Формування ключових компетентностей в учнів початкових класів засобами інтерактивного навчання
Журавльова Тетяна Миколаївна, вчитель початкових класів, I категорія
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 88 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Златова Людмила Іванівна
Адреса: вул. Музикальна, 2
Телефон: 769-80-53, 769-80-54
email: nvk88zap@gmail.com
http://zshcol88.wix.com/zp88
Провідна педагогічна ідея досвіду Основною ідеєю дослідження є з’ясування того, які інтерактивні технології і як саме дозволяють формувати в учнів молодших класів ключові компетентності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Компетентний випускник початкової школи – учень, який має високий рівень мотивації, характеризується високою навчальною й соціальною активністю, готовністю до самостійної розумової діяльності. Фундаментальність початкової освіти – не лише у міцно засвоєних учнями знаннях, уміннях, навичках, а й ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Отже, з урахуванням впровадження в навчально-виховний процес початкової школи компетентнісного підходу, постає питання підбору методів, форм і засобів навчання, використання яких дозволить найбільш оптимально формувати в молодших школярів ключові компетентності.
Науково-теоретична база досвіду Якщо раніше робилася ставка на здобуття знань, то нині – на вміння оперувати здобутими знаннями, використовувати їх на різних рівнях власного життя. Працюючи над науково-методичною проблемою щодо використання інтерактивних технологій навчання для формування ключових компетентностей учнів молодших класів, керуюсь перш за все Державним стандартом початкової загальної освіти,а також основними засадами розвивального (автори – Д. Ельконін, В. Давидов, О. Дусавиць кий, В. Паламарчук), особистісно-орієнтованого (автори – О. Савченко, С. Подмазін), колективного (автори –Л. Качина, Н. Бібік), інтерактивного (автор О. Пометун) та життєвотворчого навчання (автор І. Єрмаков).
Стисла анотація досвіду Врахувавши наукові підходи, у своїй професійній діяльності практикую поєднання методів інтерактивного навчання та елементів ІК-технологій для полегшення засвоєння навчального матеріалу з предметів інваріантної складової школи І ступеня, підвищення мотивації шляхом створення ситуації успіху під час формування ключових компетентностей учнів. В своїй роботі я надаю перевагу в першу чергу формуванню культури почуттів у дітей, взаєморозуміння, толерантного відношення один до одного, формуванню вміння управляти своїми емоціями і почуттями. Тому моє завдання налаштувати дітей не тільки на засвоєння фактичного матеріалу, плідну роботу, а й сприяти доброзичливому, людяному ставленню один до одного.
Результативність впровадження досвіду Завдяки впровадженню інтерактивних методів навчання у своїй роботі я побачила перші результати:
- високий рівень позитивного ставлення дітей до школи;
- висока навчальна активність учнів;
- зацікавленість в кінцевому результаті праці;
- бажання приймати участь у конкурсах з різних предметів.
Робота над методичною проблемою сприяє забезпеченню успішної діяльності, яка допомагає забезпечити високий рівень розвитку особистості дитини за такими складовими:
- знання (я знаю (уявлення, факти, відомості, ознаки, поняття);
- діяльність (я знаю, як це зробити…, я вмію…, я можу…, я роблю…); творчість (я створюю, я придумую…, я змінюю…, я знаходжу…, я доповнюю…);
- ставлення (я прагну до…, я хочу досягти…, я ціную…, я схвалюю…, я заперечую…, я думаю інакше…)
Репрезентація досвіду Досвід роботи представлено на районному семінарі з теми «Формування ключових компетенцій на уроках в початкових класах».
Посилання на матеріал http://zschool88.wix.com/zp88
|