Провідна педагогічна ідея досвіду. Пізнавай свій край… себе, свій рід, свій народ, свою землю – і ти побачиш свій шлях у життя… (Г. Сковорода). Головна ціль використання народознавчого матеріалу – поєднання народознавчого та мовного аспекту,аналіз граматичних форм і категорій на текстовому матеріалі з народознавства, подання лексики та фразеології в етнокультурному висвітленні з метою формування громадянської компетенції молодшого школяра. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Нехтування традиціями свого народу призвело до втрати молоддю національної свідомості, почуття патріотизму. Це спричинило нівелювання значущості національних і загальнолюдських цінностей, культурних надбань українського народу. Тому постала проблема виховати громадянина-патріота. Однією з основних задач реформування початкової освіти є відтворення інтелектуального, духовного потенціалу, національного відродження, становлення державності та демократизації суспільства в Україні. Освіта є національно спрямованою, тому формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовність її захищати є пріоритетним напрямком у навчанні та вихованні молодших школярів. Науково-теоретична база досвіду. В основу досвіду роботи покладено дослідження багатьох мислителів різних областей наукового знання минулого і сучасності, як класиків педагогічної думки Я. А. Коменського, Дж. Локка, В.О. Сухомлинського, К.Д. Ушинського, так і сучасних вчених-педагогів та методистів: І.І. Огієнка, В.І. Кононенка, О. Воропая та ін. Стисла анотація досвіду. Зміст мого досвіду висвітлює тему формування громадянської компетентності учнів шляхом використання на уроках народознавчого матеріалу В роботі подано різноманітні завдання з використанням народознавчого матеріалу на різних етапах уроку української мови та у позакласній роботі, які повинні сприяти відродженню національної школи, народних традицій. Використовую різні форми роботи з народознавчим матеріалом (хвилинки каліграфії, різнорівневі картки, творчу роботу зі словниковими словами, розробки мовних ігор), чим сприяю формуванню громадянської компетенції, національному вихованню молодших школярів. Головна ціль використання мною народознавчого матеріалу – поєднання народного та мовного аспекту, аналіз граматичних форм і категорій на текстовому матеріалі з народознавства, подання лексики та фразеології в етнокультурному висвітленні. Результативність впровадження досвіду. Використання вправ народознавчого змісту сприяло формуванню громадянської компетентності молодших школярів, національній спрямованості освіти, покращило результативність навчання української мови, стимулювало в учнів інтерес до минулого своєї країни, народних звичаїв та традицій, виховувало патріота своєї країни.
Репрезентація досвіду. Даний педагогічний досвід допоможе вчителям початкових класів у роботі над формуванням громадянської компетентності учнів початкової школи, в проведенні позакласних заходів. Розробки стануть у пригоді молодим спеціалістам, вихователям груп подовженого дня та вихователям дитячих закладів. Посилання на матеріал: https://drive.google.com/file/d/0B5GbRDRZHjNoNEFWaERRNURWdk0/view?usp=sharing
Досвід цікавий, система вправ дозволяє організувати навчально- виховний процес так, щоб учні познайомилися з історією українського народу, його звичаями. Робота допоможе вчителям початкових класів в розробці уроків української мови.Матеріал роботи має практичну направленість, актуальний в сучасних умовах, сприяє формуванню національної свідомості, любові до Батьківщини.Бажаю успіхів у нелегкій праці- вихованні молодшого поколіннія.
Виховання громадянина-патріота - найактуальніша задача сьогодення. Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу неможливо без знання мови свого народу. Мул Н.М. у соєму досвіді переконує, що в початковій школі українську мову доцільно вивчати на основі народознавчого матеріалу. Наталя Миколаївна у данному досвіді показала, як дуже вдало на різних етапах уроку української мови, можна застосовувати народознавчий матеріал. Свої наробки вона виклала у своєму досвіді. Досвід цікавий, має велику практичну направленість. Дякую вчителеві.
Однією з основних задач реформування початкової освіти є відтворення інтелектуального, духовного потенціалу, національного відродження, становлення державності та демократизації суспільства в Україні. Освіта є національно спрямованою, тому формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовність її захищати є пріоритетним напрямком у навчанні та вихованні молодших школярів.
Даний педагогічний досвід має практичне спрямування , спрямований на формування громадянської компетенції молодшого школяра, як особистості, яка має знання про виникнення, розвиток та етнокультурну самобутність рідного народу, знає, любить і поважає історію власної держави, готова до свідомої цілеспрямованої діяльності із збереження та примноження української етнічності. Ця робота допоможе вчителям початкових класів в розробці уроків української мови з використанням народознавчого матеріалу, в проведенні позакласних заходів ,створюватиме атмосферу емоційної єдності з українським народом. Ці розробки стануть у пригоді молодим спеціалістам, вихователям груп подовженого дня та вихователям дитячих закладів.
Робота цікава, змістовна. Ознайомившись з нею, розумієш, що Наталя Миколаївна добре розуміє актуальність національного та громадянського виховання. Система вправ дозволяє організувати навчально-виховний процес так, щоб кожен учень добре знав свій народ, а в ньому пізнав себе. Дякую за цікаві ідеї. Успіху і натхнення у роботі.
У сучасній школі ідеї громадянського виховання органічно вписуються у зміст і методику навчальної і позаурочної роботи, в організацію життєдіяльності школярів. Цей напрям виховання в початковій школі має на меті формування у дітей знань і уявлень про українське суспільство, рідний край, розкриття на доступному рівні особливостей взаємодії людей у родині, в колективі, суспільстві, виховання в них позитивного особистісного ставлення до цінностей і символів Української держави; виховання гуманної, соціально активної, відповідальної особистості.Ця компетентність як ключова має міждисциплінарний характер і спрямовується на соціалізацію особистості, набуття громадянських якостей, навичок співжиття і співпраці в суспільстві, дотримання соціальних норм і правил. І є дуже важливою на сучасному етапі.