Провідна педагогічна ідея досвіду: Інтерактивні методи навчаннязабезпечують перехід від традиційних освітніх технологій до нового типу навчання, спрямовані на формування в учнів певної системи інтелектуальних і практичних умінь, дозволяють здійснити успішне формування здатності учнів до продуктивної творчості. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Технологія проектної діяльності в сучасній освіті вважається однією з перспективних технологій навчання, тому що вона створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку здатності до практичної творчості. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують у навчанні. Науково-теоретична база досвіду: Практичний досвід базується на дослідженнях сучасних вчених К.Левіна,О. Уварова. О. Пометун і Л. Пироженко працюють над класифікацією інтерактивних методів навчання.Варзацька Л., Кратасюк Л. розглядають інтерактивні технології в системі особистісно – зорієнтованої освіти,Штанько Л.І., Голик О.В. використовують інтерактивні методи навчання навчання під час нетрадиційного уроку в школі. Стисла анотація досвіду: Матеріали досвіду подані за розділами: по-перше, розглянуті актуальність, суть та мета інтерактивного навчання; по-друге, представлена професійна позиція вчителя, який використовує інтерактивні методи навчання: по-третє, викладена класифікація інтерактивних методів навчанняз описом технологій кооперативного навчання,технологій колективно-групового навчання, технологій ситуативного моделювання, опрацювання дискусійних питань, вчителем розроблені поради для вчителів, алгоритми використання того чи іншого методу. Вчителем розроблені та подані інтерактивні вправи та завдання для вивчення окремих тем світової літератури, представлені логіко-смислові моделі, літературні диктанти, кросворди. Результативність впровадження досвіду: Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці та впровадженні інтерактивних методів навчання, які впливають на ефективний розвиток продуктивної творчості учнів на уроках світової літератури. Методичні підходи та рекомендації вчителя можуть бути використані з метою створення психолого-педагогічних умов та впровадженняінтерактивнихтехнології під часпроведення уроків світової літератури. Здобутки досвіду роботи рекомендовано длявчителів світової літератури. Репрезентація досвіду: Досвід роботи презентовано: • на засіданні районного МО «Методи інтерактивного навчання на уроках літератури» ( січень 2011); • на засіданні шкільного МО «Інтерактивні методи навчання при вивиченні літератури» (листопад 2013).