Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 21:31

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Застосування синергетичного підходу для роботи з обдарованними вихованцями у творчому колективі

Застосування синергетичного підходу для роботи з обдарованими вихованцями у творчому колективі

Інформація про автора досвіду: Зульфугарова Світлана Олександрівна, керівник ансамблю акробатичного рок-н-ролу «ДІКСІ».

Контактна інформація про навчальний заклад: Центр творчості дітей та юнацтва Жовтневого району Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Жукова Любов Йосипівна, адреса закладу: м.Запоріжжя, вул. Гоголя, 60, тел 764-43-10, e-mail: govtnzentr@mail.ru,  адреса сайту: http://ctdu.at.ua

Тема педагогічного досвіду: «Застосування синергетичного підходу для роботи з обдарованими дітьми в ансамблі акробатичного рок-н-ролу «Діксі»

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Пропонується гурток, творче об’єднання дітей, розглядати як складну систему, що самоорганізується, а саме як відкриту систему, яка саморозвивається не тільки за рахунок притоку інформації ззовні, але перш за все за рахунок використання своїх внутрішніх можливостей. Таким системам не можливо нав’язувати шляхи їх розвитку, при цьому, як правило, вони мають не єдиний шлях розвитку, а множину шляхів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасне інформаційне суспільство обумовлює нові тенденції в розвитку освіти. З'явилась нагальна потреба суспільства у творчих, діяльних, обдарованих, інтелектуально, творчо і духовно розвинених громадянах. Головним завданням дорослих, чи то батьків, чи вихователів, вчителів, керівників гуртків є розвинення здібностей дитини. Головну роль в цьому питанні відіграють позашкільні заклади, через те, що на відміну від базової освіти, вони мають специфічні умови функціонування, а саме: диференційованість, динамічність, гнучкість, мобільність, варіативність, доступність тощо. В Концепції позашкільної освіти та виховання зазначено, що головною метою позашкільної освіти  є створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний від навчання час. Тому забезпечення кожній людині можливості використання свого творчого потенціалу є одним із найголовніших завдань позашкільних закладів. Синергетичний підхід має широкі можливості щодо реалізації завдань позашкільної освіти тому вбачаємо актуальним розробку структурної схеми та надання практичних рекомендацій, щодо забезпечення синергетичного підходу до освітньо-виховного процесу на прикладі ансамблю акробатичного рок-н-ролу «Діксі».

Науково-теоретична база досвіду: Науковою базою досвіду питання широкого застосування теорії самоорганізації, як універсальної методологічної парадигми, стали праці І. Пригожина та Г. Хакена. Окремі аспекти теорії самоорганізації з педагогічної точки зору знайшли відображення в працях О. Копаєвої, С. Симонової, В. Розіна, О. Черченко, С. Цюри, І. Осадчого. Нормативною базою досвіду є концепція позашкільної освіти та виховання.

Стисла анотація досвіду: Автором запропонована структурна схема забезпечення синергетичного підходу до освітньо-виховного процесу в ансамблі акробатичного рок-н-ролу «Діксі», яка поєднує наступні форми забезпечення даного підходу: на заняттях, поза заняттями, змагання різного рівня.

Застосування перших двох форм роботи головним чином реалізує такий аспект синергетичного підходу як самоосвіта, а третя форма додає самовиховання та відкритість до змін.

Найголовнішою умовою застосування цього підходу є безперервність. Звичайно лише системна та безперервна робота буде призводити до гармонійного розвитку обдарованих дітей.

Результативність впровадження досвіду:

  • зростання творчого потенціалу вихованця;
  • зростання творчого потенціалу колективу;
  • підвищення рівня самостійності вихованців у прийнятті рішень;
  • підняття рівня самодисциплінованості;
  • зростання рівня критичного ставлення до власних успіхів.

 За минулий рік вихованці ансамблю акробатичного рок-н-ролу «Діксі» прийняли участь у семи заходах всеукраїнського рівня з акробатичного рок-н-ролу в різних містах України та ставали фіналістами та призерами. У порівнянні з минулим навчальним роком результативність роботи як окремих вихованців, так і колективу в цілому, суттєво зросла.

Репрезентація досвіду: Методичні матеріали з даної тематики презентовані автором:

  • педагогічна рада Центру творчості дітей та юнацтва Жовтневого району – 2014-2015 н.р.;
  • методичне об’єднання хореографічного відділу ЦТ – 2015 р.
  • участь у міському етапі всеукраїнського конкурсу професійної майстерності педагогів позашкілля «Джерело творчості» з методичної розробкою на тему «Застосування синергетичного підходу для роботи з обдарованими дітьми в ансамблі акробатичного рок-н-ролу «Діксі» - 2015р.

Досвід роботи Зульфугарової С.О. з застосування синергетичного підходу для роботи з обдарованими дітьми використовуються в ансамблі бального танцю «Гармонія», народного танцю «Стожари» - 2015-2016 н.р..

Посилання на матеріали досвіду: https://drive.google.com/file/d/0BxwJ1yarRtXPOHBRdnRsZ25KQjQ/view?usp=sharing



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0BxwJ1yarRtXPOHBRdnRsZ25KQjQ/view?usp=sharing
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (29.01.2016)
Переглядів: 690 | Коментарі: 1 | Теги: відкрита система, обдарованість., самоорганізація, синергетичний підхід | Рейтинг: 1.0/121
Всього коментарів: 1
1 nestoria  
Цей досвід має не тільки теоретичне обгрунтування, але й велике практичне значення. Дякую Світлані Олександрівні за чудові досягнення в танцях двох своїх дочок!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018