності  досвіду: (аргументація доцільності створення досвіду та коротка характеристика змісту досвіду і тих практичних проблем, які розв’язуються).

Формування   компетентностей самоосвіти та саморозвитку є надзвичайно важливою задачею школи,  тому однією  із актуальних тем сьогодення.

Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв’язувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства.  

Одним із основних інструментів забезпечення компетентнісного підходу у освітній  процес є  використання  інноваційних  технологій  навчання.   Досвід вчителя  «Формування у молодших школярів компетентностей самоосвіти та саморозвитку засобами інноваційних технологій» спрямований на створення мотиваційного компоненту навчально-виховного процесу,    активізацію  навчально-пізнавальної діяльності учнів, що сприяє швидкому та ефективному засвоєнню ними програмового матеріалу, формуванню компетенцій школяра.   

   Науково-теоретична  база досвіду: В основі досвіду  покладено провідні ідеї екзистенціальної філософії (Н.Адлер, В.Франкл, Е.Фромм, Е.Еріксон), психології (Л.С.Виготський, А.Маслоу, С.Рубінштейн, Б.Теплов), вітчизняної педагогічної думки (Григорій Сковорода, Памфіл Юркевич, Софія Русова, Василь Сухомлинський та інші), принципи навчання Міжнародної  асоціації   продуктивних шкіл.

Стисла анотація  досвіду: В досвіді ґрунтовно викладено теоретичне обґрунтування впровадження інноваційних технологій навчання : психолого – педагогічні аспекти,  принципи, задачі, організаційні умови  навчально-виховного процесу у початковій школі. Саме застосування продуктивних методів та  технологій навчання,  зокрема інтерактивних технологій, проблемного навчання,  проектних технологій  активізує процеси мислення, розвиває пізнавальний інтерес в учнів, дозволяє формувати компетентності самоосвіти та саморозвитку . В роботі Русінової С.В. містяться практичні матеріали щодо запровадження    інноваційних технологій навчання, які  дозволяють   формувати  творчу  особистість  дитини в її навчально-виховній взаємодії з іншими учнями та учителем.  Русінова Світлана Вікторівна розкриває шляхи активізації  самостійної пізнавальної діяльності учнів,  розвитку  творчих  можливостей  вчителя і учня.  Вчитель підкреслює, що  процес формування самостійної  творчої  особистості учня неможливо відокремити від творчого розвитку самого вчителя.   Світлана Вікторівна  розкриває  особливості формування компетентностей самоосвіти та саморозвитку : ефективність процесу навчання залежить від  психологічної підготовленості учнів до навчально-пізнавальної діяльності, яка передбачає: усвідомлення учнем мети навчання, що стимулює його навчально-пізнавальну діяльність; фізіологічну і психологічну готовність до навчання; бажання вчитися та активність у процесі навчання, вміння зосередитися на навчальній діяльності; належний рівень розвитку.

  Діяльність  вчителя розглядається   з  точки зору фасилітаційного режиму педагогічного впливу. В цьому напрямі  вчитель  запроваджує індивідуалізовано-групові форми   роботи,   диференційовано-групові, кооперовано-групові (виконання однієї із частин спільного завдання). В представленому  досвіді     вчителем  представлені  дидактичні засоби,  які дозволять  формувати  у   учнів компетентності самоосвіти та саморозвитку.    

Результативність впровадження досвіду: Позитивна динаміка  КВ – показників учнів з навчальних дисциплін.

Репрезентація  досвіду: Поширення досвіду через роботу у  шкільному та районному методичному об’єднанні вчителів початкових класів. 

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0ByE1cWW69lSQY19xU0VOWEtTXzA&usp=sharing

Категорія: Початкова освіта | Додав: jenya2016 (23.01.2016)
Переглядів: 1741 | Рейтинг: 1.0/608
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024