Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2018, 01:41

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Виховний потенціал уроків російської мови та літератури

Виховний потенціал уроків російської мови та літератури

Педенко Вікторія Вікторівна, вчитель російської мови та зарубіжної літератури, вища кваліфікаційна категорія

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Запорізької міської ради  Запорізької області

Директор: Бисько Ірина Володимирівна

вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059

тел. (061)7698019

E-mail: obschkola38@gmail.com

Адреса сайту: school38.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду Уроки російської мови та зарубіжної літератури покликані вирішувати завдання отримання знань, визначені державною програмою, і завдання виховання особистості у нерозривній єдності. Задачі виховного плану полягають у необхідності виховувати особистість  з активною життєвою позицією, творця, що діє в інтересах суспільства.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду У сучасній практиці навчання проблема виховання моральних якостей не втрачає своєї актуальності, адже суспільство потребує людей вихованих, думаючих, із всебічно розвиненим мисленням. Художній текст, дидактичний матеріал сприяють формуванню духовної свідомості, уявлень про добро та зло, про місце і призначення людини у суспільстві, розвиває високі почуття. 

Науково-теоретична база досвіду Виховання є однією з важливих складових освітнього процесу. Навчання й виховання служать єдиній меті –  цілісному розвитку особистості школяра. 

Виховуюче навчання – це навчання, при якому досягається органічний зв'язок між отриманими знаннями, навичками, уміннями, засвоєнням досвіду творчої діяльності й формуванню емоційно-ціннісного ставлення до світу, один одного, до засвоєного навчального матеріалу. Термін «виховуюче навчання» ввів у педагогіку І.Ф.Гербарт. Співвідношення навчання та виховання  - фундаментальна педагогічна проблема. Я.А.Каменський  вказував на велику виховну роль навчання і не розділяв навчання та виховання.  Ж.Ж.Руссо  першочергову роль відводив вихованню, підкорюючи його навчанню. І.Г.Песталоцці пов’язував розумове навчання з моральним, пояснюючи свій підхід тим, що процес пізнання починається з чуттєвих  сприйняттів. Гербарт вважав, що освіта нероздільна з вихованням, і саме освіта є основним засобом виховання. К.Д.Ушинський вбачав у навчанні найважливіший засіб морального виховання.  Сучасна педагогічна  теорія розглядає освіту та виховання в нерозривній єдності.

Стисла анотація досвіду Виховний потенціал уроку передбачає використання змісту навчального матеріалу, технологій навчання, форм організації пізнавальної діяльності в їх взаємодії для формування та розвитку  моральних, трудових, естетичних, патріотичних, екологічних якостей особистості школяра.

На уроках використовую методи навчання,  що несуть практичну направленість на ознайомлення учнів з етичними категоріями. Прийоми, що впроваджуються на уроках, спрямовані  на те, щоб учні мали змогу повернутися до проблеми «обличчям», щоб народжувався діалог учня з самим собою, що допоможе розвитку самосвідомості, самооцінки, формуванню особистісної позиції.

Виховний аспект уроку складають такі компоненти, як цілепокладання, вплив особистісних якостей педагога, стиль взаємин вчителя та учнів, зміст матеріалу, реалізація виховних можливостей форм, методів та технологій, що використовуються.

Результативність впровадження досвіду Грамотно сформульовані цілі, правильно підібраний змістовний матеріал уроку, використання різноманітних форм, методів і технологій, дозволить  за допомогою  уроку розвивати психіку особистості в цілому; формувати світогляд; формувати риси характеру; сприяти засвоєнню загальноприйнятих норм поведінки; розвивати естетичні погляди, потребу подальшої самоосвіти.

Репрезентація досвіду Навчальний заклад: відкриті уроки, виступи на педрадах, на засіданнях ШМО російської та української філології; використання виховного аспекту  на уроках російської мови та літератури, відвідування відкритих уроків учасників творчої групи. РМЦ: участь в роботі творчої групи   вчителів російської мови та літератури

Посилання : https://drive.google.com/file/d/0B9WwTPhAC-ZKd0NhVjZzYTNDWUU/view

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (25.01.2016)
Переглядів: 485 | Рейтинг: 1.0/35
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018