Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
технології та управління [33]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.11.2018, 20:24

Головна » Статті » 2015 КО:технології та управління » технології та управління

Моделювання цілісної системи національно-патріотичного виховання учнів на сучасному етапі державоутворення

Моделювання цілісної системи національно-патріотичного виховання учнів на сучасному етапі державоутворення
 

Борисенко Людмила Михайлівна,
директор школи, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна


Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул. Ладозька 2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com


 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
        Розробка та впровадження шкільної програми національно-патріотичного виховання через вдосконалення цілісної системи патріотично спрямованої діяльності як чинник формування нового українця — громадянина-патріота.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
       Актуальність патріотичного виховання зумовлюється процесом формування в Україні єдиної політичної нації. Патріотичне виховання населення  спрямоване на забезпечення цілісності, соборності України, що є основою української національної ідеї. При цьому важливо, щоб об’єднання різних етносів і регіонів України задля національного відродження, розбудови й удосконалення суверенної правової держави здійснювалось саме на основі патріотичного виховання. Дані соціологічних досліджень свідчать, що рівень патріотизму  дітей  та молоді є недостатньо високим. Серед молоді показник готовності  до еміграції має місце. Не всі молоді громадяни вважають, що в єдину наці. Населення України об’єднують саме патріотичні почуття громадянина.  Але значна кількість учнів пишаються тим, що є громадянами нашої держави. Державне замовлення на виховання громадянина-патріота зазначено в основоположних документах України: “Національна доктрина розвитку освіти” (2002р.), Концепція Загальнодержавної цільової програми патріотичного виховання громадян на 2013-2017 роки, Концепція громадянської освіти та виховання в Україні (2012 р.), Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді (2015 р.). Ці документи  стали життєво необхідними актами з підготовки громадян по забезпеченню суверенітету, небезпеки нашої держави, захисту її національних інтересів. 
Перспективність подальших досліджень ми вбачаємо у вдосконаленні цілісної системи національно-патріотичного виховання дітей, молоді, педагогів, батьків як засобу трансформування соціального замовлення держави та суспільства на виховання патріотів України.

Науково-теоретична база досвіду 
      Теоретичною базою досвіду є дослідження багатьох вчених. Так, сутність патріотизму як моральної якості визначалися Г.Сковородою. Сутність патріотизму як стрижневого принципу національного виховання привертала увагу К.Ушинського, М.Грушевського, І.Огієнко, Т.Ващенко. У визначенні змісту, суті, методики організаційних форм з виховання патріотизму особливу роль зіграли П.П.Блонський, В.О.Сухомлинський, С.Т.Шацький. Питання військово-патріотичного, патріотичного, громадянського виховання стали предметом наукових досліджень останніх років. Це роботи О.Діденка, О.Абрамчук, В.Бебика, Т.Вайди, М.Головатого, Є.Головахи та ін.
    Однак практика  національно-патріотичного виховання в школі потребує подальшого вивчення й узагальнення.

Стисла анотація досвіду 
       За інноваційним потенціалом досвід авторський.
Досвід з зазначеної проблеми полягає у забезпеченні цілеспрямованої, комплексної, послідовної і взаємоузгодженої за часом, ресурсами та результатами діяльності педагогічного колективу щодо національно-патріотичного виховання учнів школи.
У досвіді представлені матеріали:
1    Модель та програма національно-патріотичного виховання учнів школи.
2    Модель стратегії управління патріотично спрямованою діяльністю школи.
3    Карти освітньо-виховного простору школи “Я — патріот”, “Я — свідомий громадянин”, “Я — захисник Вітчизни”.
4    Функціональний довідник “Моя участь у здійсненні військово-патріотичного виховання”.
5    Шкільні проекти:
4.1. Проект “Пам’ять-1” , “Пам’ять - 2”
4.2. Проект “Шкільна газета “Пульс життя” (рубрика “З Україною в серці”)
4.3. Проект “Ми — діти України”
4.4. Проект “Центр військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки учнів Ленінського району”
4.5. Проект “Благодійність”
4.6. Міні-проекти шкільних інтегрованих методичних об’єднань  “Розвиток патріотичних якостей учня засобами навчальних предметів”
6    Матеріали семінарів
7    Пошукова робота за напрямом “Герої сьогодення”
8    Візитна картка “Юний патріот” (участь органів дитячого самоврядування в національно-патріотичному вихованні учнів школи)
9    Векторний аналіз соціальних досліджень “Що для мене означає бути патріотом України”
10    Патріотичні портфоліо.
11. Калейдоскоп уроків та позакласних заходів.

Результативність впровадження досвіду 
         Застосування управлінських інновацій сприяло:
1.    розробці та реалізації шкільної програми патріотичного виховання учнів;
2.    створенню простору національно-патріотичного виховання учнів;
3.    вибудовуванню системи взаємодії школи з громадськими організаціями для розвитку патріотичного виховання дітей та молоді;
4.    інформуванню громадськості  про досягнення  і нововведення у сфері патріотичного виховання через ЗМІ (шкільна газета “Пульс життя”);
5.    створенню на сайті школи рубрики “Школа — простір патріотичного виховання учнів”;
6.    підготовці шкільного навчально-методичного посібника “Сучасні підходи до формування громадянина-патріота на уроках”;
7.    активізації діяльності пошукової роботи шкільного музею в рубриці “Герої сьогодення”;
8.    розвитку в учнів вміння проектувати своє майбутнє.
    Кінцевим результатом моделювання цілісної системи національно-патріотичного виховання передбачається позитивна динаміка зростання рівня патріотизму в країні, зростання соціальної і трудової активності населення, його внеску  до розвитку основних сфер життя, діяльності суспільства і держави, відродження духовності , соціально-економічна і політична стабільність та зміцнення національної безпеки.

Репрезентація досвіду 
•    участь шкільного музею в обласних, міських, районних конференціях  з питань національно-патріотичного виховання (2012 — 2015 рр.)
•    відкриття пам’ятного меморіалу “Пам’яті героїв АТО” (грудень 2014)
•    семінар “Виховання національно свідомих громадян засобами музейної педагогіки” для заступників директорів з навчально-виховної роботи  (жовтень 2015)
•    практикум для лідерів учнівського самоврядування “Виховання національно свідомих громадян засобами музейної педагогіки” (листопад 2015)

Посилання на матеріали: http://school69zp.jimdo.com/ методична робота-передовий педагогічний досвід

Категорія: технології та управління | Додав: LeninRMO (19.01.2016)
Переглядів: 719 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 1.0/75
Всього коментарів: 4
4 historylesson69  
Дякую, Людмила Михайлівна за цінний та цікавий матеріал!

3 barkojul  
Дякую за цікавий та корисний матеріал!

2 irash-2011  
Спасибо за Вашу работу! Видно, что школьный коллектив работает в системе.

1 kosar1260  
Дуже цікавий та потрібний досвід! Оце пам'ять і повага, виховання патріотизму  - на ділі, а не на словах!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018