Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.05.2018, 08:59

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Роль шкільної бібліотеки в національно-патріотичному вихованні гімназистів.

Тимоненко Ірина Олександрівна,завідуюча шкільною бібліотекою

Запорізька гімназія №45

Директор Мєркіна А. Л.

69076, м. Запоріжжя, пр. Ювілейний, 30А

Тел. 2773221

email: gym45@newmail.ru

http: http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/

Тема:

 

Роль шкільної бібліотеки в національно-патріотичному вихованні гімназистів.

 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у створенні умов національно-патріотичного виховання гімназистів у роботі шкільної бібліотеки на основі застосування різноманітних форм діяльності.

Актуальність ролі шкільної бібліотеки в національно-патріотичному вихованні гімназистів полягає в тому, що патріотичне виховання - пріоритетний напрямок діяльності бібліотек, його метою є становлення громадянина-патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, знати свої права і обов’язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу, громадянському миру і злагоді у суспільстві. Патріотизм, як прояв духовної цінності, був знецінений, натомість громадянам почали нав’язуватися зразки споживацько-паразитичної поведінки та світосприйняття, а іноді шовінізму та ксенофобії, саме тому, утвердження в почуттях особистості патріотичних цінностей, поваги до культурного та історичного минулого України є головним завданням бібліотеки.

Науково-теоретичною базою досвіду є «Національна Доктрина розвитку України в ХХІ столітті». "Деякі питання військово-патріотичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів", Укази Президента України № 169/2015 "Про заходи з відзначення у 2015 році 70-ї річниці Перемоги над нацизмом у Європі та 70-ї річниці завершення Другої світової війни", Накази МОН України від 10.06.2015 №641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах», Укази Президента України від 14.10.2014 №806 «Про День захисника України», Указ Президента України від 13.11.2014р. № 871 «Про День Соборності України», Указ Президента України від 13.11.2014р.№872 «Про День Гідності та Свободи». Теоретичні засади національно-патріотичного виховання закладено у дослідженнях українських вчених, психологів та педагогів: М.Боришевського, Д.Віконської, В.Москальця, І.Сікорського, Б.Цимбалістого, В.Яніва, Я.Яреми.

Стисла анотація досвіду

Складний процес героїко-патріотичного виховання здійснюється  на основі різноманітних форм роботи, вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей  учнів  та з урахуванням  основних напрямів діяльності гімназії. Автор досвіду розкриває пріоритетні  форми роботи з патріотичного виховання учнів:

  • Інформаційно-масові (дискусії, диспути, конференції, «філософський стіл», «відкрита кафедра», інтелектуальні аукціони, ринги, бібліотечні уроки, вікторини, вечори, подорожі до джерел рідної культури, історії держави і права, «жива газета», створення книг, альманахів).;
  • Діяльнісно-практичні (екскурсії, свята, урок-квести, огляди-конкурси тощо);
  • Інтегративні (клуби та об’єднання за інтересами);
  • Діалогічні (бесіда, між рольове спілкування);
  • Індивідуальні (індивідуальна робота тощо);
  • Візуальні (музеї, книжкові виставки, тематичні стенди тощо).

Значна увага приділяється автором популяризації історії України та рідного краю, відродження національної культури на основі презентації електронних матеріалів з історії м. Запоріжжя - «Город Z» та популяризації літератури рідного краю.

 Значну увагу в роботі з національно-патріотичного виховання автор приділяє формуванню моральних якостей особистості через твори морально-етичного змісту, періодичні видання, які розкривають норми поведінки.

У роботі бібліотеки використовуються інноваційні технології, які виходять за межі відомої  практики, як підготовка спільних заходів етнокультурного спрямування і взаємодія з різними громадянськими організаціями .

Автор досвіду наводить приклади серії тематичних виставок, заочних екскурсій, бесід, проведених на базі бібліотеки.

Результативність впровадження досвіду

Завдяки формуванню і розвитку в молоді таких важливих соціально значимих рис, як громадянська зрілість, любов до Батьківщини, відповідальність, почуття обов’язку, вірність традиціям, прагнення до збереження і примноження історичних і культурних цінностей, готовності її до активної участі у вирішенні найважливіших проблем суспільства в різноманітних сферах

Репрезентація досвіду.

Досвід «Роль шкільної бібліотеки в національно-патріотичному вихованні гімназистів» був презентований директорам та заступникам директорів навчальних закладів, на курсах при

ЗОІ ППО та на засіданнях РМК шкільних бібліотекарів і на сайті гімназії.

 

 

http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/rol_biblioteki_v_nacionalno-patriotich..pdf



Джерело: http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/rol_biblioteki_v_nacionalno-patriotich..pdf
Категорія: технології та управління | Додав: jurand1313 (29.01.2016) | Автор: Тимоненко Ірина Олександрівна
Переглядів: 1546 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 1.0/52
Всього коментарів: 4
4  
Завдяки Вам у нашіих учнів формуються життєво-необхідні риси. Бажаємо успіхів та нових ідей!

3  
Тематичні стенди, виставки постійно оновлюються. Робота Ірини Олександрівни є корисною для різновікової ауиторії. Дякуємо!

2  
Знаємо Ірину Олександрівну як найкращого бібліотекаря району! Тема актуальна! Бажаємо успіхів!

1  
На сьогодні завдяки таким ентузіастам, як п. Ірина, діяльність шкільних бібліотек оновлюється та набуває сучасного змісту!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018