Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Технології та управління [44]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 12:08

Головна » Статті » Технології та управління » Технології та управління

Моніторинг якості освіти як важіль ефективного управління навчально-виховним процесом Запорізького багатопрофільного ліцею № 99

Моніторинг якості освіти як важіль ефективного управління навчально-виховним процесом Запорізького багатопрофільного ліцею № 99



Бережна Ольга Миколаївна – заступник директора з НВР,
вчитель вищої категорії,
вчитель – методист.

Запорізький багатопрофільний ліцей № 99,
69114 м. Запоріжжя, вул. Гудименка, 13 - а, тел/факс 224-93-09,
адреса сайту: litsey-99.at.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду:  Визначення шляхів ефективного управління навчально-виховним проце-сом  в ліцеї у контексті формування ефективного інструментарію моніторинго-вих досліджень якості навчальних досягнень як складової якості освітніх послуг навчального закладу.
Науково-теоретична база досвіду
Нормативною базою впровадження моніторингу в навчально-виховний процес ліцею стали постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. №1095 «Деякі питання запровадження зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти» та від 31.12.2005 р. №1312 «Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання і моніторингу якості освіти».
Питання, пов’язані з проблемами моніторингу якості освіти у сучасній школі,  які стали науково-теоретичною базою, були висвітлені в роботах науковців Н.І. Кулакової  «Моніторинг якості знань в сучасній школі» та П.І. Третьякова «Управління школою за результатами».
Застосування методів математичної статистики базується на рекомендаціях сучасних науковців, серед них В.С. Аванесов, С.П. Архипова, А.А. Греков, В.І. Загвязінський, Н.В. Кузьміна, Є.А. Мамчур, В.С. Швирьов та інші. 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Моніторинг освіти розглядається в теорії управління як одна із головних, відносно самостійних ланок управлінського циклу. Під цим поняттям розуміють систему збору, обробки і розповсюдження інформації про діяльність освітньої системи навчального закладу, що забезпечує безперервне відстеження  її стану і формування прогнозу та стратегії розвитку.  
У даний час необхідно по можливості, по-перше, максимально використовувати традиційні форми контролю якості освіти, моніторингові дослідження якості навчальних досягнень учнів , результати проведення атестації учнів в традиційній і в новій формі, а також моніторинг соціально-психологічних досліджень. А, по-друге, формувати власну базу найбільш ефективних форм моніторингових досліджень. У сукупності вони сформують систему моніторингу навчального закладу. Лише вибудувана таким чином система моніторингу дозволить розвинути нові форми, механізми оцінки і контролю якості освіти навчального закладу. Тому стає зрозумілим, що провідною метою дослідження буде створення науково-обґрунтованого та практично доцільного інструментарію, за яким можливо було б відстежувати ефективність діяльності освітньої системи, удосконалювати технології проведення моніторингових процедур, що в сукупності надасть можливості створити єдину систему моніторингу якості освіти на всіх рівнях управління освітнім процесом.
Стисла анотація досвіду
Науково-методичне значення полягає в розробці програмно-цільового  проекту, що забезпечить формування єдиної системи моніторингу За-порізького багатопрофільного ліцею № 99 та вирішення головного завдання – застосування моніторингових досліджень як важеля ефективного інструмента-рію управління навчально-виховним процесом Запорізького багатопрофільного ліцею № 99».
Практичне значення полягає в упровадженні в управлінську практику ефективних методик відстеження якості освітніх послуг навчального закладу.
За інноваційним потенціалом досвід  комбінаторний. 

Перспективність досвіду.  Матеріали  узагальненого досвіду можуть бути використані в практиці управління навчальними  закладами подібного типу.
Напрями реалізації програмно-цільового проекту: організаційний, науково-інформаційний, інноваційний, науково-практичний, аналітичний.
Організаційний напрям:
- розробка та затвердження програмно-цільового проекту «Моніторинг якості освіти ЗБЛ № 99»;
- інструктаж вчителів ліцею, учасників моніторингових досліджень, щодо технології їх проведення;
- створення тимчасових творчих колективів, які будуть співпрацювати над реалізацією програмно-цільового проекту;
- створення постійно  діючого моніторингового центру, який буде пра-цювати над реалізацією програмно-цільового проекту.

Науково-інформаційний напрям:
- підготовка науково-методичних матеріалів для проведення заходів у межах реалізації програмно-цільового проекту;
- створення серії статей з питань технології проведення моніторингових досліджень;
- проведення науково-методичних семінарів за темою: „Система моніторингу якості освіти ЗБЛ № 99”;
- здійснення освітньо-інформаційної діяльності.

Інноваційний напрям:
- розробка та апробація інструментарію моніторингових досліджень за різними напрямами;
- удосконалення технології проведення моніторингових процедур;
- створення системи моніторингових досліджень.

Науково-практичний напрям:
- проведення моніторингових досліджень якості освіти за різними напрямами;
- проведення індивідуальних консультацій з проблем моніторингу якості освіти та науково-методичного супроводу моніторингових досліджень.

Аналітичний напрям:
- створення баз даних за напрямами моніторингових досліджень та їх щорічне оновлення;
- вивчення досвіду роботи провідних навчальних закладів країни, рекомендацій  ІАМЦ з питань упровадження моніторингових про-цедур;
- аналіз та узагальнення результатів моніторингових досліджень якості освіти за різними напрямами;
- узагальнення досвіду проведення моніторингових процедур;
- підготовка публікацій з питань досвіду моніторингових досліджень якості освіти ліцею;
- розробка рекомендацій для педагогічних працівників щодо підви-щення ефективності роботи на основі запровадження моніторингових процедур.
Результативність впровадження досвіду
1. Запорізький багатопрофільний ліцей № 99 входить до шести  найкра-щих навчальних закладів міста Запоріжжя за результатами ЗНО випускників 2013 року (газета «МИГ» від 12.09.2013р).  
2. Запорізький багатопрофільний ліцей № 99 входить в п`ятірку найкра-щих навчальних закладів міста Запоріжжя за результатами виступу на інтелектуальних змаганнях 2011/2012 та  2012/2013 навчального року (наказ ДОНМС Запорізької обласної ради від 23.03.2012 р. № 250, наказ ДОНМС Запорізької обласної ради від 18.03.2013 р. № 244,  ДОНМС Запорізької міської ради від 16.04.2013 р. № 244).

Репрезентація досвіду
Зазначений досвід управління репрезентувався на шкільному та районному рівні під час проведення семінару з даного питання.

Категорія: Технології та управління | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 1282 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 3.4/118
Всього коментарів: 5
5 Olga2400  
Очень интересная работа.

4 Юрченко А.  
Очень интересно.

3 OksanaGusak  
Моніторинговим дослідженням, як одній із ефективних управлінських технологій, в освітній системі міста на протязі останніх років приділялося багато управлінської уваги. Теоретична основа, практичне опрацювання,  реалізація в навчально-виховному процесі, технічна підтримка, обмін досвідом, тощо. При цьому практичне використання цієї технології в управлінні навчальним закладом не втрачає своєї актуальності, а набуває системних ознак. Підтвердженням цього - основні концепти цієї аннотації досвіду.

2 Софія  
Дієвий інструментарій управління.

1 Ольга  
Чудова робота

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024