Провідна педагогічна ідея досвіду: самостійне здобування знань учнями, використання комп’ютерних інформаційних джерел-бажання й уміння орієнтуватися в інформаційному просторі. Залучення до активної пошукової, дослідницької роботи. Виховання свідомого ставлення до власного майбутнього, розвиток вміння критично оцінювати події та вчинки. Активізація всіх аспектів особистості, розвиток креативних здібностей, шляхом застосування інтегрованих знань і апробації отриманого досвіду під час реалізації проектної діяльності. Розвиток вміння влучно використовувати програмне забезпечення. Досягнення розвитку таких рис характеру, як цілеспрямованість, комунікабельність, відповідальність, креативність, усвідомлення моральних цінностей, самореалізації та самовдосконалення учнів, розвиток ключових компетентностей.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.
Актуальністьвикористання технології полягає в тому, що:
- по-перше, у вирішення проблемної ситуації залучаються всі учні незалежно від рівня оволодіння навчальним матеріалом,що надалі дає змогу максимально самореалізуватись в тих, чи інших аспектах;
- по-друге, необхідне застосування різних здібностей учнів (аналітичних, художніх, музичних, креативних, комунікативних та ін.), а це дає можливість реалізації продуктивної сумісної діяльності та побудови міжособистівних відносин;
- по-третє, вирішується обов’язкова задача педагога – під час роботи над проектом надати кожному учаснику самореалізуватися та відчути власну значимість у виконанні загальної справи. Діяльність сприяє розвитку ключових компетентностей, необхідних сучасній людині.
Робота щодо реалізації цієї технології дозволяє иідивідуалізувати навчальний процес, розвивати вміння та навички самоосвіти учнів, навчитися конструктивно вирішувати конфлікти та творчо застосовувати набутий досвід. Виконання учнями великого об’єму роботи, як під керівництвом учителя, так ісамостійно, сприяє підвищенню мотивованої активності.
"Все, що я пізнаю, я знаю, для чого це мені треба, та де іяк я можу ці знання застосувати” - ось головна теза сучасного розуміння методу проектів, що стрімко прямує знайти розумний баланс міжакадемічними знаннями та прагматичними вміннями.
Науково-теоретична база досвіду: Держстандарт. Відомі праці наступних авторів: Е.С. Полат, Дж. Д’юї, І.С. Сергеєва, І.Д. Звєрєва, С.Н.Глазичева, І.Т.Суравегіна, А.Д. Урсул, У.М.Степа, С.Макшинський.
Стисла анотацiя досвіду:
В роботі розкрита проблема активізації пізнавального інтересудо дослідної діяльності та розвиток креативних здібностей учнів шляхом застосування методу проектів на уроках біології і екології в профільному навчанні.
Додається досвід застосування проектної діяльності. Розкриті мета, складності, що виникають вроботі та шляхи їх подолання.
Охарактеризовані напрями, структура, критерії оцінювання проектної діяльності та результативність виконуваної роботи. А також, пропонується методична розробка учнівського науково-дослідного проекту "Антропогенний вплив на біогеоценози” та дидактична розробка серії уроків до теми "Екосистемний рівень організації живої природи” в курсі біології 11 класу.
Результативність впровадження досвіду: підвищення результатів навченості, мотивації та пізнавальної діяльності, активна участь учнів в районних етапах олімпіад(ІІ, ІІІ призові місця), екологічних конференціях, всеукраїнських конкурсах, семінарах, МАН.
Репрезентація досвіду:
- Запорізький міський дитячий ботанічний сад.
Виступ з доповіддю та презентацією досвіду "Активізація когнітивної діяльності і розвиток креативних здібностей учнів шляхом застосування методу проектів на уроках біології та екології в профільних класах” на екологічний конференції "Розвиток екологічної культури вихованців в природно-науковому освітньому просторі”.
- Запорізький НВК № 60. Доповіді на шкільних, районному МО.