Формування музичної компетентності в умовах школи - комплексу
Формування музичної компетентності в умовах школи - комплексу
ПІБ:Петренко Інна Іванівна. Посада: учитель музичного мистецтва та музики. Педагогічна категорія, звання: спеціаліст І категорії.
Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області. Директор: Любімова Алла Володимирівна. Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9; ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29. Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04 Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідна педагогічна іде досвіду: Стимулювання інтересу до музичної діяльності у дітей на різних вікових етапах навчання в НВН, впровадженні ігрових технологій в навчально-виховний процес, організація активної творчої діяльності є умовами ефективного формування музичної компетентності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Навчання в НВК повинно забезпечити учнів не лише певним обсягои знань, але й виховати людину, здатну творчо мислити, приймати рішення, мати свою позицію, брати на себе відповідальність, адаптуватися до умов мобільності, швидкої зміни соціальних ролей, тобто бути людиною компетентною в галузі професійної діяльності і спілкування.
Науково-теоретична база досвіду: Практичний досвід базується на дослідженнях сучасних вітчизняних вчених та видатних педагогів: Б. Теплова, В. Дружиніна, Л. Виготського, Ш. Амонашвілі, які відзначають ефективність використання різних видів компетентностей під час нетрадиційного уроку в школі; О. Пєхоти та Б. Бриліна, які рекомендують застосування методу проектів при формуванні пізнавальної активності учнів; О. Кульчицької, С. Сисоєвої, Я. Цехмейстера, які вважають використання проектних технологій перспективним в розвитку обдарованих дітей.
Стисла анотація досвіду: Вчителем визначено завдання музичної компетентності, етапи формування ключових компетентностей учнів на уроках музичного мистецтва, зміст основних етапів розвитку музичної компетентності в умовах школи - комплексу, критерії оцінювання та результати навчальних досягнень учнів, творчі проекти учнів, створені протягом останніх трьох років. Вчителем розроблено та поєднано в педагогічну систему музично - дидактичні ігри та ігри для формування музичної компетентності учнів початкової школи та дітей дошкільного віку.
Результативність впровадження досвіду: Практичне значення одержаних результатів полягає у збагаченні в учнів емоційно – естетичного досвіду, формуванні музичної компетентності та творчій самореалізації дітей дошкільного віку та учнів початкової школи. Методичні підходи та рекомендації, розроблені вчителем, можуть бути використані з метою забезпечення вимог до освітнього процесу на уроках та заняттях та формуванні музичної компетентності дітей. Здобутки досвіду роботи рекомендовано для вчителів музичного мистецтва, музичних керівників та керівників гуртків.
Репрезентація досвіду: Досвід роботи презентовано: • на засіданні районного МО «Методи інтерактивного навчання на уроках музичного мистецтва» ( січень, 2013); • на засіданні районного МО вчителів музичного мистецтва та художньої культури (жовтень 2013); • на обласній виставці «Освіта Запорізькою краю» (травень, 2013); • на засіданні творчої групи міського МО вчителів музичного мистецтва та художньої культури «Розвиток творчих компетентностей школярів » (листопад, 2013);