Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.02.2019, 13:30

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Соціальне партнерство в умовах розбудови Школи майбутнього
Соціальне партнерство  в умовах розбудови Школи майбутнього
Овдієнко Людмила Кронідівна, директор Запорізького колегіуму «Мала гуманітарна академія» Запорізької міської ради Запорізької області
Левчишена Олена Михайлівна, заступник  директора Запорізького колегіуму «Мала гуманітарна академія» Запорізької міської ради Запорізької області
Дишлова Олена Геннадіївна, заступник  директора Запорізького колегіуму «Мала гуманітарна академія» Запорізької міської ради Запорізької області
Ястребова Валентина Яківна, проректор з науково-методичної роботи ЗОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент

Запорізький колегіум «Мала гуманітарна академія» Запорізької міської ради Запорізької області. 
Директор - Овдієнко Людмила Кронідівна.
Адреса: вул..Гудименкеа, 13, м.Запоріжжя
Тел./факс: (061) 224-93-02
e-mail:  mga.school@gmail.com

Провідна педагогічна ідея досвіду
Школа - об’єднуючий центр для розв’язання проблем та розвитку громади, залучення батьків та мешканців до участі в освітньому процесі, надання якісних освітніх послуг за потребами особистості незалежно від її віку, виховання почуття відповідальності усієї спільноти (учнів, батьків, педагогів, представників та бізнесу) за майбутнє громади. 

Обrрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року,  підкреслюючи необхідність кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності освіти в нових економічних і соціокультурних умовах, прискорення інтеграції України у міжнародний освітній простір, серед завдань удосконалення структури системи освіти визначає й урізноманітнення моделей організації освіти, а серед очікуваних результатів  -  створення системи освіти нового покоління.
За останні десятиріччя у всіх регіонах України накопичено багатий досвід проектування моделей розвитку навчальних закладів, реалізації цих проектів , управлінського та науково-методичного  супроводу.
Як відзначають науковці та практики, одним із чинників, який гальмує подолання кризисних явищ в освіті, є замкнений характер традиційної системи освіти, що виявляється  у  наступному:
пріоритетність принципу територіальності надання освітніх послуг, тобто обмеження доступу до якісних освітніх послуг;
низький вплив громади на якість освітньої політики навчального закладу;
неможливість використання соціально-культурного потенціалу громади в освітньому процесі. 
Отже, потребує обґрунтування та практичної апробації  теорія та практика інноваційного пошуку освітніх моделей  навчальних закладів ХХІ століття.

Науково-теоретична база досвіду:
теорія наукового пізнання на основі об’єктивності та аргументованості дослідження;  сучасні ідеї філософіїї людиноцентризму, вчення про людину як найвищу цінність суспільства; вчення В. І. Вернадського, Н. Ф. Федорової, К. Е. Циолковського, А. Л. Чижевського та інших про інтеграцію людини в оточуюче середовище; синергетичні  поняття про відкритість світу, цілісність та взаємозв’язок людини, природи та суспільства; концепція відкритої освіти як можливості кожної людини отримувати якісну освіту незалежно від місця проживання, віку, національності, фізичного стану (А. А. Калмиков, О. О. Орчаков, А. В. Хуторськой та інші), концепція громадсько активної школи  як осередку розвитку громади (Л. І. Даниленко, Г. В. Єльнікова), системний, діяльнісний, компетентнісний, особистісно-орієнтований підходи до визначення сучасних моделей освіти.

Стисла анотація досвіду:
Одним із чинників, який гальмує подолання кризисних явищ в освіті, є замкнений характер традиційної системи освіти, що виявляється  у пріоритетності принципу територіальності надання освітніх послуг, низькому впливі громади на якість освітньої політики навчального закладу, неможливості використання соціально-культурного потенціалу громади в освітньому процесі. 
Найбільш інноваційний, системний та прогностичний характер модернізації цілей, змісту, технологій освіти та управління освітніми системами має концепція відкритої освіти та громадянсько-орієнтованої освіти, які виступають основою розбудови сучасного закладу освіти. 
Переосмислення освітніх задач, ролі та статусу Малої гуманітарної академії в мікрорайоні, досвід тривалого співробітництва з культурно-освітніми закладами та громадськими організаціями, аналіз соціальної, освітньої та культурної ситуації в оточуючому середовищі стають підґрунтям виходу МГА на новий рівень, який визначається її новим статусом та новою місією  «Через Школу майбутнього до майбутнього життя громади».
Мета ЗК «МГА» як Школи майбутнього: інтеграція внутрішніх ресурсів школи та ресурсів соціокультурного середовища на забезпечення рівного доступу особистості до якісної освіти упродовж усього життя, підвищення якості життя громади. 
Реалізація моделі школи майбутнього реалізується у МГА через такі напрямки діяльності, над якими колектив працює багато років: профорієнтаційний, культурно-просвітницький, спортивно-оздоровчий, інформаційно-технологічний, громадсько-орієнтований.
 З метою забезпечення ефективного управління навчальним закладом відкритого типу була створена Координаційна рада ЗК «МГА». Це виборчий орган, до якого входять представники від молоді, місцевих органів влади, місцевого управління освіти, педагогічних працівників.
На даному етапі становлення Малої гуманітарної академії як школи відкритої освіти відбувається через: соціальне партнерство школи і міської громади; волонтерство. Партнерські відносини дозволяють спрямувати ресурси школи на розвиток громади, громадянської самоорганізації і самоуправління. Серед форм партнерських відносин – угоди,  благодійні фонди, соцопитування, благодійні акції тощо.
Таким чином, відмова від застарілих традиційних методів організації шкільного життя, орієнтація на партнерство у відносинах з громадою, залучення спільноти до вирішення шкільних справ, а школи до вирішення проблем громади, дають можливість говорити про ЗК «МГА» як про відкриту систему, яка легко сприймає нові ідеї, відгукується на волевиявлення всіх учасників освітнього процесу.
            Перспективність поданого досвіду полягає у розкритті можливих напрямків співпраці школи з місцевою громадою в умовах великого  міста

Результативність впровадження досвіду:
З 2005 року ЗК «Мала гуманітарна академія» стоїть на позиціях відкритої освіти, які реалізуються через використання ресурсів МГА для задоволення освітніх, естетичних потреб дитячого та дорослого населення Хортицького району та міста. Навчальний заклад співпрацює з дошкільними та навчальними закладами району; ветеранами війни та праці, дітьми війни; дітьми з особливими потребами іншими категоріями жителів Хортицького району.  

Репрезентація досвіду:
Семінари для  директорів інноваційних шкіл Запорізької області, методистів РМК Запорізької області (2010-2013рр); Міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти-2012» (1-3 березня 2012р.).

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: Stas (28.01.2014)
Переглядів: 663 | Теги: громада, відкрита система, співробітництво., соціальне партнерство, громадсько-активна школа, волонтерство | Рейтинг: 2.1/38
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2019