Провідна педагогічна ідея досвіду: для типового творчого освітнього середовища, яке змодельоване у класичному ліцеї, доцільною є система психолого-педагогічного супроводу всіх процесів, змін, новоутворень, що відбуваються з дитиною, підлітком у процесі дорослішання в умовах творчого освітнього простору. Інтегральною результативною характеристикою освітнього середовища обраний критерій психічного розвитку, який об`єднує в собі інтелектуальні, соціальні і особистісні складові. Інакше кажучи, психолого-педагогічний статус (далі ППС) ліцеїста, який об`єднує в собі характеристики поведінки, навчальної діяльності, спілкування, що впливають на процес навчання на різних вікових етапах і в різних сферах навчальної діяльності. Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: вимоги сучасності від школи пов`язані з очікуванням високого рівня адаптованості сучасного юнацтва до різних соціально-економічних систем. Забезпечити це навіть при високому рівні знань, умінь та навичок може набутий уже в середній школі досвід реального використання переліченого навчального досвіду. Введена система відстеження вікових змін та новоутворень, що відбуваються в особистості ліцеіста в різних сферах навчального досвіду, дозволяє вчасно коректувати тимчасові кризові труднощі, обмеження у навчанні, надавати інформацію для змін і удосконалення їх результативності та ефективності. Алгоритм системи забезбечує можливість компетентісної участі усіх учасників навчально-виховного процесу – педагогів, батьків, психолога на засадах конструктивного партнерства і взаємодії. Науково-теоретична база досвіду: алгоритм «суттєвих показників» В. В. Давидова, що використовується в якості передумов оцінки розвиваючих освітніх середовищ. Модель психолого-педагогічного супровіду М. Р. Бітянової. Метод семантичного дифференціалу в психологічному дослідженні Чарльза Осгуда - побудова індивідуальних семантичних просторів. Теорія особистісних конструктів Дж. Келли – особистісний конструкт, як система оцінки, що використовується для класифікації різних обїєктів його значущого простору, в контексті данної теми – освітнього. Стисла анотація досвіду: характер досвіду - системне, послідовние дослідження. Базовою методикою є дослідження за психолого-педагогічною картою ліцеіста, яка включає в себе основні блоки параметрів ППС ліцеіста і є обов`язковими для виявлення і аналізу. Оцінювання ППС здійснюється незалежними експертами - педагогами, психологом, батьками за адаптованими до кожної групи експертів картами . Результативність впровадження досвіду: поєднані цілі педагогічної та психологічної практик в ліцеї; створені оптимальні умови для реалізації програм адаптації та соціалізації в кризові періоди зростання; професійні командність і партнерство при розв`язанні завдань розвитку ліцейської начально-виховної системи; стабільна система зворотного зв’язку, яка дозволяє відстежувати і вчасно корегувати зміни, що відбуваються з учнями в процесі отримання ними ліцейської освіти; оптимізований моніторинг всіх змін, які відбуваються в психічному обліку ліцеїста на відміну від результатів сучасних тестових методик, які при всій своїй валідності мають певний ряд обмежень. Реперезентація досвіду: досвід реперезентований на семінарах психологів районого, міського рівня; на конференціях, присвячених проблемам управління освітою, описаний в атестаційниих документах автора.