Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 00:44

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Модель особистісно спрямованого навчання хімії на основі ІКТ

Модель особистісно спрямованого навчання хімії на основі ІКТ(в класах гуманітарного профілю)

Потоцька Олена Анатоліївна, вчитель хімії, категорія – перша, 

Запорізький багатопрофільний ліцей № 99
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор ЗБЛ № 99 Солдатєнко Ольга Василівна, 
вул. Гудименка 13-а, міста Запоріжжя, 69114, тел./факс (061)224-93-09, 
адреса сайту: http://litsey-99.at.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: 
В основі досвіду лежить наступна гіпотеза. Виявлення оптимальних можливостей інформаційних технологій у навчально-виховному процесі, а так само впровадження їх у школі підвищить якість навчання хімії учнів класів гуманітарного напрямку. Формування ключових компетенцій особистості та виконання завдань Держстандарту з хімії знаходиться в прямій залежності від системності та цілеспрямованості застосування навчальних технологій, форм і методів викладання. Вчитель виходить з того, що поняття компетентності охоплює не тільки когнітивну та операційно-технологічну складові, але і мотиваційну, етичну, соціальну і поведінкову; включає результати навчання (знання і уміння), систему ціннісних орієнтацій, досвід творчої діяльності. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Використання інформаційних та комунікаційних технологій (ІКТ ) у навчальному процесі є актуальною проблемою сучасної шкільної освіти. Сьогодні вчитель з будь-якої шкільної дисципліни повинен вміти підготувати та провести урок з використанням ІКТ. Урок з використанням ІКТ - це наочно, яскраво, інформативно, економить час учителя й учня, дозволяє учневі працювати в своєму темпі, дозволяє вчителю працювати з учнем диференційовано і індивідуально, оперативно проконтролювати й оцінити результати навчання. Без процесу інформатизації освіти вже неможливо уявити сучасну школу. При вдалому і правильному поєднанні застосовуваних технологій і форм проведення уроків  такі уроки виявляються дуже цікавими і для учня, і для вчителя.

Науково-теоретична база досвіду є ряд нормативних документів: Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті, Державна цільова програма підвищення якості природничо-математичної освіти, Державна цільова програма «Сто відсотків», Концепція і Програма інформатизації ЗБЛ№99, Концепція переорієнтації освітньої системи ліцею № 99 на компетентнісно спрямований підхід до освіти; теорії розвиваючого, діяльнісного, особистісно та компетентнісно спрямованого підходів до навчання. 

Стисла анотація досвіду: 
Вид досвіду за характером новизни – модифікаційний. Оригінальне цілеспрямоване використання та раціоналізація відомих педагогічних ідей, технологій, форм і методів викладання хімії, їх інтеграція з ІКТ дозволяє автору вистроїти ефективну педагогічну систему, спрямовану на формування і розвиток  глибоких та міцних знань, предметної та інтелектуально-інформаційної компетентності особистості. 
Новизною досвіду є комплексний характер методологічної основи досвіду (проблемно-цільовий, системний, компетентнісно спрямований, стратегічно-прогностичний).
Мета досвіду полягає в розробці оптимальних педагогічних умов застосування інформаційних технологій у навчально-виховному процесі засвоєння знань і створенні дидактичної моделі організації пізнавальної діяльності учнів з використанням цих технологій. 
Реалізація цих технологій сприяє підвищенню якості педагогічного процесу, рівню учбових досягнень, забезпечує комфортність, емоційну і соціальну адаптивність учнів, також формує особистісні якості школярів в контексті компетентнісної парадигми.
Педагогічне дослідження проводилось в умовах навчально-виховного процесу на базі  Запорізького багатопрофільного ліцею №99.
Розкрито та обґрунтовано вплив нових інформаційних технологій на особистісно-орієнтований освітній процес в класах гуманітарного профілю при навчанні хімії; уточнені і розширені масштаби застосування інформаційних технологій; методично обґрунтована ідея підвищення рівня підготовки школярів в умовах моделювання їх пізнавальної діяльності на основі застосування інформаційних технологій
Аналіз досвіду підтвердив, що формування предметної, навчальної та інформаційної компететностей особистості потребує спеціальної організації навчальної діяльності учнів. 

Результативність впровадження досвіду:
Розроблена  та апробована педагогічна система вчителя сприяє:
- створенню умов для розкриття і збагачення суб’єктивного досвіду учнів, інтелектуально-емоційного комфорту і ситуації успіху;
- активізації навчальної діяльності на уроках хімії в умовах профільного навчання;
- оптимізації соціально-особистісного зростання  учасників навчального процесу;
Також, цей досвід:
- припускає широке системне застосування сучасних навчальних та інформаційних технологій, які ґрунтуються на принципах компетентісно спрямованого навчання;
- забезпечує рішення завдань формування ключових компетенцій (особливо інформаційних, пізнавальних і творчих) шляхом залучення учнів до творчої дослідницької діяльності на уроках хімії та у позаурочний час;
- забезпечує збільшення інтересу до вивчення хімії учнів всіх профілів навчання, стабільність результатів;
- забезпечує на уроках інтелектуально-емоційний комфорт, ситуацію успіху.

Репрезентація досвіду:
Досвід репрезентований на засіданні науково-методичної ради ліцею, активно використовується в навчально-виховній діяльності в позитивному освітньо-виховному просторі ЗБЛ № 99 та  представлено на районному етапі конкурсу «Учитель року»,  номінація «Хімія»( І місце).
Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: Stas (28.01.2014)
Переглядів: 1240 | Коментарі: 3 | Теги: технологія роботи з ресурсами Інтер, технологічна картка конструювання у, рішення розрахунков | Рейтинг: 3.2/93
Всього коментарів: 3
3 tamara  
Хорошая работа.

2 tamara  
Спасибо.Интересно. Актуально.

1 Тамара  
Своевременная работа.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024