Формування мовленнєвої компетентності під час підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови
( узагальнення педагогічного досвіду шкіл Ленінського району м. Запоріжжя)
Муковоз Олена Іванівна,
керівник РМЦ вчителів української мови та літератури Ленінського району м.Запоріжжя,
вчитель української мови та літератури, вища категорія, «старший учитель»
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Зайковська Олена Анатоліївна
Адреса школи:м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи керівника РМЦ вчителів української мови та літератури є узагальненням досвіду вчителів-словесників шкіл Ленінського району м. Запоріжжя, подані підсумки ЗНО- 2015 та рекомендації щодо підготовки старшокласників до ЗНО-2016 з української мови та літератури.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
ЗНО утверджується в Україні як система, покликана забезпечити об’єктивне вимірювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів та оптимізувати відбір абітурієнтів до вищих навчальних закладів на основі ефективних, демократичних і прозорих процедур. В умовах, коли незалежне оцінювання стає органічною складовою національної системи освіти, учитель має володіти інформацією про ЗНО, знання у галузі тестових технологій мають стати невід’ємною складовою професійної компетентності педагога. Результати зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури в 2016 році зараховуватимуться як оцінки за державну підсумкову атестацію, що визначатимуться на основі кількості балів, набраних за виконання завдань лише з української мови.
Науково-теоретична база досвіду
Аналіз наукових джерел із лінгвістики, психолінгвістики, психології, лінгводидактики, дидактики засвідчує, що в теорії та практиці навчання української мови в класах філологічного профілю , в класах з поглибленим вивченням мови, в класах , де українська мова вивчаться на академічному рівні, накопичено певний досвід (З.Бакум, М.Вашуленко, Т.Донченко, С.Дорошенко, О.Караман, С.Караман, Л.Мацько, М.Петилюк, М.Плющ Т.Симоненко, Л.Скуратівський, В.Тихоша, Г.Шелехова, І.Ющук та інші).
Поняття мовної компетенції розробляють у своїх працях С.Караман, Ю.Караулов, Т.Ладиженська, Л.Мацько, М.Пентилюк, Т.Симоненко й ін.
Стисла анотація досвіду
Подана робота складається з двох частин. У першій – подано загальні відомості про проведення ЗНО в 2016 році, розглянуто питання впровадження проектної роботи РМЦ Ленінського району щодо використання методів та засобів навчання на уроках української мови та літератури для якісної підготовки учнів 11-х класів до ЗНО. Друга частина містить рейтинг загальноосвітніх навчальних закладів м. Запоріжжя за результатами ЗНО в 2015 році, моніторинг якості освіти в школах, виступи вчителів на засіданні РМЦ, районному та міському рівнях, тестові завдання та списки літератури для підготовки до ЗНО української мови та літератури
Результативність впровадження досвіду
Наданий досвід роботи є актуальним в умовах, коли незалежне оцінювання стає органічною складовою національної системи освіти. У сучасних освітніх умовах актуальним є розвиток мовної особистості учня, його комунікативної компетентності; тому метою шкільного курсу української мови повинно стати активне застосування знань, умінь та навичок учнів у навчально-мовній і мовленнєвій діяльності під час підготовки учнів до ЗНО з української мови.
Репрезентація досвіду
Проблема формування мовленнєвої компетентності під час підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови викликає зацікавленість у вчителів району, міста, області. Досвід керівника РМЦ вчителів української мови та літератури представлений на районному засіданні вчителів та є узагальненням роботи колективу вчителів Ленінського району м. Запоріжжя впродовж 2 років (2014-2016 )
Посилання на матеріал https://drive.google.com/drive/folders/0B3U0Up8VQekxYmtaZkplQkdLeGc
|