Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Любімова Алла Володимирівна.
Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9; ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29. Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04 Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідна педагогічна ідея досвіду: Організація пошуково-дослідницької діяльності дошкільників дозволяє створити умови щодо забезпечення ціннісного ставлення до природи, ефективного екологічного виховання й формування високої гуманістичної культури, здатності протидіяти проявам бездуховності у відношенні до природи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Національна програма виховання дітей та учнівської молоді зазначає, що важливою складовою змісту виховання особистості є ціннісне ставлення до природи, яке формується у процесі екологічного виховання і виявляється в усвідомленні цінності природи в житті людини, вихованні в дітях почуття особистої причетності до збереження природних багатств, розвитку здатності особистості гармонійно співіснувати з природою, поводитись компетентно, екологічно безпечно. Науково-теоретична база досвіду: Науковці сучасної педагогіки В.Н. Мясіщев, Г.С. Костюк, М.М. Поддьяков відзначають, що дослідницький інтерес – це активне пізнавальне ставлення людини до світу. У дослідженнях Л. В. Лохвицької визначено шляхи, методи, форми, засоби, які забезпечують формування ціннісного ставлення до природи.
Стисла анотація досвіду: Досвід роботи складається з педагогічної системи, за допомогою якої впроваджується технологія формування ціннісного ставлення до природи у дошкільників в процесі пошуково-дослідницької діяльності. Вихователь надає перевагу пошуково-дослідницькій та ігровій діяльності дошкільників в їх ознайомленні з природою планети Земля, природою рідного краю. Структурними компонентами пошуково-дослідницької діяльності є: слухання казок, оповідання, бесіди, екскурсії, ігри, спостереження, досліди.
Результативність впровадження досвіду: Впровадження пошуково-дослідницької діяльності в навчально-виховний процес дошкільників дозволило вирішити проблему виховання ціннісного ставлення дітей до природи: створити позитивну мотивацію в процесі навчально-виховної діяльності, сформувати навички розумової праці, виробити прийоми дослідницької діяльності, сформувати вміння доносити свої думки.
Репрезентація досвіду: Педагогічна рада ЗНВК «ОСНОВА» з теми «Успіх як життєвий пріоритет особистості» (березень, 2013 р.)