Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Початкова освіта [98]
Дошкільна освіта [29]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 06:27

Головна » Статті » Початкова та дошкільна » Дошкільна освіта

Пошуково-дослідницька діяльність дошкільників як умова розвитку їх пізнавальних здібностей.
Пошуково-дослідницька діяльність дошкільників як умова розвитку їх пізнавальних здібностей.

Іваненко Олена Володимирівна - вихователь дошкільного підрозділу НВК, спеціаліст.

Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор: Любімова Алла Володимирівна.

Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9;
ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29.
Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04
Факс: (061)233-14-77;
E-mail: osnovazp@mail.ru
Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/

Провідна ідея: створення умов для пошуково-дослідницької діяльності дошкільників в освітньому середовищі дошкільного підрозділу НВК сприяє розвитку в дітей пізнавальної активності, допитливості, прагнення до самостійного  пізнання і роздуму.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Діти є природженими дослідниками, які активно шукають інформацію про довкілля. У результаті дослідницької діяльності у дітей формуються елементарні навички пошукової роботи, посилюється інтepec до явищ живої і неживої природи, активізується самостійна розумова діяльність. Пошуково-дослідницька діяльність найближче підводить дитину до проблеми, а винагородою за активність та допитливість малюків є їх самостійні «відкриття» у cвіті природи. Адже під час досліду дитина сама розв’язує пізнавальне завдання за допомогою наявних у нeї знань, умінь і навичок, виконуючи різні перетворюючі дії. У результаті знаходить правильні шляхи його розв'язання, а також подібних завдань з варіативністю змісту й ознак. Об'єкт пізнання при цьому постає перед дитиною в різних зв'язках, співвідношеннях зі спорідненими об’єктами, речами, явищами. Дитина на правах відкривача пізнає динаміку і статичність природних явищ.

Науково-теоретична база досвіду: Теоретико-методологічною основою педагогічного досвіду є праці В. Сухомлинського, К. Ушинського, у яких визначено теоретичні засади формування творчої особистості; П. Гальперіна, А. Запорожця, О. Леонтьєва, Б. Нікітіна, М. Подякова, Савенкова О.І.,  та інших, у яких висвітлено положення теорії розвивального навчання та пошуково-дослідницької діяльності.

Стисла анотація досвіду: Матеріали досвіду містять методичні розробки вихователя з різних форм пошуково-дослідницької діяльності: конспекти занять різних видів, систему індивідуальних завдань навчально-пізнавального спрямування, систему дидактичних ігор для використання у повсякденному житті, каталог-опис елементарних дослідів, пошукових ситуацій, ігрових елементів та схем ТРВЗ.

Результативність впровадження досвіду:
Впровадження системи роботи з організації пошуково-дослідницької діяльності дітей дошкільного віку дозволило створити умови  позитивної мотивації до освітнього процесу, ефективного формування орієнтувальних вмінь, інтелектуальних та практичних дій, розвитку пізнавальних процесів. Пошуково-дослідницька діяльність дозволила виявити й розкрити на компетентнісному рівні в інноваційному середовищі нахили та здібності дошкільників. Діти мають багату уяву, завжди знаходяться в пошуку, впевнені у своїх силах і здібностях.

Репрезентація досвіду:
Педагогічна рада ЗНВК «ОСНОВА»  з теми: «Науково-дослідницька діяльність педагога та учня, як один з невід’ємних складників успішного розвитку НВК» (листопад, 2013р.)
Засідання обласної творчої групи з гуманної педагогіки з теми: «Наступність дошкільної та початкової освіти в гуманістичному освітньому просторі». (жовтень, 2013р.)

Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014» http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_9576.html

Категорія: Дошкільна освіта | Додав: OrdgonRMO (31.01.2014)
Переглядів: 1750 | Теги: емпатія, розвиток уяви, метод малих відкриттів, ТРВЗ, жести, розвиток дошкільників, емоції, Орджонікідзевський, пошуково-дослідницька діяльність | Рейтинг: 3.0/54
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024