Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
дидактичне наповнення [53]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 11:08

Головна » Статті » 2015 КО: : дидактичне наповнення » дидактичне наповнення

Ігорові прийоми на уроках англійської мови

Тема: Ігорові прийоми на уроках англійської мови

ПІБ автора: Малій Альона Григорівна, вчитель англійської мови,  спеціаліст

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 36

Запорізької міської ради Запорізької області

Директор :Татарова Ірина Іванівна

Адреса:м. Запоріжжя, вул. Билкіна, 12, 69034

Телефон: 0612-7697249

e-mail: scool-36@yandex.ua

адреса сайту: scool-36.narod.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду  -  використання ігрових прийомів на уроках англійської мови з метою внесення різноманітності та інтересу до навчального процесу як засіб формування у учнів комунікативної компетенції. Ігри дозволяють у доступній та цікавій формі відпрацювати та закріпити граматичний, лексичний та фонетичний матеріал.

Даний досвід ґрунтується на поєднанні раніше відомих методик та особистому досвіді вчителя.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Щоб стати ефективними користувачами мови учні мають здобувати знання,  й розвивати практичні навички та вміння. Використання ігрових прийомів на уроках англійської мови захоплюють дитину, та зацікавлюють предметом, таким чином забезпечуючи розвиток особистості школяра, здатної й бажаючої брати участь у міжкультурній комунікації, розвиток творчих здібностей. Використання різних методів і прийомів розвивають пізнавальні мотиви учнів при вивченні англійської мови.

Ігри та ігрові ситуації наближають мовну ситуацію до звичайних умов, допомагають розвивати навички спілкування, сприяють ефективному опрацюванню мовного матеріалу. Таким чином застосування ігрових моментів впливають на емоції дітей, вони почувають себе учасниками навчального процесу та забезпечує успішне оволодіння іншомовною мовленнєвою діяльністю в говорінні, аудіюванні, читанні, письмі і служить стимулом до мовленнєвої діяльності учнів.

Актуальність даної проблеми викликана тим, що інтенсифікація учбового процесу ставить задачу пошуку засобів підтримки у учнів інтересу до матеріалу і активізації їх діяльності, що вивчається, протягом всього заняття. Ефективним засобом рішення цієї задачі є учбові ігри. Також однією з найважливіших проблем викладання іноземної мови є навчання усної мови, що створює умови для розкриття комунікативної функції мови яка дозволяє наблизити процес навчання до умов реального навчання, що підвищує мотивацію до вивчення іноземної мови. Залучення дітей в усну комунікацію може бути успішно здійснено в процесі ігрової діяльності.

Науково-теоретичною базою досвіду є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державному стандарті базової і повної середньої освіти.

Проблемою впровадження ігрових прийомів у навчання англійської мови займалися багато вчених: Біболетова М.З., Верещагіна І.М., які розробили підручники, побудовані на масовому використанні ігрових прийомів; Колеснікова О.А., Пасів Б.І., Царькова В.Б , що вивчали залежність рівня мотивації від застосування ігрових прийомів; дослідники: У. Макдауголл, Г. Мерфі, Ф.Я. Бентендейх, які висунули тезу, що гра - це соціальний інстинкт, притаманний кожній людині; К.Д. Ушинський, автор теорії духовного розвитку дитини у грі. На значення ігрової діяльності в навчанні іноземній мові указують відомі методисти, такі як Е.И. Пассов, М.Н. Скаткин.     

Проблемами використання ігрових прийомів з метою формування комунікативної компетенції займались: І.Л. Бім, С.Ф. Занько, М.В. Кларін, Є.С. Полат, Г.К. Селєвко, В.М. Філатов та інші.

Розробка даної проблеми триває на сучасному етапі (Н.А.Короткова, Н.Я.Михайленко, А.І.Сорокіна, А.С.Ібрагімова, Н.М.Конишева, М.Т.Саліхова та інші.

Питання методики використання ігрових прийомів також розглянуті у педагогічній пресі: Бондаренко Н.Б. «Ігрові прийоми навчання як засіб формування граматичних навичок на початковому етапі»,  Негневицкая Е.И. Иностранный язык для самых маленьких: вчера, сегодня, завтра // Иностранные языки в школе.

Стисла анотація досвіду. У даному досвіді показано можливості впровадження на уроках англійської мови елементів ігрових прийомів, що сприяють підвищенню ефективності навчального процесу з учнями, розвитку уваги, пам'яті, мислення, уяви. Розглянуто різні групи ігор: фонетичні, лексичні, орфографічні, граматичні, мовленнєві. Показано шляхи та засоби підвищення мотивації пізнавальної діяльності учнів.

Ігри виховують самостійність, формують певні естетичні та світоглядні позиції,співробітництво,комунікабельність. Ігрові прийоми створюють сприятливий психологічний клімат при навчанні граматичній стороні мови. Гра може бути гарним матеріалом для введення, закріплення та подальшої активізації роботи учнів з навчальним матеріалом, але обов’язково повинна бути невід’ємною частиною методичної організації навчального процесу.

Результативність впровадження досвіду. Використання ігрових прийомів сприяє формуванню творчої індивідуальності, ефективному оволодінню лексичними та граматичними навичками, використанню знань у комунікативних ситуаціях.

Зростає кількість учнів з середнім та достатнім рівнем навчальних досягнень, підвищується мотивація до вивчення англійської мови та участі у різних конкурсах.

Репрезентація досвіду. Апробація досвіду відбулася у процесі викладання англійської мови школі, а також репрезентувався під час виступів та обговорень на засіданнях РМЦ англійської мови  Заводського району.

Теги: Заводський, комунікативна компетенція,типи ігор, фонетичні ігри, лексичні ігри, орфографічні ігри, граматичні ігри, кросворди, мовленнєва діяльність.

 

Посилання: http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_61.html

Категорія: дидактичне наповнення | Додав: s0soldatenko (22.01.2016)
Переглядів: 834 | Рейтинг: 1.0/30
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024