Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 10.12.2018, 08:44

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Вивчення впливу застосування інноваційних ІКТ на навчання в рамках реалізації Національного проекту «Відкритий світ»

Вивчення впливу застосування інноваційних ІКТ на  навчання в рамках реалізації  Національного проекту «Відкритий світ»

Ситніцька Марина Вікторівна, 
заступник директора з НВР, учитель І категорії 

 

Запорізький колегіум № 98
Директор: Погребняк Юлія Валеріївна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Запорізька, 1а
Телефон: (0612) 63-61-63    
е-mail: nadegda98@ukr.net  
Сайт колегіуму: http://98.zp.ua 
Сайт проекту: http://svit98zp.jimdo.com/ 

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Вивчення впливу застосування інноваційних ІКТ, дидактичних і навчально-методичних матеріалів на результати навчально-виховного процесу у Запорізькому колегіумі № 98, встановлення на цій підставі доцільності та оптимальних форм їх впровадження.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Освітні реформи у країнах світу тісно пов'язані із використанням інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчально-виховному процесі молодого покоління.
Більшість країн світу стратегічним вважають забезпечення комп'ютеризованих робочих місць для учнів, оснащення шкіл новітнім поколінням різноманітних технологічних засобів для модернізації освітніх процесів, створення підґрунтя для набуття школярами необхідних навичок та компетенцій у сфері застосування ІКТ. З цією метою в Україні з 2013 року почав впроваджуватися Національний проект «Відкритий світ». Колегіум став одним з 54 навчальних закладів України, в яких впроваджується Національний проект «Відкритий світ» і єдиним у місті Запоріжжі.
Національний проект «Відкритий світ» дозволяє широко використовувати інноваційні ІКТ у навчальному процесі (поєднання сучасного обладнання з методиками викладання предметів), відкриває широкі перспективи у вивченні дисциплін шкільного курсу, надає можливість забезпечення учнів, доступом до навчання з використанням новітніх технологій, які включають високу інтерактивність, повномасштабну мультимедійність, імітаційне моделювання, здатність до модифікації і творчості; забезпечують використання у системі освіти таких нових педагогічних інструментів, як інтерактив, мультимедійність, моделінг.
На початку експерименту перед адміністрацією закладу постали нові завдання, пов'язані з розробкою інноваційних підходів до управління інформатизацією освітнього процесу.
На даному етапі експерименту найбільш актуальними в умовах широкого використання в навчально-виховному процесі загальноосвітнього навчального закладу інноваційних ІКТ залишаються такі проблеми:
1.  пошук та обґрунтування ефективних засобів організації навчальної діяльності учнів;
2.  організація інноваційного навчального середовища;
3.  впровадження інтерактивних форм навчання;
4. організація оперативного контролю і самоконтролю результатів навчально-пізнавальної і творчої діяльності засобами ІКТ з подальшою корекцією процесу навчання і виховання;
5.  створення педагогічно доцільних електронних освітніх ресурсів;
6. відповідність дидактично орієнтованих електронних освітніх ресурсів психофізіологічним і інтелектуальним особливостям школярів.

Науково-теоретична база досвіду:
Теоретичними засадами є наукові дослідження з проблеми впровадження ІКТ в освітній процес, які відображені у працях передових українських та зарубіжних дослідників. Місце і функції засобів ІКТ в освітньому середовищі розглядаються у роботах В.П. Тихомирова, О.О. Кузнецова, М.П. Лапчика, Н.І. Пака, Т.О. Сергєєвої, А.Ю. Уварова, організація навчальної діяльності при використанні ІКТ – Г.К. Селевко, С.А. Бешенкова, І.Г. Захарової, Є.С. Полат, І.В. Роберт, О.О. Ракітіної, обґрунтування можливостей ІКТ у підвищенні якості навчання – В.П. Безпалько, А.Я. Ваграменко, Б.С. Герлунського та ін.

Стисла анотація досвіду:
Досвід за інноваційним потенціалом – комбінаторний. У роботі досліджується застосування інноваційних ІКТ, дидактичних і навчально-методичних матеріалів на результати навчально-виховного процесу у Запорізькому колегіумі № 98. 
Автори досвіду надають розробки освітнього контенту з предметів інваріативної складової із застосуванням хмарних технологій, блог-технології, розробками смарт-уроків. З метою систематизації наробок учителів-учасників творчої групи Національного проекту «Відкритий світ» Запорізького колегіуму № 98 створено банк авторських розробок освітнього контенту. Підготовлено масив дидактичних і навчально-методичних матеріалів для забезпечення навчально-виховного процесу у формі електронних освітніх ресурсів. Здійснено аналіз доцільності і відбір оптимальних форм широкомасштабного впровадження інноваційних засобів ІКТ. На основі досвіду сформовано модель учителя з високим рівнем ІК-компетентності. 
Навчально-методичні матеріали розміщено у формі електронних освітніх ресурсів у безкоштовному вільному доступі на спеціалізованому освітньому веб-порталі «Методический кабинет Национального проекта «Відкритий світ».

Результативність впровадження досвіду
Впровадження інноваційних ІКТ у освітній процес дає змогу стверджувати про наступні результати:
1.  Підвищення професійного рівня педагогів та посилення мотивації до творчості вчителів-новаторів.
2. Значне підвищення ІК-грамотності та ІК-компетентності педагогів та учнів, вчителі набули навичок використання хмарних технологій на різних етапах освітнього процесу.
3.  Підвищення академічної успішності учнів експериментальних класів.
4. Збільшення результативності участі учнів колегіуму у Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах, фестивалях міського, обласного, національного рівнів як учнів так і вчителів.

У соціальному плані, дослідження дозволяє покращити реалізацію конституційного права громадян України на освіту за рахунок перспективного забезпечення доступу до освітніх ресурсів, використання сучасних інформаційних технологій та телекомунікаційних мереж та позитивно, непрямим чином, сприяє підвищенню рівня освіченості суспільства і якості освіти, реалізації потреб населення в освітніх послугах, підвищенню соціальної і професійної мобільності населення, його підприємницької і соціальної активності, збереженню та поновленню знань, кадрового і матеріально-технічного потенціалу, що накопичені вітчизняною системою освіти.

Репрезентація досвіду:
Виступи на шкільних засіданнях методичних об’єднань, творчі звіти на педагогічних радах.
Матеріали впровадження педагогічного досвіду розміщені на сайті «Методический кабинет Национального проекта «Відкритий світ». 
Поширення та узагальнення досвіду вчителів через участь у науково-методичних і науково-практичних семінарах, конференціях, публікаціях, у тому числі в Інтернет-форумах.

Посилання на роботу: 
http://98.zp.ua/sitn%D1%96tska-marina-v%D1%96ktor%D1%96vna



Джерело: http://98.zp.ua/sitn%D1%96tska-marina-v%D1%96ktor%D1%96vna
Категорія: технології та управління | Додав: Zhovt2 (17.01.2016) | Автор: Ситніцька Марина Вікторівна E W
Переглядів: 882 | Коментарі: 1 | Теги: Відкритий світ, Національний проект, Жовтневий, іноваційні ІКТ | Рейтинг: 1.0/223
Всього коментарів: 1
1 OksanaGusak  
Із задоволенням переглянула досвід, перейшла за посиланнями і на блог, і на сайт школи, і на численні розроблені завдання. Безперечно, доцільно, актуально та варто поширення. Дякую!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018