Провідна ідея досвіду: Перехідний період з початкової школи до основної позначається на всіх учасниках освітнього процесу: учнях, педагогах, батьках, адміністрації школи, фахівцях психолого-педагогічної служби. Необхідно створити такі умови, щоб пом’якшити пов’язані з ним негативні чинники. Перш за все – координація дій усього колективу, ефективна організація навчально-виховного процесу, психолого-педагогічного та медико-соціального супроводу учнів. Дитина повинна відчувати себе «автором» свого життя, у неї необхідно сформувати здатність розвиватися у шкільному середовищі, реалізувати свої здібності та потреби, не вступаючи з ним (соціальним середовищем) у протиріччя. Інакше кажучи, школа та дитина взаємно адаптуються один до одного. Актуальність і перспективність досвіду визначається необхідністю гуманізації освітнього процесу, втіленням здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес. Адаптована людина – це суб’єкт життєдіяльності та свого подальшого розвитку, яка здатна використовувати запропоновану їй соціальну ситуацію для вирішення завдань сьогодення та формування передумов подальшого саморозвитку. Теоретичною базою досвіду є наукові праці та методичні матеріали М.Р.Битянової, Р.В.Овчарової, Л.П.Пономаренко, О.В.Хухлаєвої. Стисла анотація досвіду За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним. Результативність впровадження досвіду
Сприятливий перебіг адаптаційного процесу.
Раціональна організація навчального процесу з урахуванням індивідуальних вікових та типологічних особливостей кожної дитини.
Створення психологічного комфорту під час перебування дітей у школі, передумов для кращого входження дитини у повноцінну навчальну діяльність.
Підвищення психологічної культури всіх учасників освітнього процесу.
Репрезентація досвіду: Виступ на засіданні МО вчителів початкових класів гімназії «Психологічні аспекти готовності дитини до навчання у середній ланці». Виступ на батьківських зборах «Ваша дитина – випускник». Проведення практико-орієнтованого семінару «Наступність у роботі вчителів 4 та 5 класів». Консультація для вчителів гімназії «Вікові особливості учнів 5-х класів». Публікація у фахових виданнях (газета «Психолог»).