Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 20:29

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Психологічний супровід профілактики негативного впливу інформаційного простору на свідомість учнів

Психологічний супровід профілактики негативного впливу інформаційного простору на свідомість учнів

Бородай Світлана Миколаївна, практичний психолог, соціальний педагог, спеціаліст вищої категорії, «практичний психолог - методист»

Запорізька гімназія № 6 Запорізької міської ради Запорізької області

директор гімназії Бєлік Людмила Володимирівна

вул. Олімпійська 2, т. 769-80-33,

e-mail:sc_6.zp@mail.ru

сайт гімназії gymnasium6.zp.ua

Тема досвіду: «Психологічний супровід профілактики негативного впливу інформаційного простору на свідомість учнів»

Провідна педагогічна ідея досвіду:профілактика негативного впливу інформаційного простору на свідомість учнів буде ефективною за наступних умов: системного підходу психологічної служби до вирішення даного питання із залученням усіх суб’єктів НПВ; впровадження різноманітних форм, методів та прийомів розвитку критичного мислення, кричного сприйняття інформаційного контенту у учнів з урахуванням їх вікових психологічних особливостей; залучення до практичної діяльності учнів, як умову для набуття та збагачення досвіду роботи в інформаційному просторі й створенні медіопродуктів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Засоби масової інформації є невід’ємною частиною життя сучасного суспільства. Сьогодні засоби медіа все активніше впливають на різні аспекти життєдіяльності суспільства. Водночас соціологічні дослідження свідчать про неоднозначний вплив засобів масової інформації на формування свідомості молоді. Досить часто телевізійні канали та інші медіазасоби маніпулюють дитячою свідомістю, подаючи в позитивному світлі зразки агресивної, користолюбної, егоїстичної поведінки. Актуальність теми визначається важливістю розвитку критичного мислення як засобу коригування впливів засобів масової інформації на формування моральної свідомості старшокласників.

Науково-теоретична база досвіду: досвіт роботи базується на положеннях щодо соціалізації як фактору розвитку особистості (Кон І.С., Смелзер Дж., Буєва Л.П. та ін.); теоретичні положення про сутність і функції засобів масової інформації (Ґоне Ж., Грушин Б.А., Москаленко А.З., Богомолова Н.Н., Вацлавік П., Прохоров Є.П., Фомічова І.Д.); психолого-педагогічні дослідження впливу засобів масової інформації на особистість (Шорт У., Бандура А., Джонсон Дж., Ануфрієва А., Волянська О.В., Собкін В.С.); концептуальні положення щодо сутності та педагогічних шляхів розвитку критичного мислення особистості (Брюшинкін В.Н., Федоров А.В., Ліпмен М. та ін.).

За інноваційним потенціалом досвід є комбінованим він передбачає впровадження технології розвитку критичного мислення у навчальний процесс і розробку тренінгових занять: викладання теоритичного матеріалу  поєднується з практичною роботою учнів, які наприкінці заняття повинні створити кінцевий продукт. Авторські розробки базуються на підставі відомих педагогічних та філософських концепціях, ідеях, технологіях і методиках розвитку критичного мислення та критичного сприняття інформації, креативних підходів до навчання відомих вчених таких, як Дж. Рензулі, Дж. Дьюї, Ліпмен М. Федоров А.В.

Стисла анотація досвіду: зміст досвіду полягає у психологічному супроводу роботи гімназії з питань профілактики негативного впливу інформаційного простору на особистіснй розвиток учнів 8 -11 класів шляхом створення  Медіоорієнтовної модель із залученням до її реалізації всіх субєктів НВП через проведення практико – орієнтовних семінарів для педагогів гімназії з питань впровадження ТРКМ та безпосередньої роботи практичного психолога з учнями 8-11 класів з питань набуття знань та відпрацювання вмінь та навичок роботи з інформацією, розвитку критичного мислення, критичного сприняття інформаціййного контенту, протистояння маніпуляції свідомістю. Медіоорієнтовна модель навчання передбачає роботу з батьківською громадкістю.

Технологія досвіду: Технологія досвіду містить у собі арсенал психодіагностики й різноспрямованих технологій, методів, прийомів, форм традиційної й інноваційної діяльності психологічної служби з учнів 8-11 класів щодо профілактики негативного впливу інформаційного простору на особистісний розвиток учнів, а саме ТРКМ в поєднанні з тренінговою формою роботи спрямованою на діяльність із соціальнозначущим продуктом діяльності (соцреклами, антиреклами, проектів тощо); й психологічного супроводження розвитку психолого – педагогічної компетентності педагогів з питань впровадження ТРКМ в НВП гімназії.

Прогнозований результат:  Медіоорієнтовна модель  спрямована на 1) формування в учнів інтересу до інформаційного поля, окремо до функціонування засобів масової інформації в соціумі та телепрограм різних видів і жанрів; 2) формування в учнів первинних знань про процес критичного мислення; 3) відпрацювання умінь та навичок критичного сприйняття інформації ; 4) постановка питань і з’ясування проблем (соціальних, культурологічних, етичних, естетичних), пов’язаних з функціонуванням ЗМІ; 5) ознайомлення учнів з основними способами маніпулятивного впливу ЗМІ; 6) виявлення і демонстрація соціально-психологічних механізмів маніпулятивного впливу ЗМІ; 7) відпрацювання навичок та вмінь аналізу достовірності інформації, 8)дискусійне обговорення, аналіз аргументів і контраргументів щодо функціонування в соціумі засобів масової інформації; 8) формулювання оцінних суджень стосовно впливу різних засобів масової інформації на суспільство; 9)створення власних медіопродуктів, зокрема антиреклами та соціальної реклами.

Результативність впровадження досвіду підтверджуює аналіз результатів діагностичних досліджень, який показує позитивну  дінаміку сформованості критичного мислення та критичного сприйняття інформації  у учнів 8 -11 класів.

Репрезентація досвіду: Досвід було провадженно протягом 3-х років в НВП гімназії; репрезентовано на рівні району у 2015р семінар для заступників директорів з НВР, соціальних педагогів, практичних психологів «Система роботи з профілактики негативного впливу інформаційного простору на особистісний розвиток учнів в закладах освіти». На міському рівні у 2014 р відкрите заняття курсу для заступників директорів ЗНЗ міста Запоріжжя «Засоби веріфікації інформації»

Посиланнія на досвід: https://drive.google.com/folderview?id=0BwqKUiS-ttRUSDhGN1J5UkcySzQ&usp=sharing

Категорія: Психологічний супровід | Додав: kommun (01.02.2016)
Переглядів: 939 | Коментарі: 1 | Теги: УВАГА, прийому впливу на свідомість, критичне мислення, способи маніпулятивного впли, пам'ять, верефікація, Транс, мислення, сприняття інформації, ЗМІ | Рейтинг: 1.0/164
Всього коментарів: 1
1 psixolog-karra2013  
очень актуальная работа! спасибо!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018