Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 08:12

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Психологічний супровід

Система психолого-педагогічного супроводу навчально-виховного процесу в умовах творчого освітнього середовища ліцею
Система психолого-педагогічного супроводу  навчально-виховного процесу в умовах творчого освітнього середовища ліцею

Грабовська Ірина Маренівна,  практичний психолог вищої категорії, методист; вчитель психології вищої категорії, методист.

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області,

Баньковська Олена Григорівна, директор класичного ліцею,
 
69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Правди, 23,


телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net,
сайт http://classlyceum.zp.ua

                  
Провідна педагогічна ідея досвіду: для типового творчого освітнього середовища, яке змодельоване у класичному ліцеї, доцільною є система психолого-педагогічного   супроводу всіх процесів, змін, новоутворень, що відбуваються з дитиною, підлітком у процесі дорослішання в умовах творчого освітнього простору. Інтегральною результативною характеристикою освітнього середовища обраний критерій психічного розвитку, який об`єднує в собі інтелектуальні, соціальні і особистісні складові. Інакше кажучи, психолого-педагогічний статус (далі ППС) ліцеїста, який об`єднує в собі характеристики поведінки, навчальної діяльності, спілкування, що впливають на процес навчання на різних вікових етапах і в різних сферах навчальної діяльності.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
вимоги сучасності  від школи пов`язані з очікуванням   високого рівня адаптованості сучасного юнацтва до різних соціально-економічних систем. Забезпечити це навіть при високому рівні   знань, умінь та навичок може набутий уже в середній школі досвід реального використання  переліченого навчального досвіду.  Введена система відстеження вікових змін та новоутворень, що відбуваються в особистості ліцеіста в різних сферах навчального досвіду, дозволяє вчасно коректувати тимчасові кризові труднощі, обмеження у навчанні, надавати інформацію для змін і удосконалення їх результативності та ефективності. Алгоритм системи забезбечує можливість компетентісної участі  усіх учасників навчально-виховного процесу – педагогів, батьків, психолога на засадах конструктивного партнерства і взаємодії.

Науково-теоретична база досвіду:
алгоритм «суттєвих показників» В. В. Давидова, що використовується в якості передумов оцінки розвиваючих освітніх середовищ. Модель психолого-педагогічного супровіду М. Р. Бітянової. Метод семантичного дифференціалу в психологічному дослідженні Чарльза Осгуда -  побудова індивідуальних семантичних просторів. Теорія особистісних конструктів Дж. Келли – особистісний конструкт, як система оцінки, що використовується для класифікації різних обїєктів його значущого простору,  в контексті данної теми – освітнього.

Стисла анотація досвіду:
характер досвіду - системне,  послідовние дослідження. Базовою методикою є дослідження за психолого-педагогічною картою ліцеіста, яка включає в себе основні блоки параметрів ППС ліцеіста і є обов`язковими для виявлення і аналізу. Оцінювання  ППС здійснюється незалежними експертами - педагогами, психологом, батьками за адаптованими до кожної групи експертів картами .

Результативність впровадження досвіду:
поєднані цілі педагогічної та психологічної практик в ліцеї;    створені оптимальні умови для реалізації програм адаптації та соціалізації в кризові періоди зростання; професійні командність і партнерство при розв`язанні завдань розвитку ліцейської начально-виховної системи;  стабільна система зворотного зв’язку, яка дозволяє відстежувати і вчасно корегувати зміни, що відбуваються з учнями в процесі отримання ними ліцейської освіти; оптимізований  моніторинг всіх змін, які відбуваються в психічному обліку ліцеїста на відміну від результатів сучасних тестових методик, які при всій своїй валідності мають певний ряд обмежень.

Реперезентація досвіду:
досвід реперезентований на семінарах психологів районого, міського рівня; на конференціях, присвячених проблемам управління освітою, описаний в атестаційниих документах автора.


Категорія: Психологічний супровід | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 1123 | Теги: творче освітнє середовище, компетентність, психолого-педагогічний статус, крітерії оцінки діяльності учня, Орджонікідзевський | Рейтинг: 2.3/30
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024