Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [71]
Історія і правознавство [37]
Математика [30]
Фізика, астрономія [11]
Географія та економіка [13]
Інформатика [16]
Іноземні мови [94]
Хімія, біологія, екологія [37]
Фізичне виховання та основи здоров’я [19]
Музика, образотворче мистецтво [16]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.10.2018, 00:32

Головна » Статті » 2015 КО: специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Виховання патріотичних почуттів на уроках російської мови та літератури
 
 
 
Виховання патріотичних почуттів на уроках російської мови та літератури
 
Ільченко Ліна Петрівна, 
вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії

Запорізька   загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради  Запорізької області.
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна

Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул.  Ладозька  2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

Виховання в учнів загальнолюдських цінностей: патріотизму, альтруїзму, гуманізму, толерантності, милосердя,доброти - на уроках російської мови та літератури, що сприятиме формуванню та розвитку гідного громадянина України та просто хорошої людини.
Наданий досвід роботи вчителя висвітлює методи, форми та види робіт на уроках російської мови та літератури, за допомогою яких вчитель формує патріотичні почуття своїх учнів.


Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду

 Даний досвід формулює почуття, які актуальні в даних історичних та політичних обставинах, які склалися на Україні в теперішній час, і які допоможуть забезпечити безпечне майбутнє декількох поколінь українців.


Науково-теоретична база досвіду

Сучасний етап розвитку України особливо потребує від органів державної влади та суспільних інституцій здійснення системних заходів, спрямованих на національно-патріотичне виховання молоді, зокрема з огляду на потребу підготовки потенційних кандидатів для прийняття на державну, військову службу.
Концепція розроблена на виконання Указу Президента України від 03.07.2008 № 616/2008 «Про проведення у 2009 році в Україні Року молоді», з урахуванням норм Указу Президента України від 25.10.2002 № 948 «Про затвердження Концепції допризовної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді», Постанови Верховної Ради України від 22.05.2003 № 865 «Про заходи Кабінету Міністрів України щодо захисту національних інтересів держави у сферах національно свідомого і патріотичного виховання молодого покоління та забезпечення умов його розвитку» та пропозицій центральних, місцевих органів виконавчої влади та молодіжних громадських організацій.


Стисла анотація досвіду:

даний досвід показує, як в умовах сучасного уроку російської мови та літератури, в вузьких рамках можливостей програмного матеріалу можна сформулювати патріотичні почуття майбутнього громадянина України. В додатках запропоновані конспекти уроків та їнший матеріал до уроків, зміст яких підпорядкований головній ідеї досвіду-виховати гідну особистість, патріота України.
На своїх уроках вже багато років поспіль я впроваджую фрагменти, на яких акцентується увага на образах літературних героів, видатних особистостях, звичайних людях поетах та письменниках, які гідні називатися патріотами своєї Батьківщини. Це громадяни різних національностей, представники різних держав та віросповідань, яких об’єднує одне-любов до рідного краю і ненависть до його загарбників. Я вважаю, що кожен поет та письменник є патріотом. Принаймі на цьому треба акцентувати увагу на уроках, а не смакувати подробиці особистого життя, взяті з Інтернету. Завжди акцентую увагу на кращих рисах характеру поетів та письменників, про негативні намагаюся не згадувати.
Результативність патріотичного виховання великою мірою залежить від того, наскільки ті чи інші форми й методи виховної діяльності стимулюють розвиток самоорганізації, самоуправління дітей. Чим доросліші вихованці, тим більші їхні можливості до критично-творчого мислення, самоактивності, творчості, самостійності, до усвідомлення власних світоглядних орієнтацій, які є основою життєвого вибору, громадянського самовизначення.
Очікувані результати повинні відображати здатність вихованців :
- розуміти свої права, свободи, обов’язки;
- поняття громадянської життєвої позиції;
- мати почуття патріотизму, національної свідомості, розвинуту правосвідомість, культуру міжетнічних відносин;
- дотримуватись конституційно-правових норм, своїх прав, обов’язків, свобод, готовність до захисту інтересів Батьківщини.

Мною були проведені дослідження, метою яких було виявлення відношення російськомовних учнів до країни, в якій вони живуть,-України. За допомогою творів на різні теми я виявила, що учні люблять Україну, вважають її своєю батьківщиною незважаючи на те, що вони розмовляють російською мовою. Хоча траплялися окремі випадки, що діти путаються в поняттях «батьківщина» та «історична батьківщина».
Я дійшла висновку, що потрібно посилити роботу по вихованню патріотичних почуттів наших дітей, тому що саме вони будуть забезпечувати достойне майбутнє нашої країни в світі.
Досліджувалися наступні питання:
1.Чи потрібно вивчати російську мову на Україні?
2.Чи є люди, схожі на Прометея, в наш час?
3. «В житті завжди є місце подвигу…»
4.Хто з героїв повісті М. В. Гоголя «Тарас Бульба» мені більше сподобався і чому?
5.Що я хотів би зробити корисного для України, коли виросту… та інші.
На основі отриманих результатів я дійшла висновку, що багатьох дітей не хвилює, як живуть інші люди, чи потрібна комусь допомога, чи можуть вони вже зараз щось зробити для своєї держави та людей. Тому роботу по вихованню патріотичних почуттів потрібно посилювати, і негайно.

Посилання на матеріали: http://school69zp.jimdo.com/ методична робота-передовий педагогічний досвід

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (24.01.2016)
Переглядів: 450 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 1.0/64
Всього коментарів: 2
2  
Спасибо за интересный опыт

1  
Дуже актуальний матеріал!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2018