Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [95]
Дошкільна освіта [66]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.09.2021, 20:58

Головна » Статті » 2015 КО: початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Розвиток творчих здібностей у дітей з вадами зору в образотворчій діяльності
 Розвиток творчих здібностей у дітей з вадами зору в образотворчій діяльності

Шамрай Ольга  Михайлівна
вихователь, «спеціаліст вищої категорії», «старший вихователь»

 

Спеціальний дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) № 39 «Грибок» Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса ДНЗ: 69068м.Запоріжжя,
вул.Кругова,171 ;
тел.: 720 – 43 – 61 
е-mail: dnz39zp@ukr.net
Сайт:  www.dnz39.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду
      «Розвиток творчих здібностей дітей з вадами зору завдяки художнім навичкам є процесом природним та високоефективним. Залучаючи дітей до художньо-творчої діяльності, ми, педагоги, реалізуємо не тільки завдання художнього виховання, а й більш глобальні – розвиваємо інтелектуально-творчий потенціал дітей.
      Завдяки зображувальній діяльності як засобу формування творчості, ми маємо можливість навчати дитину основам творчого вирішення художньої проблеми, можемо надати дітям можливість для прояву активності та самостійності. Важливою частиною у вихованні майбутньої людини є естетичне виховання, мета якого – формувати в малюків здатність сприймати і розуміти прекрасне у природі, праці, суспільних відносинах, у вчинках людей, у мистецтві, розвивати естетичні смаки, потребу і здатність брати участь у створенні прекрасного.
      А також, знаючи діагноз та зорові можливості дітей, ми можемо цілеспрямовано впливати на подолання дефекту вад зору, розвиток зору, створювати умови для розвитку творчих здібностей в процесі надання корекційної допомоги дітям». 
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду
      «Ми живемо у час небаченої ще в історії людства науково-технічної революції, коли життя в усіх його проявах стає більш різноманітним та складним. Воно чим далі, тим більше вимагає від людини не шаблонних, звичайних дій, а рухливості мислення, швидкого орієнтування, творчого підходу до вирішення великих та малих завдань. Перед нашою країною, школою, вихователями та батьками постає завдання надзвичайної важливості: домогтися того, щоб кожного з тих, хто зараз ходить у дитячий садок, та хто ще тільки-но має народитися, зростити не лише свідомим членом суспільства, не лише здоровою та міцною людиною, але й обов’язково – ініціативним, думаючим працівником, здібним до творчого підходу в будь-якій справі, за яку б він не взявся. Активна життєва позиція має сенс, якщо людина міркує творчо, якщо бачить навколо можливість для вдосконалення». 

