Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.09.2018, 23:55

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання дидактичного матеріалу на уроках української мови

Використання дидактичного матеріалу на уроках української мови

Скидан Тетяна Анатоліївна,

учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №90 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Волик Л.О.
Адреса школи м.Запоріжжя, вул. Чумаченка 13-Б
тел.: 769-80-39 
email: school90zp@gmail.com  
http: http: //school90zp.esy.es

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: використання дидактичного матеріалу з теми  «Сім`я – берегиня роду» сприяє підвищенню рівня духовних, моральних цінностей у школярів, культури поведінки в сім’ї; допомагає формувати у дітей розуміння і відчуття духовної єдності поколінь, поваги до батьків, жінки-матері, гуманних взаємин між членами родини та в суспільстві; ознайомлює з традиціями родинно-побутової культури українців; формує в учнів стійкі переконання щодо пріоритету сім’ї для кожної людини; спрямовує  навчально-виховний процес на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань,  формування готовності школярів застосовувати набуті знання, уміння навички та способи діяльності у практичному житті.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Сьогодні  основним завданням освіти  є переорієнтація освіти зі знаннєвої парадигми на діяльнісну: визначення основних понять компетентнісно орієнтованого підходу, який визначається одним із основних підходів до навчання, разом із діяльнісним та особистісно-орієнтованим.

Зміни стануть можливими лише, якщо збагнути, що традиційною метою шкільної освіти завжди було оволодіння системою знань, основами наук; пам’ять учнів перевантажувалась чисельними фактами, поняттями, іменами, датами. Але знання не завжди віддзеркалюються в діях. Наукою доведено, що для життєвого успіху необхідні не самі знання, а вміння їх застосувати відповідно до конкретної життєвої ситуації. «Дослідження, проведені психологами Гарвардського університету, показали, що успіх на 85% залежить від особистісних якостей, правильного вибору лінії поведінки, і лише на 15% визначається наявними знаннями». Таким чином, необхідність змістити акценти в освіті із засвоєння фактів на оволодіння способами взаємодії зі світом призводить до осмислення необхідності змінити характер навчального процесу та способів діяльності учнів. Сьогодні вже не викликає сумнівів той факт, що саме родинність є визначальним пріоритетом української національної освіти. Український філософ В. Возняк зазначає, що шкільні роки – це не «підготовка до життя », а саме й, може, - найкраща його частина. Тому, на його думку, педагогічний процес доцільно розглядати не як власне «педагогічний», а як життєвий, життєтворчий, де особистість творить саму себе й своє життя.

Науково-теоретична база досвіду Національна державна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття) передбачає, спрямування освіти на формування гуманітарного мислення, опанування державною та іноземними мовами; запровадження освітніх програм з поглибленням їх практичної спрямованості,   широке використання новітніх педагогічних, інформаційних технологій.  Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти спрямований на реалізацію діяльнісного  підходу,  спрямованого на розвиток умінь і навичок учня, застосування здобутих знань у практичних ситуаціях, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.

У своїй роботі я використовую матеріали відомих педагогів направлені на формування сімейних цінностей та виховання патріотичних почуттів: Я.А.Коменського, В.О.Сухомлинського, К.Д.Ушинського, А.С.Макаренка, О.Я.Савченко, С.Русової, К.Г.Теплякової, О. Боднар, О. Горошкіна, Л. Коваленко,В.Возняка, Н.Пастушенко, Л.Скуратівського, В. Федоренко, С.Цінько.

Стисла анотація досвіду: На своїх уроках я впроваджую систематизований дидактичний матеріал з усіх тем для 5 класу, відповідно за новим Державним стандартом. Цей матеріал належить до засобів, що впливає на формування  навчальних умінь і навичок учнів, забезпечує успішну навчальну роботу на уроці української мови у 5 класі. Він базується на літературному  матеріалі з теми  «Сім`я – берегиня роду», що реалізує міжпредметні зв'язки, які  сприяють  поглибленому розумінню мовних явищ,  розвитку мислення і мовлення учнів  та  розширенню їх кругозору, формуванню сімейних цінностей та вихованню патріотичних почуттів. Матеріал,  об'єднаний певною тематикою,  задовольняє  виховні і пізнавальні завдання з теми, розкриває  учням лексичне багатство української літературної  мови. . Велика увага приділяється формуванню комунікативних умінь і навичок, розвитку творчих здібностей школярів.

Результативність впровадження досвіду Застосування дидактичних матеріалів на уроках української мови  впливає на підвищення ефективності кожного уроку,  сприяє успішному розвитку мовних умінь і навичок, збагачує інтелектуальну й емоційну сферу учня, формує його моральні переконання. Спонукає до активного ознайомлення з традиціями української родини та провадження сімейних цінностей.

Репрезентація досвіду  Досвід представлений на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури.

Посилання на матеріал http://school90zp.esy.es/pedagogichna-vistavka-2016/103-skidan-t-a

 

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (21.01.2016)
Переглядів: 633 | Рейтинг: 1.0/22
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018