Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 20:38

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Хімія, біологія, екологія

Логіко-смислове структурування навчального матеріалу як ефективний засіб якісного навчання учнів при вивченні хіиії та біології
Логіко-смислове  структурування  навчального  матеріалу  як ефективний  дидактичний  засіб  якісного  навчання  учнів при вивченні  хімії  та біології

ПІБ: Тарасова Ірина Олександрівна.
Посада:  учитель хімії.
Педагогічна категорія, звання:  спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор: Любімова Алла Володимирівна.
Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9;
ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29.
Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04
Факс: (061)233-14-77;
E-mail: osnovazp@mail.ru
Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/

Провідна педагогічна ідея досвіду: Структурування навчальної інформації в стислому вигляді  надає можливість  забезпечити системний підхід до вивчення як предмета в цілому, так і кожної окремої  теми.  Це  забезпечує усвідомлене ставлення  в учнів до  навчального матеріалу, чітко визначає об’єкти навчання, взаємозв’язки між ними.  Застосування природних механізмів засвоєння інформації сприяє розвитку інтелекту дитини, вербальних здібностей, забезпечує розуміння предмета. Учні у процесі самостійної пізнавальної діяльності можуть не лише слухати вчителя, але й працювати з підручником, запам’ятовуючи і відтворюючи вивчений матеріал у вигляді опорних схем, конспектів, таблиць, тощо. Учні  можуть виконувати завдання, поставлені не тільки вчителем, а й за власною ініціативою на основі  пізнавального  інтересу та внутрішньої  мотивації.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
У сучасному суспільстві підвищуються вимоги до рівня загальної освіти людини. Вивчення хімії спрямовується на виконання таких завдань, як:  розвиток особистості учня, його природних задатків, інтелекту, здатності до самоосвіти; формування екологічної культури, навичок безпечного поводження з речовинами у побуті та на виробництві; розкриття ролі хімії в умовах розвитку суспільного господарства та забезпечення добробуту людини.  Для успішного вирішення цих завдань потрібно дотримуватися умови, що кожний урок хімії повинен мати таку спрямованість, яка б забезпечила формування та розвиток в учнів інтересу до предмета.  

Науково-теоретична база досвіду:
Педагогічний досвід базується: на теорії, що розкриває психологічні механізми розвитку   особистості  як суб'єкта (Л.С.Виготський, А.Н.Леонтьєв, А.В.Петровський  С.Л.Рубінштейн); на теорії поетапного формування розумових дій (П.Я.Гальперін, Н.Ф.Тализіна); методологічних основах структурування, як способу побудови зако¬но¬мірних зв’я¬з¬ків між складовими частинами предметів і явищ об’єк¬тив¬но¬го світу(Беспалько В.П., Борисов В.І., Гончаренко С.У., Золотухіна Н.Ф); на системному підході до структурування змісту фундаментальних дисциплін (Зоріна Л.Я., Зуєва М.В, Савельєва Л.В., Сохор А.М., Фролова Т.В. та інші); на застосуванні фреймових технологій  для представлення структурованих знань (за М.Мінскі).

Стисла анотація досвіду:
Методична розробка вчителя складається з аналізу сучасних підходів до викладання предметів природничих наук, теоретичного обґрунтування проблеми, створення психолого-педагогічних умов для організації логіко-смислового  структурування,  переліку навчальних матеріалів для складання опорних схем, дидактичного посібника з використанням ТРВЗ на уроках хімії та творчих робіт учнів.  Матеріали досвіду  зବбезпечують належний рівень сис¬темності знань учнів, допомагають здійснити чітку фіксацію основних і допоміжних змістових од謬ниць у зручній  фор¬мі, візуально репрезентують структурно-логічні зв'язки при вивченні навчальних тем. Методичні матеріали забезпечують   зростання  якості засвоєння знань учнів, їх глиб¬ше розуміння  суті та взаємозв'язку явищ на основі струк¬турно-логічних схем і алгоритмів.

Результативність впровадження досвіду:
Використання  опорних схем  дає змогу урізноманітнити уроки хіміі та біологіі, підвищити ефективність знань учнів з хімії, біології та інформаційних технологій, підвищити мотивацію до вивчення предметів,  розвинути креативні здібності та здатність вирішувати винахідницькі задачі нетрадиційними засобами.

Репрезентація досвіду:

Методичну розробку презентовано:
•    на V міській педагогічній виставці «Науково-методичне забезпечення оцінки результативності освітньої діяльності навчального закладу» (2010р, відзначено дипломом управління освіти і науки Запорізької міської ради);
•    презентація на педагогічний раді НВК «Науково-дослідницька діяльність педагога та учня як один з невідємних складників успішного розвитку НВК» ( листопад, 2013);
•    на засіданні творчої групи  НВК «Освіта за інтересами» (жовтень 2012);
Матеріали досвіду опубліковано на сайті «Материалы для учителя: тематическое планирование,  методические разработки, сценарии» (2012)

Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014» http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_8710.html

Категорія: Хімія, біологія, екологія | Додав: OrdgonRMO (26.01.2014)
Переглядів: 1511 | Коментарі: 3 | Теги: Орджонікідзевський | Рейтинг: 3.0/85
Всього коментарів: 3
3 Дарья  
Самый лучший учитель на свете!!!!!!

2 Дарья  
Самая лучшая учительница на свете!!!!!

1 Яна  
Менi теж сподобалось!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024