Науково-теоретична база досвіду
      «Дослідники підкреслюють, що сутність творчості полягає у пошуку і відкритті нового. 
      Як стверджували Н. О. Ветлугіна, Т. Г. Казакова, В. С. Мухіна та інші, різноманітні за своїм зовнішнім виглядом і технологічними особливостями матеріали створюють невичерпні можливості для розвитку дитячої фантазії, стимулюють до нових пошуків. 
      Згадаймо В. О. Сухомлинського, який вважав, що витоки здібностей та обдаровань дітей – на кінчиках їхніх пальців.
      Є. В. Волкова дає своє визначення творчої діяльності. Вона вважає головним показником творчості в діяльності дитини – новизну. Н. О. Ветлугіна в свою чергу виокремлює, окрім новизни, ще один показник – творчість має являти суспільну цінність.
              Софія Русова у свою чергу вважала, що «Справу виховання бажано поставити якнайближче до природних нахилів дитини і до вимог життя, в якому дитина перебуває, у зв’язку зі світоглядом   того народу, з психологією тієї нації, з яких походить дитина».
Стисла анотація досвіду
      Для успішного вирішення проблеми розвитку творчих здібностей у дітей з вадами зору  я забезпечила для них відповідні умови, зокрема: 
- створювала ситуації пізнавальної, художньої творчості;
- проводила спеціальну роботу, націлену на розвиток творчості, під час занять, ігор тощо;
- організовувала  цікаве змістовне життя дітей в групі, збагачуючи їх пізнавальними враженнями;
- сприяла набуттю емоційно – інтелектуального досвіду;
- враховувала індивідуальні властивості кожної дитини (темперамент, характер, соматичний стан), її настрій та інтереси при цілеспрямованому формуванні творчих здібностей;
- забезпечувала атмосферу творчості (довірче спілкування, співпрацю, співчуття, віра в сили дитини, підтримка у разі невдачі, радість від досягнень);
- інтегрувала різні види дитячої діяльності, що дало змогу виявити різнобічні нахили та здібності дітей;
- надавала можливості проявляти творчість, спираючись на власний досвід;
- організовувала у групі та в приміщеннях дошкільного закладу зручне, доступне, варіативне, мобільне, розвивальне середовище, яке легко трансформується за потреби;
- впроваджувала ІК-технології;
- створила художньо – естетичний центр з куточком образотворчості.
      Роботу з розвитку творчих здібностей я будувала на основі поступового ускладнення: ознайомила дітей з різними видами зображувальної діяльності, технічними вміннями та навичками. Ця робота засвідчила, що дітям подобається займатися зображувальною діяльністю і більшість із них уміють фантазувати, але потребували допомоги вихователя: додаткових пояснень, стимулювання, корегування творчого процесу, знайомства з нетрадиційними техніками в малюванні, аплікації, орігамі і бісерографії.
      Постійна новизна та проблемність у роботі з образотворчої діяльності підтримувала інтерес у дітей до різних видів діяльності, стимулювала до розвитку творчих і образотворчих здібностей.
      Вся  проведена мною робота сприяла дітям у набутті таких позитивних якостей та вмінь: упевненості та розкутості  у діях під час зображувальної діяльності; активності у самостійному виборі зображувальних матеріалів і розміщенні зображення на папері чи тлі; здатності аргументувати власні дії; самостійності при використанні способів нестандартного розмальовування та обладнання; уміння експериментувати із зображувальними матеріалами; проявляти фантазію; художню творчість; передати особисте ставлення до зображувального.
      Окрім того, на своїх заняттях я використовувала ігри з кольоророзрізнення, вправи для очей, ігрове обладнання,відповідне  корекційно – розвивальне середовище, що дало змогу сприяти оптимізації корекційно – відновлювальної роботи зі слабозорими дітьми.
Сайт:  
www.dnz39.zp.ua
Результативність впровадження досвіду
      Результативність впровадженого досвіду довела, що при цілеспрямованому, систематичному, поетапному навчанні, у дітей покращилися показники прояву оригінальності задуму, творчості та уяви, захопленості процесом роботи, інтересу до зображувальної діяльності. Спостерігалась позитивна динаміка покращення  творчих здібностей дітей та їх гостроти зору. Деякі порушення зору ми змогли усунути або призупинити їхнє погіршення практичними іграми, вправами, методиками, які використовувалися на заняттях з зображувальної діяльності.
Репрезентація досвіду
      Перспективний педагогічний досвід репрезентовано на педагогічній раді ДНЗ №39  №2  протокол №2 від 25.02.2015 р.
 Посилання на матеріал: 
www.dnz39.zp.ua

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: shevchenko (27.01.2016)
Переглядів: 1111 | Коментарі: 2 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/26
Всього коментарів: 2
2 beleckayaep   [Матеріал]
Ольга Михайлівна, дякую за цікавий досвід. Бажаю успіхів

1 lilijanikolaevna   [Матеріал]
Із задоволенням познайомилась з досвідом роботи вихователя Ольги Михайлівни. Добру справу Ви робите, потрібну і цікаву. Я бажаю перемоги на виставці  автору цього досвіду, що розкриває зміст корекційної роботи з дітьми, що мають вади зору.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021