Використання технології діяльнісного методу навчання в розвитку освітніх компетенцій молодших школярів на уроках англійської мови
Муращенко Олена Валентинівна,
вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії
Запорізький навчально – виховний комплекс № 109
Директор: Углова Марина Миколаївна
690121 Запоріжжя вулиця Дніпровські пороги 29,
телефон 283 62 52;
dnporogi@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду
Використання технології діяльнісного методу створює необхідні умови розвитку вмінь учнів самостійно мислити, орієнтуватися в новій ситуації, знаходити свої підходи для вирішення проблем фіксації нового алгоритму у мовленні. Цей метод підвищує емоційний відгук учнів початкових класів на процес пізнання, мотивацію навчальної діяльності, інтерес до оволодіння новими знаннями, вміннями та їх практичного застосування у вивченні іноземної мови. Ця технологія сприяє розвитку творчих здібностей молодших школярів, активізує мислення.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Політичні та економічні умови, що склалися в сучасному суспільстві, прагнення держави співпрацювати з західними країнами висувають нові вимоги до системи освіти. Розширення міжнародних зв'язків суттєво впливає на розширення функцій іноземної мови як предмета і призводить до переосмислення мети, завдань і змісту вивчення іноземних мов і, як наслідок, розробок нових педагогічних технологій.
Державний стандарт початкової загальної освіти ґрунтується на засадах особистісно-зорієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходів. Актуальність пріоритетних цілей навчання молодших школярів, проблеми розвитку здатності самостійно ставити навчальні цілі, проектувати шляхи їх реалізації, оптимально організовувати свою діяльність, контролювати і оцінювати свої досягнення і обумовила вибір теми «Використання технології діяльнісного підходу навчання в розвитку освітніх компетенцій молодших школярів на уроках англійської мови».
Науково - теоретична база досвіду
На початку минулого століття Л. С. Виготський стверджував, що навчання і розвиток – два незалежних, але сполучених процеси. Далі дослідження Ельконіна Д. Б. і Давидова Ст. Ст. розвинули цю теорію розвиваючого навчання: між навчанням і розвитком людини знаходиться його діяльність. На першому місці стоїть діяльність як чинник розвитку особистості. Нова методика, що придатна для початкової школи і базується на цьому принципі, була розроблена Суховим В. П. У другій половині 20 століття в роботах Е. Р. Юдіна були дані характеристики системного підходу. Цей підхід представляє собою «реалізацію такого способу навчання англійської мови, при якому здійснюється систематизоване навчання англійської мови як засобу спілкування в умовах модельованої на заняттях мовленнєвої діяльності» (Соловова Е. Н.). Системно-діяльнісний підхід передбачає повну систематизацію взаємин між компонентами змісту навчання. В результаті формується і діє система володіння англійською мовою як засобом спілкування.
Стисла анотація досвіду
Скориставшись правом на свободу вибору і використання в практичній діяльності навчальних посібників, авторських методичних систем і педагогічних технологій, на своїх уроках я використовую досвід, що сконцентрований в навчальних зошитах «Let’s speak English», розроблених мною. Зміст посібника відповідає вимогам навчальної програми з англійської мови загальноосвітніх навчальних закладів і поєднує функцію підручника та зошита з друкованою основою. Кожний урок має логічно побудовану структуру і розташований на одному розвороті книги. Послідовність вивчення англійських букв і буквосполучень зумовлена частотою використовування їх в мовленні, в словах і граматичних структурах. Введення нової букви супроводжується правилами читання англійської мови. Вивчення слів ілюструється кольоровими малюнками, цікавими завданнями на запам’ятовування, закріплення і формування словникового запасу учнів. Ознайомлення з граматичними конструкціями, правилами побудови англійських речень здійснюється завдяки зручним схемам і таблицям. Матеріал посібника поданий у цікавій доступній формі з урахуванням психологічних особливостей молодших школярів.
Результативність впровадження досвіду
Вивчаючи англійську мову за навчальним зошитом «Let’s speak English», діти досягають успіхів в подальшому оволодінні іноземною мовою. Значна частина дітей продовжує навчання у вищих учбових закладах на відповідних факультетах.
Репрезентація досвіду. Впровадження у Запорізькому навчально – виховному комплексі № 109.
Посилання на матеріали: http://UROK-UA.com
|