Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 05:30

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Початкова освіта

Формування математичної компетентності молодших школярів на основі діяльнісного підходу у навчанні
Формування математичної компетентності молодших школярів на основі діяльнісного підходу у навчанні
 

Забітєнє Оксана Володимирівна
Вчитель початкових класів, вища категорія,«Старший вчитель»

Запорізька гімназія №93 Запорізької обласної ради Запорізької області, 
Директор: Тетяна Іванівна Іванова 
Адреса: вул. Полякова, 9, м. Запоріжжя, 69098,

тел. (0612) 674415, 
e-mail: school93-60@mail.ru

Сайт:  www.gymnasium93.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду.
      Розвиток  молодших школярів в нових умовах  - в школі діяльнісного навчання, де формуються в учнів уміння вчитися, працювати в команді, уміння до саморозвитку на основі рефлексивної самоорганізації.
      Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.
      Основою актуальності досвіду є головні вимоги, які висуваються сучасним суспільством, а саме: ідея особистості, що розвивається в сучасному світі; саморозвиток, самовизначення учня з урахуванням його індивідуальних особистостей як суб’єкта пізнання; формування у дитини конкретних здібностей та уміння орієнтуватися в динамічній зміні інформаційного потоку, уміння приймати рішення, враховуючи загальні закономірності будь-якого процесу.
      Визначена тема є перспективною при переході системи навчання до нової парадигми.  Через впровадження діяльнісного навчання відкриваються можливості розвитку здібностей учнів до розумової діяльності, формується емоційний напрямок на колективну взаємодію, розвиваються комунікативні здібності, формуються уміння здійснювати вибір.
      Науково-теоритична база досвіду.
      Досвід базується на теоретичних засадах: Л. С. Виготського ( теорія розвивального навчання), Д. Б. Ельконіна (періодизація вікового розвитку),В.В. Давидова ( теорія розвивального навчання), П. Я. Гальперіна (теорія формування розумових дій і понять), Г.П. Щедровицького, О. С. Анісімова А. А., Громико (теорія діяльності).
      Стисла анотація досвіду.
      В досвіді вчителя Забітєнє О. В. теоретично обґрунтовуються переваги технології діяльнісного  навчання, надаються практичні рекомендації щодо організації навчального процесу на уроках математики, де основним елементом уроку є діяльність.
      Працюючи за технологією діяльнісного підходу, все націлюється на формулювання у дитині готовності до саморозвитку, який розуміється як триєдина задача: формування діяльнісних здібностей, системи цінностей і системи знань.
      Готовність до саморозвитку формується саме тоді, коли дитина оволодіває способом відкриття. Уроки математики створюють для цього великі можливості. Але, вивчення і аналіз діючої програми з математики в початковій школі показує, що втілення нової діяльнісної технології в практику навчання можливе за таких умов:
1) вчитель повинен так спланувати діяльність учнів на уроці, щоб кожен вид завдання викликав інтерес, щоб кожна дитина могла самостійно визначити інтенсивність та обсяг своєї діяльності;
2) обсяг вивченого матеріалу має виходити за межі встановленої навчальної програми;
3) вчитель повинен чітко визначити, які види завдань дають освітній мінімум з конкретного розділу та теми програми, а які надають вищий рівень розвитку для кожного учня.
      Принциповою різницею технології діяльнісного методу навчання від технології традиційного пояснювально-ілюстративного методу навчання є:
1) структура діяльнісного навчання описує діяльність не вчителя, а учнів;
2) при проходженні учнями кроків діяльнісного методу навчання забезпечується системний тренінг діяльнісних здібностей;
3) технологія діяльнісного методу носить інтегративний характер: в ній синтезовані не конфліктуючі між собою ідеї із концепцій РН з позицій спадковості з традиційною школою.
      Результати досліджень, моніторинг знань учнів з математики демонструють перевагу діяльнісного методу навчання над традиційними.
      На своїх уроках математики  вчитель в системі впроваджує технологію діяльнісного навчання, де кожен учень проживає, а не сприймає інформацію в готовому вигляді,  де кожна дитина має можливість просуватися до знань своїм темпом.
      Результативність впровадження досвіду.     
      Надані в досвіді вчителя  загальні психолого-педагогічні дослідження учнів класу, де впроваджувався діяльнісний метод навчання, протягом 2014-2015 н. р. та початком 2015-2016 н. р., засвідчують результативність даної технології. Спостерігається позитивна динаміка росту показників шкільної мотивації та поступове зростання рівня логічного мислення учнів. Результати з перевірки сформованості математичної компетентності, показують, що впровадження діяльнісного методу в навчанні математики сприяв підвищенню зацікавленості учнів у вивченні цього предмету та покращенню показників навчальної підготовки.
      Репрезентація досвіду.
      Досвід роботи вчителя Забітєнє О. В. з теми «Формування математичної компетентності молодших школярів на основі діяльнісного підходу у навчанні»  був представлений на засіданні шкільного методичного об’єднання. У 2011р. вчитель презентувала свій досвід на конкурсі «Вчитель року», де зайняла друге місце в районному етапі. У 2011р. була опублікована стаття у республіканському журналі «Початкова освіта», де вчитель поділилась з колегами своїм досвідом роботи із зазначеної теми.  Дана робота вчителя розглядається в методичному кабінеті  ЗОІППО.
      
      Посилання на матеріали: http://momalushu.blogspot.com/p/blog-page_18.html
Категорія: Початкова освіта | Додав: shevchenko (20.01.2016)
Переглядів: 1485 | Коментарі: 5 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/53
Всього коментарів: 5
5 mezhenina_1  
Актуально, змістовно, корисно!

4 innapashenko2009  
Творчо, цікаво, змістовно! Мені подобається!

3 ivchizh82  
Розвиток математичної компетентності дозволить учням бути успішними і в інших предметах.

2 nastyalogvin  
Ваша робота допоможе вчителям досягти кращих результатів у навчанні математиці.

1 kristinakorotkova11  
Дякую, дуже корисно і цікаво!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024